سوالاتی که در طراحی سایت باید در نظر گرفته شوند

  • توسط صادقی
  • 4 دیدگاه
  • توسعه وب سایت
سوالاتی که در طراحی سایت باید در نظر گرفته شوند

ما معمولا زمان زیادی را صرف پرسیدن سوالاتی از خودمان، مشتریان و سایر افراد می کنیم. توانایی سوال پرسیدن از جمله مهم ترین مهارت های یک طراح وب است. در این مقاله ما سوالاتی را مطرح نموده ایم که شما می توانید هنگام طراحی سایت مورد نظرتان بپرسید. ثبت سفارش

چرا سوال پرسیدن از خودتان مهم است؟

بسیاری از متخصصان طراحی سایت از چک لیست ها استفاده می کنند و این در حالی است که طراحان دیگر با مشکلات زیادی رو به رو می شوند. پرسیدن سوالات درباره کارتان سبب می شود نتیجه طراحی سایت شما با کیفیت تر و خاص باشد. هیچ روش ایده آلی برای ارزیابی نیازهای پروژه یا تصمیمات ما وجود ندارد، اما در طی این فرآیند، سوال های دشوار مطرح می شوند که به ما کمک می کنند از ایجاد مسائل و مشکلات جلوگیری کنیم.

طراحی سایت حرفه ای 

سوالاتی برای مدیریت پروژه

یکی از وظایف اصلی طراحان وب سایت، مدیریت پروژه است. ساخت یک وب سایت جدید مانند تنظیم پایه های یک خانه است. با جزئیات بسیار زیادی برای معامله آن، برنامه ریزی برای آینده و مدیریت وظایفی که اکنون باید انجام شوند، ضروری است. Basecamp یک برنامه مدیریت پروژه محبوب و موثر است.

مشتری قرارداد طراحی سایت را امضاء کرد؟ کار بدون قرارداد بسیار خطرناک است.

آیا شما می دانید که محصول نهایی باید شبیه به چه چیزی باشد؟ داشتن یک طرح جامع عملی، از جمله چند نمودار ها و دیاگرام ها، نمونه های اولیه و یا مدل های پیشرفته، می تواند وضوح بیشتری را ایجاد کند.

آیا تمام مطالب نوشته شده است؟ یک وب سایت بدون محتوا مانند یک نقاشی بدون بوم است؛ ایده آل این است، یک وب سایت باید با توجه به محتوا ایجاد شود و نه برعکس.

آیا وب سایت نیاز به راه حل های پیش ساخته دارد؟ کار با ابزارهایی مانند سیستم های مدیریت محتوا (مانند WordPress) و اسکریپت ها آسان تر می شود، بنابراین قبل از این که برنامه را شروع کنید، آنچه را که لازم دارید تعیین کنید.

 آیا شما می دانید که چه رقابتی ارائه می دهد؟ رقیبان شما اغلب بهترین منبع برای ایده هستند و دانستن آنچه که آنها ارائه می دهند می تواند به شما در برآورده کردن انتظارات بازدیدکنندگان کمک کند.

 آیا مهلت های مناسب را تعیین می کنید؟ تنظیم مقررات واقع بینانه و ارزیابی پیشرفت شما نسبت به این مهلت ها همیشه اهمیت دارد.

آیا نیاز به هزینه های اضافی دارید؟ وب سایت ها نسبتا ارزان هستند و شما می توانید با استفاده از یک نرم افزار رایگان یک محصول خوب بسازید، اما هنوز هم باید از هرگونه هزینه ای که ممکن است متحمل شوید مطلع باشید.

آیا مهارت های لازم را دارید؟ برخی از وبسایت ها پیچیده تر از دیگران هستند. در نظر بگیرید که چه تکنولوژی هایی نیاز دارید که با آنها کار کنید و یا دانش حال حاظر خود را برای استفاده از آن ها بررسی کنید.

آیا شما درباره بازاریابی فکر می کنید؟ وب سایت بدون بازدید کننده بی فایده است. به گزینه های خود برای شبکه های اجتماعی، جستجوگرها، تبلیغات و موارد دیگر توجه کنید.

 آیا این وب سایت واقعا مفید خواهد بود؟ هیچ دلیلی برای شروع پروژه ای وجود ندارد که هیچ فایده ای برای کاربر نهایی نخواهد داشت. بنابراین ایده های بد طراحی سایت را حذف کنید.

 آیا مخاطبان هدف قرار گرفته اند؟ دانستن این که چه افرادی احتمالا از وب سایت شما بازدید می کنند، به شما کمک خواهد کرد که نه تنها محتوا مناسب را بنویسید بلکه به طور موثر طراحی سایت خود را انجام دهید.

 آیا شما یک چک لیست یا لیستی از معیار های خود دارید؟ تهیه لیستی از معیارهای اساسی برای کنترل کیفیت و یا چک لیست برای پروژه های بزرگ به انجام هر چه بهتر پروژه شما کمک می کند.

آیا میزبان وب سایت شما از عهده ها تقاضا ها بر می آید؟ گرفتن نوع مناسب میزبانی برای وب سایت مهم است؛ اگر قصد دارید ویدیو های سنگینی را در وب سایت خود به اشتراک بگذارید، باید شرکت میزبانی را طوری انتخاب کنید که از عهده آن برآید.

 آیا رسانه ها را در نظر گرفته اید؟ برخی از وب سایت ها نیاز به فایل های ویدیویی، صوتی و خاص مانند اسناد PDF دارند.

امید دارید که وب سایت شامل چه ویژگی هایی باشد؟ شاید شما در وب سایت خود نیاز به تایید پرداخت ها داشته باشید یا بخواهید از یک گالری عکس استفاده کنید. بهتر است هر آن چه نیاز دارید قبل از شروع به طراحی سایت بررسی کنید.

سوالاتی برای نوشتن کدها

در قدم بعدی بایستی سوالاتی درباره نوشتن کدها بپرسید. اگر شما طراح و توسعه دهنده وب سایت باشید، توانایی کار با HTML ،CSS و جاوا اسکریپت را خواهید داشت. هر زبان دارای طیف وسیعی از بهترین شیوه ها و دستورالعمل هایی است که می توانید دنبال کنید. این بسیار خوب سایت که کدنویسی وب سایت شما استاندارد باشد. با این وجود، علاوه بر داشتن سازگاری با استانداردها، چیزهای دیگری نیز در کدنویسی برای طراحی سایت وجود دارند.

آیا کد معتبر است؟ اگر چه اعتبارسنجی برای تست کردن کد های وب سایت پروسه کاملی نیست، اما این کار کمک می کند تا مطمئن شوید که کد شما زیر استانداردهای توصیه شده نوشته شده است و می تواند خطاهای خود را در HTML ,CSS و جاوا اسکریپت نشان دهد.

 آیا شما از CSS3 و HTML5 استفاده می کنید؟ اگر چه بسیاری از کاربران هنوز از مرورگرهایی که دارای پشتیبانی CSS3 / HTML5 هستند استفاده نمی کنند، اما باید پیشرفت و ترقی طراحی سایت خود را در نظر بگیرند. استفاده از استانداردهای توصیه شده W3C، ارزش افزوده شما را افزایش می دهد و ساختار طراحی وب سایت شما را بهبود می بخشد.

کدهای معنایی کدام اند؟ شما بایستی از برچسب های مناسب برای کارهای ضروری خود استفاده کنید. موتورهای جستجو، کدهای معنایی را دوست دارند.

برای پاراگراف ها،

سوالاتی که در طراحی سایت باید در نظر گرفته شوند 4از 5براساس 982 رای

4 دیدگاه

  • محمد

    اول سلام
    این فقط HTML نیست که . باید برنامه نویسی سَمت سِرور انجام بشه.
    فقط اِلِمان های صفحه وب HTML و ظاهرش با CSS
    یا PHP یا ASP یا NodeJS باید پیامک و ... رو ایجاد کنه.


    زبان سادش میشه نمیشه فقط با html همچین چیزی ساخت باید زبان های های دیگه یه برنامه نویسیو بهش وصل کنی تا بتونی همچین چیزی بسازی.
    با html فقط میتونی اسکلت کارو بسازی اگه یه ساختمونو در نظر بگیرید با html میتونید اسکلت بزنید با Css میتونید بهش رنگ ظاهر نمای داخلی و غیره بدید و با php و زبان های دیگه میتونید اونو به بقیه جاها متصل کنید.
    این کل کاره.
    فقط با html نمیشه.
    اگه کسی پیدا شد تونست لطفا به منم یاد بدید.
    با سپاس????????????????????????????????????????????????????????

    پاسخ
  • s Th

    میخوام یه کادر سفارش ۳ خانه ایی با Html بسازم بعد که مشتری سقارشو داد زد رو گذینه ارسال پیامش برام تو مبیایل بیل ک ثبت کنم سفارشو نمیخوام سایت بسازم فقط کادر سفارش چگونه متصلش کنم به گوشی؟!

    پاسخ
  • اسماعیلی

    خیلی ممنون این سوالات مهم در طراحی و ب سایت خیلی خوب بود واقعا. در جواب دوست عزیزمون شاطری هم باید بگم یا باید قبلش خیلی خوب تحقیق کنیم خودمون اطلاعات به دست بیاریم یا از یکی که بارش میشه مشاوره بخوایم راه دیگه ای به ذهنم نمیرسه

    پاسخ
  • شاطری

    سوالاتی که گفتید اغلبش خوب بودند ولی بحث این هستش که ما نمیدونیم که طرف داره به سوالاتمون درست جواب میده یا نه. اون رو باید چکار کنیم؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ارسال کنید

7 + 8 =

پربازدیدترین ها