طراحی سایت با استفاده از php و mysql

  • توسط حسینی
  • 0 دیدگاه
  • توسعه وب سایت
طراحی سایت با استفاده از php و mysql

برای طراحی سایت با استفاده از php و mysql نیاز به دانش های مختلفی در این زمینه وجود دارد، داشتن اطلاعاتی درباره UI/ UX Html5, Css3, jаvascript و PHP و کار با MySQL و آشنایی و کار با فریمورک هایی همچون  Bootstrap ,JQuery ,Laravel و از طرفی باید مطالعه ای بر روی بهینه سازی موتورهای جستجو نیز داشته باشید. تمامی این دانش و اطلاعات زمانی می تواند نتیجه خوبی را به ما بدهد که علاوه بر دانش موارد ذکر شده تجربه لازم را هم داشته باشیم.

بیایید کمی درباره PHP بدانیم اینکه از کجا آغاز شده و در حال حاضر جدیدترین نسخه آن چیست و اینکه چه مزیت ها و برتری هایی نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی همچون Asp.net دارد.

خلاصه ای از تاریخچه PHP

Php یک زبان شی گرا ، متن باز و سمت سرور است که برای توسعه طراحی وب سایت ایجاد شد.

 در سال 1995 میلادی شخصی به نام راسموس لردورف اسکریپتی برای نمایش روزمه به صورت آنلاین و اینکه چه کسانی آن را مشاهده کردند نوشت. عده زیادی بعد از مشاهده آن به این اسکریپت علاقه مند شدند و از راسموس لردورف در خواست کردند تا کدهای آن را برایشان ایمیل کند. بخاطر پیگیری و محبوبیت روز افزون لردورف سعی کرد تا آن را توسعه دهد.

در ابتدا php مخفف عبارت Personal Home Page به معنی صفحه خانگی شخصی ایجاد شده بود اما پس از پیشرفت و توسعه آن به Hypertext Preprocessor تغییر کرد. آخرین نسخه از php ورژن 7.2.9 است که در تاریخ 17 آگوست 2018 منتشر شده است.

چرا طراحی سایت با php و mysql؟

شاید برای بسیاری از افراد این سوال پیش بیاید که طراحی سایت با php و mysql چه مزیت های دارد و چرا باید از آن استفاده کرد؟ دلایل زیادی برای این کار وجود دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به قدرت بالا و اوپن سورس بودن php اشاره کرد. همچنین mysql جز قدرتمند ترین دیتابیس های دنیا محسوب می شود و همچنین از امنیت خوبی برخوردار است.

مزایای زبان php

از مزایای زبان php میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Open source بودن این زبان که دسترسی به کدهای این زبان را برای شما به همراه دارد و همچنین باعث شده تا به سادگی مشکلات را شخصا رفع کنید.
  • اجرا بر روی تمامی پلتفرم های ویندوز ،لینوکس و مک
  • سرعت بالای اجرای کدها و استفاده بهینه از Memory
  • رایگان بودن این زبان
  • یادگیری آسان و وجود منابع بسیاری برای آن
  • فرصت های شغلی بالایی دارد
  • وردپرس نیز به زبان php است و با یادگیری آن می توان سایت وردپرسی خود را نیز به صورت دلخواه تغییر دهید.
  • سمت سرور بودن و سازگاری با انواع سرورها
  • پویا بودن سایت که باعث می شود اطلاعات از سمت پایگاه داده خوانده شود. 

فریم ورک های محبوب زبان php

فریم ورک یا کتابخانه در اصل به مجموع کدهای آماده گفته می شود که از قبل توسط برنامه نویسان حرفه ای نوشته شده است و برای سادگی و سهولت در کدها آن را به پروژه خود اضافه کرده و می توان با فراخوانی توابع از آن ویژگی ها استفاده کرد. این کار باعث کمتر و قابل فهم شدن برنامه شما می شود ولی برای برخی از پروژه ها اینکار توصیه نمی شود چون باعث سنگینی و دیر لود شدن صفحات سایت شما می شود.

1. Laravel

یکی از محبوب ترین فریم ورک های php لاراول است که بهترین ابزارها و روش ها را در یک بسته جای داده است. این فریمورک با داشتن برخی کدهای آماده و مورد نیاز هر سایت توسعه آنها را ساده تر کرده همچون کار با بانک های اطلاعاتی و session . جامعه گسترده فعال و داکیومنت سازی عالی که این کتابخانه دارد باعث محبوبیت بیشتر آن شده است.

2. Yii

    توسعه وب سایت از این فریم ورک بسیار سریع است چون از الگوهای طراحی Active Record استفاده کرده ،همچنین بخاطر اشکالاتی که در این فریم ورک وجود داشته و توسعه انجام شده بر آن، امکانات مدرن و پیشرفته ای اضافه کرده اند که باعث شده به فریم ورک قدرتمند و پیشرفته ای تبدیل شود.

3. Slim

از کوچکترین کتابخانه های php به اسلیم می توان اشاره کرد که با اصول برنامه نویسی جدید و مدرن سازگار است. سرعت توسعه برنامه های نوشته شده با این فریم ورک بسیار بالاست. اسلیم برای پروژه های کوچک بسیار مناسب است.

4. Symfony

فریم ورک غیر رسمی سیمفونی بسیار سریع و ایمن است که گزینه مناسبی برای پروژه های بزرگ است. سیمفونی داکیومنت خوبی دارد همچنین با پشتیبانی طولانی که دارد می توان از بابت آن خاطری آسوده داشت.

 در تصویر زیر 15 فریم ورک برتر php را می بینید:

فریم ورک php 

بانک اطلاعاتی My Sql

mysql دیتابیس بسیار قوی که توسط شرکت قدرتمند اوراکل توسعه ، توزیع و پشتیبانی می شود. برای زبان php  بانک اطلاعاتی مناسبی است که بر روی هاست های لینوکسی به خوبی قابل اجراست. وظیفه بانک اطلاعاتی دسته بندی و نگهداری اطلاعات است.  با این پایگاه داده تمامی اطلاعات سایت شما ذخیره و بصورت آنلاین برخی از این اطلاعات نمایش داده می شود. شما با نصب آن می توانید تمامی تصاویر و فیلم ها و اطلاعات کاربران را در دسترس خود داشته باشید که از نظر امنیتی نیز بسیار ایمن است.

 بانک اطلاعاتی MySql  تحت لایسنس اوپن سورس است و هزینه ای ندارد، همچنین از استانداردهای Sql پیروی می کند. روی تمامی پلت فرم ها نصب می شود و از اکثر زبان ها همچون جاوا، C ،php  ، perl و... پشتیبانی می کند.

شما می توانید برای سفارش طراحی سایت php و mysql با ما در شرکت طراحی سایت نوپرداز در ارتباط باشید.

طراحی سایت با استفاده از php و mysql 4از 5براساس 84 رای

0 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

5 + 8 =

پربازدیدترین ها