افزایش سرعت وب سایت

  • توسط رضایی
  • 15 دیدگاه
  • توسعه وب سایت
افزایش سرعت وب سایت

در عصری زندگی می کنیم که اغلب کسب و کار ها به سمتی پیش می روند که از وب سایت ها برای به اشتراک گذاری اطلاعات و تبلیغ محصولات خود استفاده می کنند. برای این که مشتریان یا بازدید کنندگان از حضور در وب سایت شما لذت ببرند باید تا جایی که می توانید فضای وب سایت خود را جذاب نمایید. سرعت بالا آمدن سایت هم یک فاکتور مهم دیگر می باشد، زیرا معمولا کسی چندین دقیقه منتظر نخواهد ماند که یک وب سایت باز شود و به سراغ وب سایت دیگری خواهد رفت. پینگ دام یک ابزار بسیار خوب در این زمینه می باشد که می توانید از آن استفاده نمایید. معمولا، سرعت سایت اغلب به کدگذاری، سرور و محل ذخیره سازی کدها بستگی خواهد داشت. در زیر ما مراحلی را توضیح می دهیم که با توجه به آن ها خواهید توانست سرعت وب سایت خود را افزایش بدهید:

طراحی ساده و کاربردی سایت

امروزه اغلب وب سایت ها تمایل شان بر این است که از تصاویر ساده با متون کوچک استفاده کنند، به جهت آن که این دقیقا همان چیزی است که سبب جلب نظر مردم به آن وب سایت می شود. در طراحی اغلب وب سایت های مدرن تمامی مطالب سایت در یک صفحه قابل نمایش بوده و دیگر نیازی نیست که بازدید کننده به صفحات مختلفی رجوع نماید. استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت برای دستیابی به این خواسته کمک بسیار زیادی به برنامه نویسان وب می کند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

کد های خود را فشرده سازی کنید

یک راه دیگر برای کمک به افزایش سرعت وب سایت شما این است که شما وب سایت خود را فشرده سازی نمایید. نرم افزار های زیادی مانند Gzip هستند که شما می توانید برای انجام این کار از آن ها استفاده کنید. 

از CDN استفاده کنید

CDN ابزاری می باشد که داده های وب سایت شما را ذخیره می کند و سپس آن را در اختیار سرور های ابری مختلفی در سراسر دنیا قرار می دهد. به عنوان مثال اگر شما در کشور ایران زندگی می کنید و بعضی کاربران سایت شما در آمریکا و اروپا هستند، CDN تمام اطلاعات وب سایت شما را ذخیره و آن ها را به سرور های موجود در اروپا و آمریکا منتقل می نماید، تا سرعت بارگذاری وب سایت برای کاربران افزایش یابد. استفاده از یک CDN خوب می تواند سرعت وب سایت را تا پنجاه درصد بیشتر کند.

کار را برای کاربران آسان کنید

سعی کنید در فرم هایی مانند فرم ثبت نام تعداد فیلد ها را کاهش دهید. اگر می خواهید که کاربران در وب سایت شما ثبت نام نمایند سعی کنید که وب سایت خود را طوری طراحی کنید که آن ها با سختی رو به رو نشوند. تبلیغاتی که انجام می دهید باید با موضوع وب سایت شما سازگاری داشته باشد در غیر این صورت ممکن است باعث گریز کاربران از وب سایت شما گردد.

منبع: طراحی سایت خبری نوپرداز https://nopardazco.com/pages/news

افزایش سرعت وب سایت 4از 5براساس 1132 رای

15 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

13 + 11 =

پربازدیدترین ها