آیا لینک گرفتن از هر سایتی برای سئو مناسب است؟

  • توسط جهانی
  • 0 دیدگاه
  • توسعه وب سایت
آیا لینک گرفتن از هر سایتی برای سئو مناسب است؟

اهمیت تبادل لینک در بحث سئو بر افرادی که در این زمینه کار می کنند پوشیده نیست. لینک گرفتن و لینک دادن روی سئو سایت شما تأثیر مثبتی خواهد گذاشت. با اینکار می توان راحتتر و سریعتر سایت را در صفحه اول گوگل جای داد. اما سوال این است که آیا برای تبادل لینک اصول خاصی وجود دارد؟ آیا هر لینکی باعث افزایش رتبه شما در گوگل خواهد شد؟ در این مقاله قصد داریم به این پرسش ها و پرسش های دیگری از این قبیل پاسخ دهیم تا خدایی نکرده دچار اشتباه نشوید. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

لینک سازی سایت و سئو 

ارزش لینک

ارزش لینک!!! این عنوان سوالی را به وجود می آورد که آیا لینک ها از نظر ارزش متفاوت هستند؟ باید بگوییم بله!!! برخی بک لینک ها کاملا بی ارزش هستند و روی سئو سایت شما هیچ اثری نخواهند داشت. برخی دیگر حتی تأثیری منفی خواهند گذاشت و نه تنها در کسب رتبه ی بهتر به شما کمک نمی کنند بلکه باعث تنزل سایت شما می شوند. اما چه عواملی در ارزش گذاری لینک ها موثر هستند؟ نظرات متفاوتی درباره ی این موضوع وجود دارد. ما مهمترین عوامل را که بین همه پذیرفته شده است برایتان توضیح خواهیم داد.

متن لینک

مهمترین عامل متن لینک است. بهتر است عباراتی که برای لینک انخاب می کنید کوتاه و نهایتا تا سه کلمه باشد. ار حروف ربط و اضافه در متن لینک استفاده نشود. به علاوه هرچه لینک شما در انتهای متن باشد بهتر است. نباید در ابتدای متن کاربر را به صفحه ی دیگری منتقل کنید. بهتر است که کلید واژه خود را به عنوان متن لینک انتخاب نکنید. برای گرفتن بک لینک نیز باید از متنی استفاده شود که مرتبط و بیانگر زمینه فعالیت سایت شما باشد.

منبع لینک

باید از سایتی لینک بگیرید که رتبه بالاتری نسبت به سایت شما داشته باشد. هرچقدر این رتبه بالاتر باشد بهتر است. برای اینکه بفهمید سایت مورد نظر چه رتبه ای دارد می توانید از رتبه الکسا یا قدرت دامنه و صفحه ابزار موز استفاده کنید. البته این ابزار خیلی دقیق نیستند اما می توانند کمک کننده باشند. سایت هایی که برای لینک گرفتن انتخاب می کنید باید مرتبط با موضوع سایت شما باشند. اگر قصد بک لینک گرفتن به عنوان رپورتاژ آگهی را دارید نیز باید سایت هایی بسیار قوی را انتخاب کنید.

عمر لینک

اینکه از یک سایت با دامنه ای قدیمی با طول عمر بالا بک لینک بگیرید تأثیر زیادی روی سئو ندارد. اما سایت هایی که دامنه ای با طول عمر بالا دارند مطمئن تر هستند و احتمالا رتبه بهتری داشته باشند. باید توجه کنید که حذف لینک های رتبه سئو شما را پایین تر می آورد.

ایجاد لینک به صورت طبیعی

اگر تا به امروز تعدا بسیاری بک لینک می گرفتید و یکباره تعداد بک لینک های شما به طور غیر طبیعی افزایش پیدا کند، کاملا غیر طبیعی است و گوگل متوجه می شود. پس سعی کنید آهسته و پیوسته پیش بروید تا بتوانید رتبه خوبی را در گوگل کسب کنید.

آیا لینک گرفتن از هر سایتی برای سئو مناسب است؟ 4از 5براساس 234 رای

0 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

1 + 12 =

پربازدیدترین ها