معرفی بهترین ویرایشگرهای برنامه نویسی

  • توسط جهانی
  • 0 دیدگاه
  • اخبار تکنولوژی
معرفی بهترین ویرایشگرهای برنامه نویسی

در این مقاله می‌خواهیم به معرفی و بررسی بهترین محیط های توسعه برنامه نویسی یا بهترین IDE بپردازیم. زبان های برنامه نویسی مختلفی وجود دارند که برای هر کدام IDE های متفاوتی وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین IDE های سال 2018 بپردازیم.

نکته مهمی که باید اشاره کنیم بهترین IDE آن است که برای شما مناسب بوده و در کار با آن راحت هستید. در ادامه ما به معرفی IDE هایی می‌پردازیم که در نظرخواهی از جمع زیادی از برنامه نویسان توانسته‌اند رتبه خوبی کسب کنند. پس اگر این مقاله می‌تواند برای شما مفید باشد لطفا با ما همراه باشید.

بین IDE و Text Editor چه تفاوتی وجود دارد؟

Text Editor به شما اجازه می‌دهد تنها کد را بنویسید. البته امکاناتی نظیر syntax highlighting را نیز دارا است و ابزارهای ناوبری گسترده‌ای را در اختیار شما می‌گذارد اما برای برنامه نویسی کاربردی شما نیاز به محیطی دارید برای که کامپایلر داشته و برنامه را اشکال زدایی کند.

یک IDE تمام امکانات لازم و حتی بیش از این امکانات را برای تبدیل کد به برنامه کاربردی دارا است. به همین دلیل اگر در فکر تولید یک برنامه هستید بهتر است از IDE استفاده کنید.

بهترین IDE ها در سال 2018

  • Visual studio
  • Netbeans
  • PyCharm
  • Intellij IDEA
  • Eclipse
  • Code blocks
  • Xcode

ویژوال استدیو

در این IDE می‌توان انواع نرم افزارهای ویندوز، ویندوز فون، تحت وب و اندروید را تولید کرد. این محصول قیمتی بین 299 تا 2999 دلار دارد. اما در کشور ما به صورت کرک شده و رایگان استفاده می‌شود. این IDE از زبان‌هایی نظیر Asp.Net, HTML, jаvascript, jscript, Visual Basic, Visual c#, Visual C++, Visual F, XAML, Game Development,… پشتیبانی می‌کند. محیط این نرم افزار به خوبی طراحی شده و استفاده از آن را بسیار راحت می‌کند. این IDE کتابخانه‌های قدرتمندی نیز دارد. و صفحه را به دو محیط برای نمایش کدها می‌توان تبدیل کرد.

NetBeans

این IDE رایگان است و می‌توان از آن برای توسعه زبان جاوا استفاده کرد. این IDE از زبان های برنامه نویسی C, C++, C++11, Fortan, java, PHP, HTML5  و ... پشتیبانی می‌کند. این IDE یک Debuger  قدرتمند دارد. از اسمبلرهای قدیمی پشتیبانی می‌کند. به علاوه توسط Windows, linux  و OS هم پشتیبانی می‌شود.

PyCharm

PyCharm یکی از بهترین IDE برای زبان پایتون است. استفاده از این IDE به مدت 30 روز رایگان است ولی بعد از آن باید لایسنس این IDE را به قیمت 213 تا 690 دلار خریداری کنید. زبان‌هایی که این IDE پشتیبانی می‌کنند عبارتند از AngularJS, Coffee Script, CSS, Cython, HTML, jаvascript, Node.js, Python

از مزایای این IDE این است که از سیستم عامل هایی نظیر لینوکس، ویندوز و مک پشتیبانی می‌کند. همچنین از git , svn پشتیبانی می‌کند. 

IntelliJ IDEA

یکی از IDE های معروف و محبوب IntelliJ IDEA است. این IDE برای 30 روز رایگان است و پس از آن باید لایسنس را به قیمت 533 تا 693 دلار بپردازید. زبان هایی که IntelliJ IDEA از آنها پشتیبانی می‌کند AngularJS, CoffeeScript, CS, HTML, jаvascript, LESS, Node JS, PHP, Python, Ruby, Sass, TypeScript   است. این IDE از Git پشتیبانی می‌کند. یک ویرایشگر پایگاه داده داشته و از اندروید و IOS پشتیبانی می‌کند.

Eclipse

اکلیپس یک توسعه دهنده متن باز و بسیار قوی است. این توسعه دهنده چند سالی منسوخ شد ولی دوباره جایگاه خود را پیدا کرد. این IDE برای زبان جاوا است ولی از زبان‌های C, C++, Java, Perl, PHP, Python, Ruby نیز پشتیبانی می‌کند.

Code::Blocks

این IDE از زبان های C, C++, Fortran  پشتیبانی می‌کند. Code::Blocks با C++ نوشته شده است. از این IDE در لینوکس، مک و ویندوز پشتیبانی می‌شود.

XCode

 این IDE متن باز است. XCode برای توسعه نرم افزارهای  Mac, iphone و توسعه بازی استفاده میشود. این IDE از زبان‌های C, C++, Java, AppleScript, Objective  پشتیبانی می‌کند.

معرفی بهترین ویرایشگرهای برنامه نویسی 5از 5براساس 1 رای

0 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

4 + 12 =

پربازدیدترین ها