روش های استفاده از رنگ در طراحی وب سایت

  • توسط حسینی
  • 12 دیدگاه
  • توسعه وب سایت
روش های استفاده از رنگ در طراحی وب سایت

رنگ یک عنصر اساسی در طراحی است که ما در همه جا زندگیمان مانند هر وبسایتی که بازدید میکنیم و یا برنامه ایی که استفاده می کنیم، آن را می بینیم. امروزه اغلب طراحان برای طراحی وب سایت ها از رنگ ها، جسورانه تر و با استراتژی بهتری استفاده می کنند. گاهی اوقات از رنگ ها استفاده می کنید تا یک عنصر خاص را بیشتر مورد توجه قرار دهید، گاهی اوقات به یک داستان بهتر می پردازید و گاهی اوقات به منظور دیده شدن بیشتر نام تجاری خود از آن ها بهره می گیرید. در ادامه به بعضی از این مثال ها خواهیم پرداخت:

مشاهده نمونه کار های شرکت

یک پس زمینه قدرتمند طراحی کنید

طراحی سایت 

در یک طراحی خوب، پس زمینه رنگارنگ و قدرتمند می تواند حرکت خوبی برای ایجاد علاقه بازدید کنندگان وب سایت به یک بخش خاص باشد. به Root Studio شروع می کنیم و نحوه استفاده از پس زمینه زرد برای مطالعه موردی خود در باغ وحش چستر. علاوه بر سبک طراحی مینیمالیستی، رنگ پس زمینه یک عنصر طراحی مهم است. توجه کنید که لازم نیست از یک رنگ پر جنب و جوش استفاده کنید تا چیزی را برجسته تر کنید.

ساختن یک جمله مناسب

از رنگ ها می توانید برای ایجاد جملات برجسته نیز استفاده کنید. در تصویر زیر به صفحه فرود دقت کنید. پس زمینه گرادیان نارنجی قطعا توجه شما را جلب می کند. این یک استراتژی عالی برای طراحی سایت است؛ زیرا به خوبی بر روی نشانه های بصری تکیه می کند.

رنگ ها در طراحی 

مثال بعدی وب سایت نمونه کارهای استودیوی طراحی Kickpush است. همان طور که متن را می خوانیم متوجه می شویم که شخصیت های مختلفی دارند. Kickpush می خواهد نشان دهد که متفاوت است و طرح رنگ انتخاب شده به این کار کمک می کند.

طراحی وب سایت 

یک داستان بهتر بگویید

رنگ یک ابزار عالی برای کمک به داستان است. مثال خوبی از این مورد صفحه اصلی وب سایت بلوم است. در این طراحی رنگ آبی برای کمک به حرکت کاربر از هدر به پاورقی استفاده می شود. اگر تمام بخش های اصلی از رنگ های مختلفی تشکیل می شدند این طراحی شکست می خورد.

تاثیر رنگ در طراحی سایت 

بهبود نام تجاری برای محصول یا شرکت شما

در برخی از بخش های وب سایت، رنگ ها به شدت مورد استفاده قرار می گیرند و این در حالی است که در دیگر قسمت ها شاهد این اتفاق نیستیم، این به معنی تعادل است. رنگ ها پر جنب و جوش و متفاوت هستند. رنگ ها هم به خوبی هم کار می کنند. در حال حاضر، Asana یکی از جدیدترین نام های تجاری است که از استراتژی مناسبی در طراحی سایت خود استفاده نموده است.

نام تجاری وب سایت 

در نتیجه امروزه ما شاهد استفاده استراتژیک بیشتری از رنگ ها در وب سایت ها هستیم. مهمتر از همه، رنگ به شخصیت و خصوصا هویت نام تجاری کمک می کند. استفاده از رنگ در طراحی وب سایت ها روز به روز در حال بهبود بهتر و قوی تر شدن است و طراحان نیز در حال رشد هستند و روش های بهتری را به وجود می آوردند.

ترجمه از designmodo

ارتباط با کارشناسان: nopardazco.com

روش های استفاده از رنگ در طراحی وب سایت 4از 5براساس 1351 رای

12 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

6 + 10 =

پربازدیدترین ها