چگونه یک صفحه سایت را از نتایج موتور جستجو گوگل حذف کنیم؟

  • توسط امامی
  • 0 دیدگاه
  • آموزش ها
چگونه یک صفحه سایت را از نتایج موتور جستجو گوگل حذف کنیم؟

در این بخش از مقالات شرکت طراحی سایت نوپرداز قصد داریم به شما آموزش حذف صفحات سایت از نتایج موتور جستجو گوگل را آموزش دهیم.

در اولین گام وارد اکانت گوگل وبمستر خود شوید. این پنل به شما اجازه می دهد تا وضعیت ورودی های سایت خود از گوگل را بررسی کنید و همچنین درخواست خود برای حذف یک صفحه را از نتایج بدهید. 

در گام بعدی یک فایل robots.txt برای سایت خود ایجاد کنید و آن را در دایرکتوری روت سایت قرار دهید طوری که از طریق آدرس زیر در دسترس باشد:

http://www.example.com/robots.txt

خوب حال زمان نوشتن دستورات داخل فایل است. دستور User-agent: * به شما این امکان را می دهد که تغییرات فایل robotsروی تمامی ربات ها اعمال شوند. با استفاده از دستور زیر شما می توانید از پیمایش صفحات یا فایل ها توسط ربات ها جلوگیری کنید و در حقیقت از آن ها درخواست کنید تا این صفحات را پیمایش نکنند.

User-agent: user agent name
Disallow: directory name
Disallow: another directory
Disallow: (etc)

شما همچنین می توانید با دستور زیر از آن ها بخواهید یک صفحه یا فایل خاص را بررسی نکنند.

User-agent: *
Disallow: /images/foo/bar/qux.jpg


انجام تنظیمات robots.txt از ایندکس صفحات و دایرکتوری ها در آینده جلوگیری خواهد کرد. بعد از مدتی صبر این صفحات از نتایج موتور های جستجو نیز حذف خواهند شد، اما همه این اتفاقات فورا روی نخواهند داد. برای تسریع این کار به بخش "Remove URL" در پنل گوگل وبمستر رفته و روی گزینه "New removal request" کلیک کنید و در آن جا آدرس صفحه ای که قصد حذف آن را دارید وارد نمایید. معمولا این روند بین یک تا سه روز طول خواهد کشید. 

همچنین شما می توانید وضعیت درخواست خود را از طریق پنل وبمستر بررسی کنید.

اگر به نظر شما راه دیگری برای انجام این کار وجود دارد در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

چگونه یک صفحه سایت را از نتایج موتور جستجو گوگل حذف کنیم؟ 5از 5براساس 1 رای

0 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

3 + 5 =

پربازدیدترین ها