اشتباهات رایج سئو

  • توسط کربلایی
  • 12 دیدگاه
  • سئو
اشتباهات رایج سئو

سئو سایت یکی از با اهمیت ترین عواملی است که افراد باید برای افزایش بازدید و افزایش کاربران وب سایت خود به آن توجه داشته باشند. در این مقاله از سئو نوپرداز به بررسی رایج ترین اشتباهاتی که افراد هنگام بهینه سازی و سئو وب سایت انجام می دهند پرداخته ایم:

1. انتخاب بر چسب ضعیف عنوان

سئو 

شاید تعجب آور باشد اما هنوز افرادی هستند که برچسب های عنوان درستی برای صفحات سایت خود نمی نویسند. یک نکته مهم در سئو این است که موتورهای جستجو هنوز به برچسب عنوان اهمیت زیادی می دهند، زیرا عنوان یک متن ارتباط زیادی با محتوا تولید شده خواهد داشت.

2. انتخاب برچسب ضعیف قسمت هدر سایت

سئو 

برچسب های هدر مشخص خواهند کرد که صفحه مد نظر ما درباره چه موضوعی می باشد. در هنگام ساخت محتوا برای کاربران، این برچسب به آنها کمک می کند تا بهتر ساختار و ماهیت محتوای صفحه را درک نمایند. مانند برچسب عنوان که محتوای یک متن را مشخص می نماید، برچسب هدر محتوای کل صفحه را مشخص می کند. پس بایستی زمان انتخاب این برچسب ها بسیار دقت داشته باشید.

3. محتوا ضعیف

سئو 

صفحات بسیار کمی هستند که دارای محتوای کوتاه ولی مفید باشند. زمانی که این مدل صفحات قسمت زیادی از سایت شما را شامل بشوند، این احتمال وجود دارد که موتور های جستجو سایت شما را به عنوان یک وب سایت ضعیف در نظر بگیرند و این عوامل امکان دارد به عنوان یک نتیجه در رتبه بندی سایت شما قرار گیرند.

4. بخش بندی نادرست

سئو 

تلاش نمایید در یک صفحه از انتخاب عنوان های مختلفی که بسیار شبیه یکدیگر هستند خودداری نمایید. به عنوان مثال، اگر صفحاتی به نام «10 نکته برای خرید یک خانه»، «11 راهنمایی برای خرید یک خانه»، «بهترین راهنمایی ها برای خرید خانه» و «10 چیز عالی برای خرید در خانه» را داشته باشید، کاملا مشخص هست که این موارد صفحات متفاوت از یکدیگر نیستند.

5. لینک های داخلی نادرست

سئو 

ما هنوز سایت هایی را میبینیم که با لینک دادن نادرست، مسیر خزیدن جستجو گر ها به صفحات کلیدی در سایتشان را حذف می کنند. اگر گوگل نتواند آن ها را پیدا کند، حتی اگر شما آن صفحات را در Sitemap سایت خود نیز مشخص کرده باشید باز هم امکان دارد موتور های جستجو برای آن ارزش کمی قائل بشوند. اگر آن ها به اندازه کافی با اهمیت نیستند که شما آن ها در صفحات وب سایت خود نشان دهید، چرا باید موتور های جستجو برای آن ارزش قائل شوند؟

6. معماری ضعیف سایت

سئو 

ما بسیاری از وب سایت هایی را می بینیم که به صورت ضعیفی سازمان دهی شده اند، این مورد هم برای کاربران و هم برای موتور های جستجو نامناسب می باشد. در این حالت امکان دارد موتور های جستجو وب سایت شما را در رتبه بندی خود قرار ندهند و این موضوع تاثیر منفی در سئو وب سایت شما دارد.

7. طراحی مناسب سایت برای تلفن های همراه

سئو 

بسیاری از سایت هایی که زیر دامنه های تلفن همراه دارند، محتوای مشابه را در صفحه تلفن همراه خود نشان نمی دهند یا لینک ها و اطلاعات ساخت یافته را حذف می کنند. اگر وب سایت شما در این مورد صحیح عمل می کند لازم نیست نگران باشید. هنگامی که گوگل این وب سایت ها را در نسخه موبایل نشان می دهد در صورت حذف ذکر شده وب سایت را مورد تنبیه قرار می دهد.

8. صفحات بسیار کم

سئو 

بسیاری از توسعه دهندگان وب سایت، دارای سایت هایی هستند که واقعا کوچک است. این برعکس مشکل 4 بالا است و نتیجه این که سایت نمی تواند در شرایط رقابت با سایر وب سایت ها قرار بگیرد.

9. فراموش کردن برچسب های سئو

سئو 

برچسب هایی مانند NoIndex ،rel=canonical ،rel=prev/next بسیار مهم هستند و توسط بسیاری از وب سایت ها برای حذف محتوا های تکراری استفاده می شوند. اما در بسیاری از سایت ها، این برچسب ها زمانی که باید استفاده شوند، مورد استفاده قرار نمی گیرند.

10. برچسب های سئو متناقض

سئو 

هنگامی که از برچسب های سئو به درستی استفاده نشوند، نتیجه ممکن است غیر قابل پیش بینی باشد. به عنوان مثال بعضی از وب سایت ها از NoIndex و rel=canonical استفاده می کنند که ممکن است canonical نادیده گرفته شود.

11. تبلیغات بیش از حد

سئو وب سایت 

بسیار از وب سایت ها تبلیغات را انجام می دهند بدون این که اشتباهی را مرتکب شوند. گوگل الگوریم هایی دارد که تبلیغات بیش از حد موجود در یک صفحه را تشخیص می دهند، اگر موتور های جستجو آن ها را ببینند رتبه بندی وب سایت شما را پایین می آورد.

12. عدم ارتقاء وب سایت

بهینه سازی سایت 

سعی کنید وب سایت خود را ارتقا دهید. پیوند ها یکی از عوامل بسیار مهم در رتبه بندی وب سایت شما می باشند. صحبت کردن مردم درباره کسب و کار شما می تواند سبب افزایش بازدید از وب سایت شما شود.

سئو یکی از با اهمیت ترین عوامل برای افزایش ارزش وب سایت شما می باشد. بسیاری از کسب و کار ها به آن توجهی ندارند و یا آن را به خوبی اجرا نمی کنند که همین عوامل منجر به اشتباهات زیادی می گردد. تلاش نمایید زمان خود را برای یادگیری مناسب بگذارید و نتایج آن قطعا برای وب سایت شما سود زیادی خواهد داشت. 

شرکت نوپرداز با بهره بردن از ابزار های پیشرفته در زمینه سئو و کادری مجرب تلاش می نماید تا برترین نتیجه و رتبه را توسط موتور های جستجو مختلف از جمله گوگل برای وب سایت اینترنتی شما کسب نماید.

 برگرفته از link-assistant

طراحی سایت و سئو نوپرداز

اشتباهات رایج سئو 4از 5براساس 1375 رای

12 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

12 + 8 =

پربازدیدترین ها