تبلیغات پاپ آپ چیست و چرا از آن استفاده می کنیم؟

  • توسط صادقی
  • 0 دیدگاه
  • اخبار تکنولوژی
تبلیغات پاپ آپ چیست و چرا از آن استفاده می کنیم؟

حتما همه‌ی شما با تبلیغات پاپ آپ مواجه شده اید. این تبلیغات در اکثر مواقع آزاردهنده هستند و کاربران را از سایت فراری می‌دهند. با این وجود برخی سایت ها از این قبیل تبلیغات استفاده می‌کنند اما چرا؟ این سوالی است که در این مقاله قصد داریم به آن پاسخ دهیم پس همراه ما باشید. 

پاپ آپ یعنی چه؟

پاپ آپ پنجره ای است که در صفحات سایت ها به منظور تبلیغات، اطلاع رسانی و دیگر موارد باز می‌شود. بیشتر سایت ها درآمد خود را از طریق تبلیغات و به خصوص پاپ آپ ها دارند.. اما این پاپ آپ ها صفحاتی آزاردهنده برای کاربران است که در هنگام ورود به برخی سایت ها باز شده و در کار کاربر خلل وارد می‌کند. این تبلیغات باعث میشوند که کاربر از سایت ناراضی بوده و دیگر به سایت مراجعه نکند. البته برخی پاپ آپ ها بر اثر ویروس در سایت ها به وجود می‌آیند و ممکن است حتی مدیر سایت از آن با خبر نباشد.

مثالی از پاپ آپ ها را در تصویر زیر مشاهده می فرمایید:

تبلیغات پاپ آپ 

چرا از پاپ آپ استفاده می‌کنند؟

سایت ها برای کسب درآمد از پاپ آپ استفاده می‌کنند. روش های مختلفی برای کسب درآمد از پاپ آپ وجود دارد. یک روش این است که به ازای هر کلیک سایت مبلغی را دریافت می‌کند. روش دیگر این است که بازدید سایتی دیگر را افزایش داده و از این طریق رتبه الکسا سایت مورد نظر کاهش می‌یابد و از این طریق سایت درآمد کسب می‌کند.

انواع پاپ آپ چگونه هستند؟

آندر: " این نوع پاپ آپ در زیر صفحه مرورگر باز می‌شود و تا زمانی که کاربر کار خود را تمام نکرده است متوجه این پاپ آپ نخواهد شد. در واقع زمانی که کاربر وارد سایت می‌شود با اولین کلیکی که می‌کند یک صفحه پاپ آپ زیر صفحه فعلی باز می‌شود. این نوع پاپ آپ ها برای کاهش رتبه الکسا مناسب هستند."

نیو تب: پاپ آپ نیو نوعی از پاپ آپ است که کاربر با اولین کلیک با یک صفحه جدید رو به رو می‌شود. این صفحه در مرورگر باز شده و کاربر آن را می بیند.

نکات مهم در استفاده از پاپ آپ

در سایت ها و وبلاگ هایی که تازه ساخته شده‌اند استفاده از پاپ آپ ها کار درستی نیست. سایت های پر بازدید اگر در استفاده از پاپ آپ زیاده روی نکنند می‌توانند از این طریق درآمد کسب کنند.

منبع: نوپرداز

تبلیغات پاپ آپ چیست و چرا از آن استفاده می کنیم؟ 5از 5براساس 1 رای

0 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

10 + 11 =

پربازدیدترین ها