دلایل استفاده از هوش مصنوعی در طراحی وب سایت

  • توسط امامی
  • 10 دیدگاه
  • توسعه وب سایت
دلایل استفاده از هوش مصنوعی در طراحی وب سایت

تحقیقات اخیر نشان داده است که بیشتر کاربران ترجیح می دهند که به جای این که در گوگل به دنبال محصول مورد نیاز خود بگردند، این کار را از طریق وب سایت آمازون انجام دهند. بیشتر شرکت های و فروشگاه های اینترنتی بزرگ دنیا در حال تغییر نگرش خرید مشتریان نسبت به طراحی وب سایت ها هستند. امروزه بیشتر فروشگاه های اینترنتی پیشرفته از فن آوری های چت بات ها و جستجو های صوتی و غیره استفاده می کنند. طبق گفته Gartner، تمام شرکت های بزرگ تجارت الکترونیک تا سال 2021 از محصولات صوتی و بصری استفاده خواهند کرد. 

سفارش طراحی وب

علاوه بر این، راه حل های هوش مصنوعی در طراحی وب سایت، شرکت های تجارت الکترونیک را قادر می سازد تا به راحتی خواسته های مصرف کنندگان را درک نمایند و محصولاتی را که متناسب با نیازهای مشتریان باشد را ارائه دهند. بنابر پیش بینی Futurologists این روش ها تا سال 2020 به میزان 30 درصد بر افزایش فروش وب سایت ها کمک خواهد کرد. در ادامه به بررسی مزایای هوش مصنوعی در طراحی سایت می پردازیم.

جستجو سریع تر در وب سایت

مشتریان همیشه دوست دارند که اطلاعات مورد نیاز خود را در وب سایت شما به سرعت و راحتی هر چه تمام تر پیدا کنند. استفاده از جستجو های صوتی در حال حاظر یکی از محبوب ترین روش های جستجو در مخصوصا میان جوانان است. باید دید آیا Siri ،Cortana و سایر نرم افزار های جستجو صوتی می توانند به عنوانی دستیار در خرید های مجازی به مشتریان کمک کنند یا نه! در هر صورت استفاده از جستجو های صوتی بخش مهمی از طراحی و توسعه وب سایت های فروشگاهی خواهد بود.

تعامل بهتر با مشتریان

تعامل با مشتریان سایت 

امروزه چت بات ها روند برقراری ارتباط و تعامل با مشتریان را طبیعی تر کرده اند. با استفاده از هوش مصنوعی، آن ها به زودی یاد خواهند گرفت که چگونه احساسات انسان را تشخیص دهند. در حقیقت، استفاده از این گزینه تمام موانع ارتباطی را حذف می کند و فرآیند خرید را آسان تر و راحت تر می کند. با استفاده از هوش مصنوعی، تعامل از طریق چت بات ها شبیه مکالمه با یک مشاور واقعی هنگام خرید خواهد بود که اطلاعاتی از قبیل ویژگی های آن، کیفیت و قیمت را به مشتریان ارائه می دهد. پس بهتر است در هنگام طراحی سایت، مخصوصا برای فروشگاه های اینترنتی، چت بات را در نظر بگیرید.

ایجاد تجربه کاربری مناسب تر

با استفاده از راه حل های هوش مصنوعی شما می توانید طراحی وب سایت خود را بهتر با نیازهای کاربران تطبیق دهید. تکنولوژی یادگیری آنی با درک وضعیت کنونی مشتری و سلیقه آن ها تجربه کاربری مناسب تری را ایجاد خواهد کرد. بر اساس اطلاعات دریافت شده، این تکنولوژی اجازه می دهد تا به صورت پویا طراحی وب سایت ها را برای هر مشتری تغییر دهیم. علاوه بر این، طیف وسیعی از امکانات وجود دارند:

  • نمایش نظرات درباره کالا ها
  • ارائه دادن قیمت ها در زمان مناسب
  • نمایش تبلیغات شخصی
  • محتوای ویدئویی مناسب برای تحریک مشتریان فروشگاه

ایجاد تجربه شخصی در وب سایت برای مشتریان

شخصی سازی سایت 

با افزایش تعداد خرید آنلاین، تعامل کاربر با وب سایت با سطح کاملا جدیدی روبرو می شود. با استفاده از راه حل های هوش مصنوعی، تجربه فروشگاه آنلاین بیشتر و شخصی تر می شود. هدف بسیاری از وب سایت ها در حال حاظر فقط استفاده از ناوبری نیست و بلکه آن ها می کوشند تا مشتری در یک محیط خرید و فروشگاه کاملی قرار بگیرد. از آنجا که فرد می تواند به راحتی آنچه را که نیاز دارد انتخاب کند، زمانی که او چیزی را می خواهد همه چیز به گونه ای طراحی شده است که گویی فروشگاه برای او شخصی سازی شده است.

بازاریابی موثرتر

طراحی وب سایت 

فن آوری یادگیری ماشین، به عنوان بخشی از هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده های بزرگ، فرصت های عالی برای بازاریابان تجارت الکترونیک  ایجاد خواهد کرد. با استفاده از این فن آوری ها پیش بینی های بازاریابی، بر اساس رفتار مشتری ممکن خواهد بود. مثلا:

  • چه نوع محصولاتی مشتریان را آزار می دهد؟
  • فهمیدن آستانه قیمت مناسب برای مشتری 
  • درک زمانی که مشتری احتمال تمایل بیشتری برای خرید محصول دارد.

به نظر شما آیا ایده های دیگری هم وجود دارند که در این جا گفته نشده اند؟ منتظر شنیدن نظرات شما هستم.

ترجمه از سایت stfalcon

منبع: طراحی سایت حرفه ای نوپرداز

دلایل استفاده از هوش مصنوعی در طراحی وب سایت 4از 5براساس 1888 رای

10 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

4 + 6 =

پربازدیدترین ها