10 فناوری مدرن در طراحی وب سایت

  • توسط کربلایی
  • 10 دیدگاه
  • توسعه وب سایت
10 فناوری مدرن در طراحی وب سایت

در طول سال های گذشته فناوری های مختلفی به بازار عرضه شده است. چشم انداز طراحی وب سایت ها بسیار تغییر کرده است و به سمت طراحی سایت های بسیار ساده تر و فنی تر پیش می رود. در این مقاله قصد داریم به بررسی 10 فناوری مدرن در طراحی وب سایت بپردازیم:

کامپوننت های وب

شما ممکن است این اصطلاح را شنیده باشید اما آیا واقعا به جزئیات توجه کرده اید! کامپوننت های وب سبک جدیدی از عناصر برای HTML5 هستند که تحت حمایت کمیته استاندارد W3C کار می کنند. با استفاده از این کامپوننت ها می توانید عناصر مورد نظر خود را برای قسمت های مختلف صفحات پویا وب سایتتان مانند ویدجت ها، اسلایدر ها و منو های کشویی سفارشی سازی کنید. من فکر می کنم همه توسعه دهندگان وب حداقل باید خود را با اجزای وب آشنا کنند تا بتوانند به خوبی از آن ها استفاده کنند، زیرا این مشخصات به صورت کامل توسط W3C به تصویب رسیده است.

کامپوننت های وب 

پلیمر

وقتی که شما با کامپوننت های وب آشنا باشید ممکن است بخواهید از یک کتابخانه مانند پلیمر در پروژه های خود استفاده نمایید. این پروژه توسط گوگل هدایت می شود و یک تکنولوژی منبع باز برای طراحی سایت های استاندارد است. با استفاده از پلیمر شما می توانید عناصر از پیش ساخته شده ای برای فیلم ها و ویدجت های Google Maps دریافت کنید.

هدف پلیمر مدولاسیون است. به همین دلیل است که شما حتی می توانید ویدجت های خود را بر اساس ای پی آی ها ایجاد کنید. به این ترتیب شما می توانید ویدجت های متعدد را به همان صفحه بدون نوشتن همان بلوک کد اضافه کنید.

پلیمر 

AMP

گوگل همواره در تلاش است تا تجربه کاربری بهتری را به وجود بیاورد و کار با وب سایت ها را برای کاربران ساده تر نماید. پروژه AMP به گوگل اجازه می دهد هر صفحه وب را به یک قالب استاندارد در دستگاه های تلفن همراه تبدیل کند که صفحه خاصی را برای خواندن فرآهم می کند. اگر سایت شما با AMP طراحی شده باشد شما فقط کمی کد را در صفحه خود اضافه می کنید و بقیه را به Google خواهید سپرد.

اگر سایت شما با AMP بهینه سازی شده باشد، تصاویر و فیلم ها سریعتر بارگیری می شوند و تجربه خواندن را ساده تر می کند، بنابراین بیشتر شبیه یک برنامه بومی خواهد بود.

amp 

Gulp

با استفاده از Gulp می توانید بسیاری از کار های آزار دهنده را به صورت خودکار انجام دهید و تا بتوانید بیشتر بر روی طراحی یک وب سایت عالی تمرکز داشته باشید. این ابزار به شما کمک می کند تا به راحتی کد های Sass خود را به css تبدیل نمایید، از قالب های مورد علاقه خود استفاده کنید و به صورت خودکار وب سایت خود را پس از انجام تغییرات در کدهای آن مشاهده نمایید. 

البته این ها فقط قسمتی از کارکرد های این فناوری است و برای کسب اطلاعات بیشتر می توایند به مستندات مربوط به آن مراجعه نمایید.

طراحی وب 

TypeScript

AngularJS به تازگی TypeScript را به عنوان زبان برنامه نویسی مورد نظر خود به کار برده است. این باعث می شود که TS بیشتر جذابیت داشته باشد ،زیرا می تواند زمان نوشتن اسکریپت های اساسی برای وب و انگولار را کاهش دهد. TypeScript در واقع یک زبان جدید نیست، بلکه یک سوپرست از جاوا اسکریپت است. پس اگر شما قبلا با جاوا اسکریپت کار کرده باشید می توانید به راحتی TS را هم یاد بگیرید. این به شما در نحوه کار با اکما اسکریپت 6 هم کمک خواهد نمود. در واقع اگر شما دنبال مرحله بعدی جاوا اسکریپت هستید، باید به TypeScript بپردازید.

وب سایت 

Three.js

اگر از گرافیک های WebGL، دو بعدی و سه بعدی  اطلاعاتی داشته باشید باید بیشتر درباره Three.js بدانید. Three.js یک موتور قدرتمند مبتنی بر JS است که شما می توانید برای گرافیک وب سایت های خود استفاده کنید. درست است که وب سایت های بسیار کمی از گرافیک های دو بعدی و سه بعدی استفاده می کنند اما این یک ابزار بسیار خوب و در حال رشد در این زمینه است.

گرافیک وب سایت 

Docker

با استفاده از پلتفرم Docker می توانید وب سایت های خود را به راحتی به سرورهای مختلف انتقال دهید. Docker یکی از چندین پلتفرم هایی است که واقعا می تواند کل چرخه توسعه شما را تغییر دهد. Docker یک تکنولوژی در حال رشد در صنعت آی تی است که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آن به مستندات مربوط به آن مراجعه نمایید.

DOCKER 

فریم ورک Ionic

هدف از طراحی این فریم ورک کمک به توسعه دهندگان وب سایت است که قصد دارند اپلیکیشن های موبایل طراحی کنند تا بتوانند برنامه های بومی با تکنولوژی وب (HTML / CSS / JS) ایجاد کنند. Ionic یک فریم ورک اوپن سورس رایگان برای توسعه برنامه های تلفن همراه بومی برای دستگاه های iOS و اندروید است. تاکنون Ionic حمایت های زیادی را از سوی جامعه وب دریافت کرده است و به نظر می رسد آینده روشنی را در پیش رو خواهد داشت.

فریم ورک طراحی اپلیکیشن 

کتابخانه Zurb 

کتابخانه Zurb به واسطه بهره گیری از فریم ورک قدرتمند فاندیشن طرفداران زیادی پیدا کرده است. این ابزار در حال حاضر دارای اتوماسیون و قالب برای توسعه ایمیل است. همچنین شما می توانید انیمیشن ها زیبایی را با استفاده از ابزار وب آنلاین Zurb بسازید. همه ابزار های اوپن سورس Zurb فوق العاده هستند و تیم آنها دائما در حال پیشرفت است.

ZURB 

Google Web Starter Kit

تیم گوگل پر از منابع مفید برای توسعه دهندگان است و یکی از ابزارهای شناخته شده آن Web Starter Kit است. این یک ابزار خاص نیست، بلکه یک کتابخانه از منابع مفید برای طراحی وب سایت های واکنش گرا، Sass / CSS، سرور های HTTP محلی و دارای قابلیت سفارشی کردن کد ها است. web starter kit شامل تمام ابزار هایی است که برای طراحی یک سایت عالی نیاز دارید.

ابزار توسعه وب سایت گوگل 

10 فناوری مدرن در طراحی وب سایت 4از 5براساس 1576 رای

10 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

10 + 7 =

پربازدیدترین ها