10 نکته برای افزایش جذابیت وبلاگ

  • توسط رضایی
  • 1 دیدگاه
  • آموزش ها
10 نکته برای افزایش جذابیت وبلاگ

این یک مسئله شناخته شده است که مردم وقتی به وب سایت شما می رسند، شما فقط چند ثانیه برای جذب نظر آن ها به وب سایت خود فرصت دارید. مردم هر روز در اینترنت در حال گردش هستند و سایت شما باید به اندازه کافی جذاب و کاربرپسند باشد تا بتوانید آن ها را به مشتریان همیشگی سایت خود تبدیل کنید. در ادامه به معرفی ایده هایی می پردازیم که تاثیر زیادی در افزایش جذابیت وبلاگ شما دارند.

1. از تبلیغات مرتبط و به طور محدود استفاده کنید

این که در یک وبلاگ تبلیغات زیادی قرار بگیرید وحشتناک است. بدتر از آن قرار دادن تبلیغاتی است که هیچ ربطی به سایت شما ندارند. انجام تبلیغات مرتبط می تواند منجر به رضایت بیشتر مشتریان و کاربران سایت شما شود و آن ها از شما تشکر خواهند کرد.

2. تمرکز روی موضوع وبلاگ

بر روی موضوع وبلاگ خود تمرکز کنید. اگر در حال نوشتن درباره زبان برنامه نویسی جاوا هستید، صحبت درباره گربه خود را به بعد موکول کنید. 

درباره هدف وبلاگ خود فکر کنید. شما نمی توانید هم زمان یک دختر بچه که به دنبال عروسک مورد علاقه اش هست و یک برنامه نویسی که در حال جستجو درباره کد های جاوا هست را جذب وبلاگ خود کنید. بنابراین قبل از شروع وبلاگ خود، ذهنیت خود را تنظیم کنید، تصمیم بگیرید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و جریان های محتوا خود را در همان جهت حفظ کنید.

3. از یک تم سفارشی استفاده کنید یا یک تم مخصوص وبلاگ بخرید

قطعا تم های زیادی برای وبلاگ ها وجود دارند که رایگان هستند. اما شما باید از یک چیز خوب استفاده کنید تا رضایت مخاطبان خود را کسب کنید. به همین دلیل بهتر است یا یک تم وبلاگ حرفه ای را بخرید و یا درخواست طراحی یک تم سفارشی را بدهید.

4. در هم ریختگی های سایت خود را حذف کنید

تعداد بسیار زیادی وب سایت در اینترنت وجود دارند که از عناصر غیر ضروری طراحی مانند فایل های فلش و عناصر چشمک زن پر شده اند.

5. اجازه دهید مردم بدانند شما چه کسی هستید و آمار وب سایت خود را نمایش دهید

بهتر است که آمار سایت خود را پنهان نکنید. امروزه مردم وقت و صبر ندارند. سعی کنید آنها را به سمت جلو سوق دهید، آنها را مخاطب خود نگه دارید. اجازه دهید آن ها رتبه گوگل و الکسا را ببینند. آنها باید قادر باشند به وضوح ببینید که تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد شما چقدر است.

بگذارید مردم درباره وبلاگ شما بدانند. در صفحات تماس با ما و درباره ما وضیح دهید که چه کسی هستید و چگونه آن ها می توانند با شما تماس بگیرند.

6. در صورت لزوم مبارزه کنید

درست است. با یک وبلاگ نویس دیگر مبارزه کنید (مبارزه سالم). وقتی که با اعتماد به نفس کامل و به طور مستقیم عقیده خود را بگویید، هیچ چیزی غلط نخواهد بود.

واقعیت: مبارزه با توجه، ساده و مستقیم است. در اصطلاح SEO این چیزی است که ما آن را ‘link baiting’ می نامیم. حقیقت این است که اگر جهان جستجوگرها را از بین ببرید، همه آنها به شما پیوند دارند و با شما بحث می کنند. قبول کنید. افراد حاظر در اینترنت دوست دارند که به تماشای رقابت وبلاگ نویس های خوب بنشینند.

7. وبلاگ شما باید کاربرپسند باشد

منظور از وبلاگی زیبا چیزی بیشتر از استفاده از تمی زیبا و آیکون های گوناگون است. مواردی مانند ناوبری مناسب سایت و استفاده از ابزار های مناسب اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و غیره بسیار مفید خواهد بود.

8. پست های منظم

اگر شما به طور منظم در وبلاگ خود پست بگذارید، خوانندگان زیادی نیز به طور مرتب وبلاگ شما را دنبال خواهند نمود. به طور مرتب در هر روز، هر هفته یا هر ماه پست بگذارید. این باعث می شود تا خوانندگان وبلاگ شما در زمان مورد انتظار به سراغ وبلاگ شما بیایند.

9. محتوا با کیفیت و مفید تولید کنید

وقت خود را برای نوشتن مطالب با کیفیت صرف کنید. فقط دیگران را دنبال نکنید و نظر خودتان را داشته باشید. سعی کنید 90 درصد وقت خود را صرف چیزی کنید که میخواهید در وبلاگ قرار دهید و 10 درصد وقت خود را صرف تایپ کردن نمایید. امروز مردم در جستجوی محتوا با کیفیت عالی هستند و اگر بر روی آن ها تمرکز کنید، خوانندگان وفاداری را جذب خواهید کرد.

محتوا سایت شما مانند طلا با ارزش است.

محتوا وبلاگ 

10. تجربه های خود را در وبلاگ ارسال کنید

در وبلاگ خود به خوانندگان بگویید که چطور یک مشکل را حل کردید و راه حل شما چه بوده است؟ این باعث می شود کاربران زیادی به سمت سایت شما بیایند و به عنوان یک شخص قدرتمند در زمینه کاری خود شناخته خواهید شد.

10 نکته برای افزایش جذابیت وبلاگ 4از 5براساس 125 رای

1 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

12 + 10 =

پربازدیدترین ها