آیا تغییر هاست وب سایت تاثیری در سئو دارد؟

  • توسط امامی
  • 0 دیدگاه
  • سئو
آیا تغییر هاست وب سایت تاثیری در سئو دارد؟

اگر بخواهیم کوتاه پاسخ بدهیم، بله تغییر هاست و میزبانی در سئو وب سایت شما تاثیرگذار خواهد بود. تغییر مکان هاست شما به دلایل زیادی بر وضعیت سئو سایت شما تاثیر خواهد گذاشت. البته عده ای عقیده دارند که تغییر هاست تاثیر خیلی کمی بر وضعیت سئو سایت خواهد گذاشت. در ادامه این مقاله از شرکت طراحی سایت و سئو نوپرداز با ما همراه باشید تا به بررسی دقیق تر این موضوع بپردازیم. بیشتر

مکان سرور بر سئو تاثیر می گذارد

یکی از عوامل مهم برای رتبه بندی سایت ها توسط گوگل مکان آن ها است. در اصل، گوگل تلاش دارد برای نتایج ارائه شده در یک کشور، وب سایت هایی که در آن کشور قرار دارند را در اولیت قرار دهد.

گوگل از دامنه های سطح بالا نیز TLD برای این کار استفاده می کند. اما اکنون IP هم بسیار اهمیت دارد. به همین جهت هنگام تغییر میزبانی وب، بهتر است موقعیت سرورها را در نظر بگیریم. اگر شما در کشوری مثلا ایران کار می کنید، بهتر است که میزبان شما و سرورها و زیرساخت ها نیز باید در آن قرار داشته باشد.

کیفیت سرور بر SEO تاثیر می گذارد

هنگام تغییر به یک میزبان جدید، باید کیفیت سرورهای خود را در نظر بگیرید. این نه تنها به ویژگی های فیزیکی مربوط می شود، بلکه به اینکه چگونه سرورهای خود را نیز مدیریت می کنید هم مربوط می شود. اگر میزبان تمایل به جمع آوری سرور داشته باشد یا سایت شما با بسیاری از سایت ها و در یک برنامه سرور مشترک قرار داده شوند، عملکرد سایت شما قطعا تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

سرعت بارگیری صفحه

گوگل سرعت بارگذاری صفحه را در هنگام رتبه بندی در نظر می گیرد. اگر صفحات شما برای بارگیری بیش از 2 ثانیه زمان بخواهند، رتبه بندی سایت شما توسط گوگل افت پیدا خواهد کرد.

طرح های میزبانی بر سئو سایت شما تاثیر می گذارند

طرح های میزبانی بر عملکرد سایت شما تاثیرگذار خواهند بود. در صورتی که شما از یک طرح میزبانی قوی تری استفاده کنید این احتمال وجود دارد که سایت شما رتبه بهتری کسب نماید.

مدت زمان قطعی سرور بر وضعیت سئو سایت تاثیر می گذارد

تاثیر قطعی سرور در سئو 

تغییر مکان سرور معمولا با قطعی سرور همراه خواهد بود. اغلب این اتفاق برای سایت ها می افتد تا dns ها هم تنظیم شوند. این مورد می تواند از 24 ساعت تا 72 ساعت به طول بیانجامد. پس بهتر است سایت شما در سرور قبلی در حال اجرا باشد تا زمانی که dns ها به طور کامل منتشر شوند. اگر سایت شما در این زمان قطع باشد، می توانید انتظار افت رتبه کلمات کلیدی خود را داشته باشید.

با ما همراه باشید.

آیا تغییر هاست وب سایت تاثیری در سئو دارد؟ 5از 5براساس 1 رای

0 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

8 + 11 =

پربازدیدترین ها