چگونه هوش مصنوعی آینده طراحی وب سایت ها را تغییر خواهد داد؟

  • توسط کربلایی
  • 8 دیدگاه
  • توسعه وب سایت
چگونه هوش مصنوعی آینده طراحی وب سایت ها را تغییر خواهد داد؟

اینترنت از روز های آغازین ظهور آن بسیار پیشرفت کرده است. پیش تر سرعت اینترنت بسیار کند بود و وب سایت ها فقط شامل صفحات وب ساده مبتنی بر متن بدون قالب بندی بودند. به تدریج عناصر چندگانه مانند تایپوگرافی، تصاویر، فیلم ها و انواع مختلف فایل های دیگر را شامل شد. اما امروزه اینترنت به راحتی در دستگاه های تلفن همراه نیز در دسترس است. این در سیستم عامل های مختلف مانند تلفن همراه، خانه های هوشمند، دستگاه های IoT و غیره نیز از آن بهره می برند.

قبلا طراحی وب سایت ها کار آسانی نبود و شما مجبور بودید علاوه بر داشتن ایده مناسب از فن آوری های طراحی سایت مانند HTML، CSS، جاوا اسکریپت کمک بگیرید و کار سختی پیش رو داشتید. هر کدام از صفحات باید به صورت جداگانه کد گذاری شده و در نتیجه طراحی وب سایت های با اندازه بزرگ ممکن نبودند. اما پس از مدتی سیستم های مدیریت محتوا رشد کردند که از تکنولوژی کشیدن و انداختن (drag and drop) استفاده می کرند. از آخرین فن آوری هایی که در حال حاضر در حال پیشرفت هستند، هوش مصنوعی (AI) است. این طور که به نظر می رسد در آینده ای نه چندان دور شاهد طراحی سایت هایی خواهیم بود که از تکنولوژی هوش مصنوعی بهره می گیرند.

طراحی سایت با هوش مصنوعی 

هوش مصنوعی چیست و چگونه می توان از آن برای توسعه وب سایت ها استفاده کرد؟

هوش مصنوعی قسمتی از علوم کامپیوتری است که برای تولید ماشین هایی که می توانند بهتر از انسان کار کنند استفاده می شود. هوش مصنوعی برای اهدافی مانند حل مسئله، استدلال، بازنمایی دانش، برنامه ریزی برای یادگیری ماشین، پردازش زبان طبیعی، حرکت و دستکاری، ادراک، هوش اجتماعی، خلاقیت و هوش عمومی ترکیب شده است. تحقیقات گسترده در این زمینه توسط شرکت های بزرگ دنیا مانند گوگل، آمازون، اپل، مایکروسافت، تسلا، بوستون دینامیکس، ادوبی و غیره انجام شده است. 

امروزه، هوش مصنوعی زمینه های مختلف طراحی سایت را هم تحت تاثیر قرار داده از جمله طراحی و توسعه وب سایت ها، طراحی تصاویر، تولید محتوا، موتور های جستجو، پیشنهاد محصولات و غیره. البته هنوز اول کار است و به نظر می رسد هوش مصنوعی آینده طراحی سایت ها را به شدت تحت تاثیر خود قرار دهد.

وب سایت هایی که از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده می کنند

برخی از وب سایت ها برای ایجاد تجربه کاربری بهتر از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده می کنند. در ادامه به معرفی معروف ترین وب سایت هایی که از این تکنولوژی استفاده می کنند پرداخته ایم:

Grid

grid 

Grid یکی از اولین شرکت هایی است که به طراحی وب سایت ها با استفاده از هوش مصنوعی روی آورد. این موضوع به کاربران کمک می کند تا با چند کلیک ساده و به سرعت وب سایت مدنظرشان طراحی گردد. برای انجام این کار، فقط باید چند گزینه را انتخاب کنید، به چند سوال پاسخ دهید و عکس ها را آپلود کنید. همچنین ترکیب رنگ ها را می توانید بر اساس اولویت خود انتخاب کنید. هر وقت الگوریتم های AI به روز می شوند، هر یک از وب سایت های توسعه یافته توسط همان تحت تاثیر قرار می گیرد. همان طور که بیشتر و بیشتر می آموزد، می تواند قادر به ارائه نتایج شگفت انگیز تری باشد.

Wix ADI

wix 

WIX از جمله وب سایت هایی است که نیاز به معرفی ندارد. این وب سایت ابزار هایی را در اختیار شما می گذارد تا بتوانید به صورت کشیدن و انداختن (drag and drop) به راحتی وب سایت مورد نظر خود را بسازید. با این حال، در روزهای اخیر، با کمک هوش مصنوعی که به عنوان ADI شناخته می شود، به شما کمک می کند تا به راحتی و سریع تر وب سایت خود را توسعه دهید و سفارشی سازی کنید. این امکانات، به کاربران کمک کرده است که وب سایت را سریع تر، بهتر، آسان تر و با توجه به میل خودشان ایجاد کنند.

Firedrop

firedropFiredrop یکی دیگر از وب سایت های طراحی وب سایت است که از هوش مصنوعی به نام Sacha استفاده می کند. برای انجام این کار، فقط باید با آن چت کنید و وب سایت بلافاصله بر اساس نیازهای شما طراحی می شود. این وب سایت ها به گونه ای طراحی می شوند تا نیازهای کسب و کار شما را تامین نمایند. همچنین در هر لحظه از زمان، شما بدون هیچ مشکلی می توانید طراحی وب سایت خود را با توجه به نیازهای کسب و کار خود تغییر دهید.

WordPress plugins

wordpress 

اگر فکر می کنید که هوش مصنوعی هنوز در فاز اولیه است و هیچ راهی وجود ندارد که شما بتوانید وب سایت هایی را با استفاده از آن طراحی کنید، کمی اشتباه کرده اید. چند پلاگین وردپرس در این زمینه وجود دارد. پلاگین  The Grid که می تواند به شما در طراحی وب سایت بدون هیچ مشکلی کمک کند، یکی از این موارد است. پلاگین AI-powered SEO که با ارسال توصیه ها توسط هوش مصنوعی، ارائه بینش احساسات انسانی، اضافه کردن chatbots، و اصلاح خطاهای تایپ به شما کمک می نماید. 

استفاده از هوش مصنوعی در شرکت های بزرگ توسعه وب

گوگل

گوگل یکی از بزرگترین غول های فناوری دنیا است که در زمینه موتورهای جستجو و شرکت های اینترنتی فعالیت دارد. گوگل به منظور ارائه بهترین نتایج جستجو و محتوا مربوطه، چندین نوآوری جدید را در الگوریتم های خود ایجاد نمود تا اطمینان حاصل شود که به کاربران تجربه کاربری بهتر ارائه می شود. بعضی از نوآوری های محبوب ترین که به یکسان در آمده اند، عبارتند از:

RankBrain

RankBrain یک الگوریتم یادگیر هوش مصنوعی توسط گوگل است که به کاربران کمک می کند تا بتوانند مطالب مرتبط را ارائه دهند. با این حال این الگوریتم هنوز در فاز اولیه است. در فاکتور های رتبه بندی لینک ها و محتوا سایت اهمیت زیادی دارد. RankBrain با حدس زدن کلمات و عبارات با معنای مشابه در رتبه بندی سایت ها تاثیر می گذارد.

جستجو تصاویر

هوش مصنوعی Google در جستجوی تصویر نیز به کار رفته است تا برچسب های تصویر را تشخیص دهد، محتوای صریح را شناسایی کند، مناظر را شناسایی کند، چهره ها را شناسایی کند، و سایر ویژگی های دیگر. به غیر از این، گوگل همچنین پروژه های تحقیقاتی را برای طراحی تصاویر با کمک هوش مصنوعی انجام داده است.

آمازون

آمازون یکی از بهترین وب سایت هایی است که از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده می کند. بر اساس نتایج جستجو، این سایت به شما ترکیبی مناسب از محصولات را ارائه می دهد. این به شما کمک می کند تا محصولات مشابه و محصولات مرتبط را پیدا کنید و بهترین تصمیم گیری را برای انتخاب محصولات مورد نظر خود بر اساس بودجه انجام دهید. 

نتیجه گیری

صرف نظر از این که در تعدادی از وب سایت ها از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده می شود اما پیشرفت های بزرگی برای ایجاد جریان اصلی لازم است. با این حال، با توجه به پیشرفتی که در هوش مصنوعی در حال انجام است، نمی توان پیش بینی کرد که ممکن است بتواند وب سایت های کامل را ارائه دهد یا خیر! چه کسی می توانست تصور کند که هوش مصنوعی می تواند تصاویر را طراحی کند؟ پیشنهاد می کنم برای طراحی وب سایت مدنظر خود وضعیت فعلی را در نظر بگیرید و بر این اساس اقدام نمایید.

هوش مصنوعی برگرفته از acodez

 

 

چگونه هوش مصنوعی آینده طراحی وب سایت ها را تغییر خواهد داد؟ 4از 5براساس 1683 رای

8 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

4 + 15 =

پربازدیدترین ها