طراحی سایت استارت آپ حرفه ای

  • توسط کربلایی
  • 4 دیدگاه
  • توسعه وب سایت
طراحی سایت استارت آپ حرفه ای

شرکت نوپرداز ارائه دهنده خدمات حرفه ای طراحی سایت استارت آپ ها می باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و مشاوره برای شروع کسب و کار استارت آپی خود با متخصصان ما در تماس باشید. در ادامه به بررسی مشخصات یک استارت اپ حرفه ای و پاسخ به چند سوال در این زمینه خواهیم پرداخت.

برای استارت آپ ها که کارآفرین های مدرن هستند، این یک نیاز ضروری است که با فناوری در ارتباط کامل باشند. استارت آپ ها جزء آن دسته از مشاغل هستند که برای جذب مشتری و معرفی خود، نیاز به طراحی وب سایت دارند که هر چه طراحی این وب سایت، خلاقانه تر باشد، مطمئنا تأثیر بیشتری در جذب مشتری خواهد داشت. همه این ها ایجاب می کند که یک سوال در ذهن استارت آپ ها به وجود آید که چگونه یک سایت استارت آپ حرفه ای، طراحی کنند؟

در این مقاله اطلاعاتی را در همین رابطه در اختیار شما قرار خواهیم داد.

مشخصات یک سایت استارت آپ حرفه ای

چند مورد از مشخصات یک وب سایت استارت آپ حرفه ای به قرار زیر است :

  • در سایت های استارت آپ حرفه ای، خدمات کسب و کار به طور کامل معرفی شده اند.
  • سایت های استارت آپ، از گرافیک قوی برای جلب مشتریان خود بهره می برند.
  • امکان بارگذاری ویدئو و عکس با کیفیت، در این سایت ها وجود دارد.

استارت آپ 

چند نکته در طراحی یک سایت استارت آپ حرفه ای

برای این که شما یک سایت استارت آپ حرفه ای را طراحی کنید که به نحو احسن بتوانید خدمات خود را برای مشتریان معرفی کرده و مشتری بیشتری جذب کنید، نکاتی را در طراحی باید رعایت کنید که عبارتند از :

1 - ساده سازی : یک قانون در طراحی سایت استارت آپ هست به نام " هر چه کمتر، بهتر" . به این معنی که در طراحی سایت استارت آپ، باید المان های غیر ضروری را حذف کرد و یک محیط کاربری بسیار ساده را برای مشتری طراحی کرد.

2 - سلسله مراتب بصری : در سایت های استارت آپ، تیتر های اصلی باید به گونه ای باشد که کاملا از تیتر های فرعی متمایز و قابل تشخیص باشند. از طریق بزرگ تر کردن و تفاوت رنگ دادن آن ها این کار میسر خواهد شد. در انتخاب رنگ ها دقت کنید که از رنگ هایی استفاده نمایید که تیتر ها را برجسته کند و برای کاربران قابل تشخیص باشد.

در استفاده از رنگ ها، زیاده روی نکنید و تعداد رنگ های استفاده شده در سایت را به حداقل ممکن برسانید. به برندهایی مانند کوکاکولا، استارباکز، فیسبوک و توییتر دقت کنید تمامی این برندها به راحتی و با یک رنگ اصلی قابل تشخیص هستند.

3 - روند کار : روند کار برای کاربران در سایت های استارت آپ، باید ساده باشد. کلیک ها را کم کنید و کادر ها و گزینه هایی که کاربران برای ثبت نام باید تکمیل کنند را نیز کاهش دهید.

4 - کنتراست : متن های اصلی باید از پس زمینه ها یا سایر موارد، تیره تر باشد. طراحی باید به گونه ای باشد که فضای داخل سایت، زیاد شلوغ به نظر نرسد و حتی فاصله ی بین خطوط هم، باید بین 1.5 تا 1.75 تنظیم شود.

5 - تصاویر : برای جلب بیشتر مخاطبان، استفاده از عکس، بسیار ارزشمند تر از متن است. البته در انتخاب نوع تصاویر، باید مخاطبان سایت را به خوبی بشناسید و متناسب با سلیقه ی آن ها، تصاویری را در سایت قرار دهید. برای این کار باید گروه سنی، جنس، شغل و ... مخاطبان سایت را به خوبی بشناسید.

6 - در مطالبی که در سایت گذاشته می شود، برخی معتقدند که از کلمات عامیانه برای جلب بیشتر مشتریان استفاده کنند. در صورتی که، استفاده از اصطلاحات عامیانه در متن های اصلی، در اکثر اوقات موجب می شود کاربران در فهم پیام دچار اشتباه شوند. پس در متون اصلی از مطالب سایت، هرگز از اصطلاحات عامیانه استفاده نکنید.

7 - برای تشویق کاربران جهت کلیک کردن روی یک باتن، پیشنهاد یک هدیه ویژه را بدهید. البته قبل از آن باید برای نوشتن باتن، از حروف بزرگ و تیره استفاده کنید.

8 - به کاربران نهایی ( مخاطبان هدف ) فکر کنید. برای این  کار شما باید کاربران هدف و نهایی خود را  کاملا بشناسید و برای این شناخت زمان بگذارید. شما سایتی که طراحی می کنید، برای مشتریان نهایی است نه برای خودتان. چرا که این مشتریان و مخاطبان هدف شما هستند که قرار است با سایت شما در ارتباط باشند و کار کنند. پس باید در طراحی سایت استارت آپ حرفه ای، تمام ذهن خود را روی مخاطبان هدف متمرکز کنید. برای موفق شدن در آینده، این نکته بسیار ضروری است.

9 - در طراحی سایت استارت آپ حرفه ای باید به این نکته دقت داشته باشید که مشتریان شما بیشتر به دنبال مزایا هستند تا ویژگی ها. همان طور که از جمله ی بی نظیر  Simon  Sinek TED " چطور رهبران بزرگ انجام عملی را به مردم القا می کنند " این مطلب کاملا برداشت می شود، شما باید کاری کنید که مردم بدانند چرا یک کاری انجام می دهید نه این که چه کاری را انجام می دهید. به عبارت دیگر شما باید در طراحی سایت استارت آپ حرفه ای خود، این گونه به مردم نشان دهید که خدمات شما مزایای فراوانی را برای مشتریان به دنبال خواهد داشت نه این که از ویژگی های کار خود و نحوه کار خود بگویید. آن ها هرگز به ویژگی ها اهمیت نمی دهند و به دنبال مزایا هستند.

10 - در آخرین نکته یک جمله مشهور از زبان Maya Angelou را بیان می کنیم :

" من آموخته ام که مردم آنچه شما می گویید را فراموش می کنند، آنها آنچه شما انجام می دهید را نیز فراموش می کنند اما آنها هرگز احساسی که داشته اند را فراموش نمی کنند " .

برای این یک سایت استارت آپ حرفه ای داشته باشید، باید در طراحی سایت به مشتریان احساس ببخشید. احساس رضایت و خشنودی است که موجب می شود مشتری جلب و جذب شود. که این احساس زمانی منتقل خواهد شد که شناخت دقیق از مخاطبان داشته باشید و همان چیزی را که آن ها می خواهند، بیان کنید و ارائه بدهید.

 سایت استارت آپ 

موارد ضروری در طراحی سایت استارت آپ

 

در این قسمت به طور مختصر آن چه که یک سایت استارت آپ حرفه ای باید داشته باشد را بیان می کنیم :

1 - همان طور که اشاره شد، باید استفاده از سایت استارت آپ و بهره مندی از خدمات، ساده و آسان باشد.

2 - در سایت های استارت آپ حرفه ای، امکان نظر سنجی از کاربران باید وجود داشته باشد و نظرات آن ها بررسی شود.

3 - پیشتیبانی لازم و کامل از خدمات به مشتریان ارائه داده شود.

نتیجه گیری

استارت آپ ها هم مثل تمام مشاغل، اگر بخواهند که موفق شوند، باید پشتکار داشته باشند و با علوم مختلف طراحی سایت حرفه ای استارت آپ، آشنا باشند. که این نیاز دارد به این که شما به علم و فناوری روز دنیا در رابطه با طراحی سایت های استارت آپ، شناخت داشته باشید و به روز باشید.

طراحی سایت استارت آپ حرفه ای 4از 5براساس 1372 رای

4 دیدگاه

  • کیمیا

    سلام من با چنتا شرکت طراحی سایت برای پیاده سازی استارت اپم صحبت کردم خیلی ها میگن باید تیم جمع کنم و بعضی ها هم هزینه های خیلی بالایی می گن. اگر ممکنه در مقالتون توضیح بدید که آیا این کار رو شرکت های طراحی سایت انجام می دهند یا نه!

    پاسخ
  • طاها

    نکاتی که گفتین درباره ی طراحی سایت خوب و حرفه ای برای استارتاپ ها واقعا مفید و در عین حال ساده بود جا داره یه تشکر از شرکت نوپرداز بکنیم

    پاسخ
  • فریبرز

    سلام در صورتی که امکانش هست درباره این شتاب دهنده هایی که خیلی از استارت آپ های حرفه ای رو پشتیبانی می کنند توضیح دهید و اصلا ارزش دارد کار کردن با آن ها یا خیر؟ ممنون

    پاسخ

دیدگاه خود را ارسال کنید

6 + 8 =

پربازدیدترین ها