بررسی بانک اطلاعاتی و آبجک ها در asp

  • توسط رضایی
  • 0 دیدگاه
  • آموزش ها
بررسی بانک اطلاعاتی و آبجک ها در asp

مفید ترین ویژگی Active server ها توانایی آنها در ارتباط ساده یک صفحه ASP با یک بانک اطلاعاتی می باشد.
یک بانک اطلاعاتی مجموعه ای از اطلاعات است که می تواند به راحتی مورد سؤال و تغییر قرار گیرد. وقتی از بانک اطلاعاتی استفاده می کنید، می توانید کارهای زیر را انجام دهید.
دریافت داده، درج کردن داده، به روزرسانی دادههای موجود یا پاک کردن داده های موجود. تعداد زیادی برنامه های بانک اطلاعاتی تجارتی محبوب در دسترس می باشند مثل اکسس مایکروسافت، که در داخل برنامه آفیس قرار دارد، میکروسافت SQL Server ، اوراكل . DB2، Informix و برنامه های دیگر. از آنجایی که ASP از تکنولوژی مایکروسافت استفاده می کند، بانک اطلاعاتی مایکروسافت بیشتر با آن مورد استفاده قرار می گیرند. اگرچه، هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید از بانک اطلاعاتی غیر مایکروسافتی مثل اوراكل با آن استفاده نمایید.

جدول، رکورد و فیلد در بانک اطلاعاتی

جدول: یک جدول یک ماتریس دو بعدی می باشد که برای ذخیره اطلاعات در یک بانک اطلاعاتی مورد استفاده قرار میگیرد.

یک جدول، که دارای سطر و ستون به شکل یک ماتریس می باشد، مانند یک انبار برای قرار گرفتن نمونه هایی از آبجک ها استفاده می شود. ستون های یک جدول خصوصیات آبجکت را تشریح می کنند، در حالی که سطر یک نمونه منحصر به فرد آبجکت می باشد. به سطرها در جدول بانک اطلاعاتی اصطلاحا رکورد گفته می شود، و به ستون ها نیز اصطلاحا فيلد گفته می شود.

رکورد: یک رکورد یک نمونه از یک آبجکت می باشد و در یک بانک اطلاعاتی به وسیله سطر نشان می شود

فیلد: یک فیلد یک خاصیت تنها از یک آبجکت می باشد که در بانک اطلاعاتی به وسیله ستون چه نشان داده می شود
نکته: ما از واژه های سطر و رکورد به صورت پایاپای در سراسر این هفته استفاده می کنیم. همین کارت واژه های ستون و فیلد انجام می دهیم -

برای مثال، تصور کنید که می خواهید اطلاعاتی درباره ماشین ها را در داخل بانک های اطلاعاتيتان ذخیره کنید. فکر کردن در مورد اینکه ماشین یک آبجکت می باشد که دارای خصوصیات معینی می باشد به شما کمک زیادی می نماید. برای اینکه قادر باشید که اطلاعات یک نمونه بخصوصی از ماشین را ذخیره کنید، نیاز به ایجاد یک جدول ماشین دارید. برای مثال، ممکن است تصمیم بگیرید که کارخانه سازنده، سال، کیلومترها و خصوصیات رنگ را برای هر آبجکت ماشین ذخیره نمایید. در این مورد، جدول بانک اطلاعاتی ماشین هایتان چهار ستون دارد. برای هر نمونه ماشین که می خواهید در داخل بانک اطلاعاتی ذخیره نمایید، نیاز به افزودن یک سطر به جدول ماشین دارید. اگر شش ماشین منحصر به فرد دارید، باید شش سطر در جدول ماشین خود داشته باشید.

بانک های اطلاعاتی می توانند شامل چندین جدول بانک اطلاعاتی باشند، و معمولا در جدول بانک اطلاعاتی یک آبجکت منفرد را نشان می دهد. در مثال ماشین، یک ماشین را با استفاده از چهار خصوصیت تشریح کردیم. اگر بخواهید خاصی پنجمی را به موتور که خودش یک آبجکت می باشد اضافه کنید، چه کار می کنید؟ آبجکت موتور ممکن است شامل خصوصیات مثل اسب بخار، لیتر و سیلندر باشد. اگر یک خاصیت آبجکت، خودش یک آبجکت جدید باشد، چگونه آن را در داخل بانک اطلاعاتی نشان می دهید؟

یک راه ایجاد یک جدول جدید به نام، موتور می باشد، که یک سطر برای هر کدام از خاصیت های موتور دارد. با این حال اجازه دهید به یک راه حل پیشنهادی نگاهی بیندازیم. در عوض ایجاد یک جدول جدید، اجازه دهید سه ستون جدید در جدول ماشین اضافه نماییم. این ستون ها می توانند EngineHorsePower و EngineLiters و Enginecylinders باشند که اطلاعاتی درباره موتور هر ماشین را در خود دارند.

در شکل زیر نمونه ای از یک جدول بانک اطلاعاتی را مشاهده می فرمایید.

بانک اطلاعاتی

منبع: نوپرداز nopardazco.com

بررسی بانک اطلاعاتی و آبجک ها در asp 4از 5براساس 73 رای

0 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

10 + 3 =

پربازدیدترین ها