راز افزایش مشتریان وب سایت ها چیست؟

  • توسط رضایی
  • 11 دیدگاه
  • توسعه وب سایت
راز افزایش مشتریان وب سایت ها چیست؟

چرا کسی به وب سایت من سر نمی زند؟” این سوال بسیاری از صاحبان وب سایت ها می باشد که شاید هر روز آن را از خودشان بپرسند. شما پول و زمان زیادی را صرف کرده اید تا افرادی که نیازمند محصولات و خدمات کسب و کار آنلاین شما هستند به سمت وب سایت شما بیایند، اما حالا که شما نهایت آمادگی را دارید، چرا این اتفاق روی نمی دهد؟

درک داشتن یک وب سایت و تبدیل شدن به یک شرکت موفق تقریبا بلافاصله بعد از اتمام مرحله طراحی سایت یک انتظار نادرستی است که اغلب مشتریان آن را مد نظر دارند. اگر قصد افزایش مشتری و بازدید کننده از وب سایت خود را دارید، در این مقاله با ما همراه باشید.

صاحبان وب سایت ها چه انتظاری باید داشته باشند؟

انتظار صاحبان وب سایت چیست؟ 

همانطور که می دانید فضای اینترنت از کسب و کار های مختلف پر شده است. مهم نیست که شما چه کاری انجام می دهید، بسیاری از آن ها در هر کاری که کسب و کار شما را در بر می گیرد با شما رقابت می کنند. شما هرگز فروشگاهی را بدون نام راه اندازی نمی کنید، به همین جهت هنگامی که کسب و کار آنلاین خود را شروع می کنید، باید کلمه ای را که برای وب سایت کسب و کار خود انتخاب نمایید. اما نکته ای که اینجا وجود دارد این است که مهم نیست که محصولات و خدمات شما چقدر خوب است و یا چقدر آنها را به فروش می رسانید، به هیچ وجه مردم شما فروشگاه شما را پیدا نخواهند کرد و هیچ کس نمی داند حتی وب سایت شما وجود دارد!

چه کاری باید انجام داد؟

در اولین قدم وب سایت شما باید عالی باشد و به خوبی کار کند و همچنین با قوانین موتور های جستجو از جمله گوگل و بینگ سازگاری داشته باشد. علاوه بر این، قوانین و مقررات بسیاری وجود دارد تا هنگامی که موتورهای جستجوگر و سازمان های دیگر شروع به جمع آوری اطلاعات از آن می کنند، وب سایت شما آن ها را دنبال کند تا رتبه بندی بهتر را بدست آورد. لیستی از این موارد را در زیر قرار داده ایم:

  • طرح ها و داده های ساختاری: این طرح ها و داده ها باید به درستی در وب سایت اجرا شوند تا موتورهای جستجو و سایر ربات ها سایت شما را بشناسند و هر بخش از سایت شما را درک کنند. محصولات، خدمات، مقالات وبلاگ، رویدادها و موارد دیگر، هر کدام نیاز به یک داده / طرح دارند که به درستی ساخته شده است.
  • کد: کد نویسی وب سایت شما بایستی به نحو احسنت انجام شده باشد تا موتورهای جستجو بتوانند تمام اطلاعات را سریع و آسان جمع آوری کنند.
  • تصاویر و عکس ها: تصاویر وب سایت باید بهینه شده باشند و با فرمت مناسب به نمایش در بیایند. بهتر است تصاویر اصلی وب سایت شما در هدر سایت قرار داده شوند تا موتور های جستجو بتوانند به بهترین روش ممکن آن ها را دریافت نمایند. 
  • طراحی واکنش گرا: هر مشتری که ممکن است وب سایت شما را پیدا کند، قطعا یک گوشی موبایل خواهد داشت. به همین جهت وب سایت شما باید قابلیت نمایش در دستگاه های مختلف را داشته باشد. اگر مشتری شما نمیتواند محصولات و خدمات سایت شما را بخواند و ببیند، قطعا آنها را نخواهد خرید. 
  • رعایت قوانین: قوانین زیادی وجود دارند که با رعایت نمودن آن ها وب سایت شما بهینه سازی شده و کارکرد بهتری خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است به توصیه های گوگل توجه داشته باشید. 

تولید محتوا برای وب سایت

پس از اتمام تمامی مراحل بالا، نوبت به قرار دادن محتوا در وب سایت شما خواهد رسید تا بتوانید وب سایت زیبا و کاربردی خود را تست کنید و مشتریان مورد نظر خود را به دست آورید. برای موفق شدن در این زمینه ابتدا باید یاد بگیرید چگونه از کلمات کلیدی، عنوان و متا تگ های توصیفات استفاده کنید. یاد بگیرید که چگونه سایت خود را حداقل یک بار در هفته آپدیت کنید (وبلاگ یک ابزار عالی برای این کار است). دانستن این که چگونه همه این ها با هم کار می کنند، به شما این امکان را می دهد تا بهترین تصمیم را برای ایجاد محتوای سایت و راه اندازی استراتژی های خود بگیرید.

جمع بندی

لیست زیر را بررسی و تا آن جایی که ممکن است از آن پیروی کنید:

  • داشتن اطلاعات کافی: می دانیم که شما درباره محصول و سرویس هایی که ارائه می دهید متخصص هستید ولی بحث من درباره رایانه ها و همچنین نحوه اداره آن ها است. سعی کنید اکسل و ورد را یاد بگیرید و همچنین کار با صندوق پستی و نحوه درست کردن آن را نیز یاد بگیرید و درباره ویرایشگر های آنلاین، CMS ها و آنچه که از آن ها انتظار دارید، بیشتر بدانید.
  • بررسی و تحلیل رقبای وب سایت: بررسی کنید که رقبای آنلاین وب سایت شما چه کسانی هستند و چگونه کسب و کار خود را اداره می کنند. قیمت های آنلاین محصولات خود را بیابید و بررسی کنید که آن ها از چه روش های تبلیغاتی استفاده کرده اند و تا آن جا که می توانید از آن ها یاد بگیرید.
  • با توجه به بودجه خود بهترین شرکت طراحی وب سایت را پیدا کنید: در مورد شرکتی که برای طراحی وب سایت خود انتخاب کرده اید، باید بگویم که باید نظرات مشتریان و نمونه کار های آن ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها می توانند آنچه را که وعده داده اند به شما تحویل دهند یا خیر!
  • کلمات کلیدی مربوط به سایت شما: لیست کلمات کلیدی وب سایت خود به صورت آنلاین بررسی کنید. توجه داشته باشید که لیست کلمات کلیدی وب سایت شما نباید بیش از بیست کلمه باشد.
  • سئو و بهینه سازی وب سایت: این یک روش قابل دستیابی، مقرون به صرفه و آسان برای کسب مشتریان بیشتر وب سایت شما می باشد. اگر قصد دارید با یک شرکت سئو وارد همکاری شوید بهتر است ابتدا نمونه کار ها و کیفیت خدمات آن ها را بررسی کنید.
  • استفاده از شبکه های اجتماعی: همانطور که قبلا هم گفتیم استفاده از شبکه های اجتماعی با توجه به رایگان بودن آن ها بسیار مناسب است. اگر از این شبکه ها به طور درستی استفاده کنید قطعا باید منتظر افزایش ترافیک ورودی به وب سایت خود باشید.

اگر فکر می کنید این مقاله نیاز به تکمیل دارد و من چیزی را فراموش کرده ام در زیر منتظر دریافت نظرات شما هستم.

راز افزایش مشتریان وب سایت ها چیست؟ 4از 5براساس 1148 رای

11 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

15 + 5 =

پربازدیدترین ها