معرفی ابزار های طراحی وب سایت

  • توسط امامی
  • 15 دیدگاه
  • توسعه وب سایت
معرفی ابزار های طراحی وب سایت

استفاده درست از ابزار های طراحی وب سایت سبب می شود تا شما کارآمد تر و سریع تر کار کنید. در ادامه به بررسی درخشان ترین ابزار های طراحی وب سایت در سال 2۰۲۲ می پردازیم.

sass

 

(Sass) یکی از قدرتمندترین افزونه های زبان CSS است. این افزونه به شما امکان استفاده از متغیرها، قوانین تو در تو، میکسین ها و توابع را می دهد. این ابزار به شما کمک می کند تا طراحی را در داخل و بین پروژه ها به اشتراک بگذارید.

مشخصات :

شما می توانید استایل شیت های بزرگ را سازماندهی کنید.
Sass از وراثت چندگانه پشتیبانی می کند.
دارای ویژگی های تودرتو، متغیرها، حلقه ها، آرگومان ها و غیره است.
سازگار با CSS

 

Sketch

Sketch به سرعت ابزار فتوشاپ را به عنوان ابزار طراحی UI جایگزین می کند. اجازه دهید کمی واضح تر بگویم: بله، ما می دانیم که همه ابزار طراحی Vector UI Sketch را شنیده اید، اما به نظر می رسد هنوز بسیاری از طراحان وب سایت از فتوشاپ برای طراحی UI استفاده می کنند.

روری بری، مدیر خلاق در Superrb اعتقاد دارد استفاده از فتوشاپ برای طراحی سایت اشتباه است. او مدت ده سال از فتوشاپ استفاده می کرد و اعتقاد داشت یاد گرفتن چیز های جدید و انجام تغییرات سایت به سختی انجام می شد. از جمله دلایل او این بود که Sketch در مقایسه با فتوشاپ، تمام اسناد شما را که مرتب کرده و انجام تغییرات در Sketch بسیار ساده تر است. همچنین سیستم داخلی ساخته شده در Sketch بزرگ است و باعث طراحی رابط کاربری بسیار ساده تر می شود. امروزه جامعه Sketch صدها پلاگین را ارائه می دهد تا جریان کار طراحان را ساده تر و روان تر کند.

ابزار طراحی سایت 

Adobe XD

ادوبی امروزه ابزار های اختصاصی طراحی برداری و ابزار wireframing خود را دارد که جدیدا نسخه بتا آن را هم منتشر کرده است. Adobe XD شامل ابزارهایی است که شما را قادر می سازد تا تعاملات غیر استاتیک، پیش نمایش های تلفن همراه و دسکتاپ را تعریف کنید و از ابزارهای به اشتراک گذاری برای دریافت بازخورد در طرح ها استفاده نمایید. 

الیس راجرز، طراح گرافیک در Receptional می گوید: "هنگامی که طراحی اولیه کامل می شود، ادوبی XD به شما امکان می دهد تا به سرعت به انتخاب عناصر و ایجاد تغییرات در صفحه بپردازید که این صفحه می تواند از طریق یک لینک به اشتراک گذاشته شود. از این لینک برای دریافت بازخورد استفاده می شود. بنابراین مشتری همیشه می تواند آخرین نسخه را مشاهده نماید."

وب سایت 

Figma

Figma یک ابزار طراحی رابط کاربری وب سایت است که به طراحان این اجازه را می دهد تا چند نفر به طور همزمان کار کنند. این ابزار در مرورگر یا در ویندوز، مک یا لینوکس در دسترس است و بسته به نیاز خود می توانید از نسخه رایگان یا پولی آن استفاده کنید.

Figma دارای یک USP مشابه با Sketch است و روند استفاده از آن بسیار ساده و روان می باشد. همچنین با استفاده از این ابزار می توانید گرافیک را با دیگران به اشتراک بگذارید. 

figma 

Affinity Designer

دان ادواردز، مدیر No Divide، می گوید: "اولین برداشت من این است که برنامه فوق العاده خوب طراحی شده و احساس می کنم که این برنامه شامل ابزار های طراحی وب سایت و گرافیکی اختصاص یافته است." از جمله ویژگی های مهم Affinity Designer این است که شما می توانید تصاویر و یا بردارها را بدون وارد شدن صدمه ای به آن ها تنظیم کنید. زوم 1،000،000،000 درصد نیز از جمله مزایای فوق العاده این ابزار طراحی سایت می باشد. به نظر می رسد Affinity یکی از رقبای جدی فتوشاپ خواهد بود.

طراحی وب سایت 

نسخه Planet Control

planet یک راه حل مدرن است. این نسخه به طراحان کمک می کند تا طراحی را به راحتی کنترل کنند. شما می توانید به راحتی فایل های خود را مدیریت کنید.

یکی از بزرگترین موانع این نسخه، خط کنترل است. اما با پلنت شما یک رابط گرافیکی دارید.

نسخه پلنت حتی یک طرح رایگان نیز ارائه می دهد تا ببینید آیا آن را دوست دارید یا خیر؟ هر کسی که طراحی را به صورت حرفه ای انجام می دهد با این نسخه می تواند در زمان خود صرفه جویی کند.

Anime

با استفاده از موتور انیمیشن Anime می توانید برنامه های خود را ویرایش کنید. اگر چه استفاده از انیمیشن ها در طراحی وب سایت اغلب اوقات مناسب نیست ولی توسعه دهندگان همیشه به دنبال راه هایی برای ساده تر شدن کارها هستند. استفاده از انیمیشن های css خوب است، اما تعاملات پیچیده تر اغلب نیاز به یک کتابخانه دارند. Anime ابزار جدیدی است که می توانید از آن برای ایجاد انیمیشن های جذاب در وب سایت خود استفاده نمایید که یک نمونه کد آن را در زیر قرار داده ایم:

var myAnimation = anime({
targets: ['.box1', '.box2'],
translateX: '5rem',
rotate: 180,
duration: 3000,
loop: true
});

این API به شما اجازه می دهد که عناصر را با استفاده از انتخابگرهای CSS، عناصر DOM یا حتی اشیاء جاوا اسکریپت استفاده کنید.

انیمیشن

wix

 

برنامه Wix یک توسعه وب سایت است که در آن می توانید حضور چشمگیر و ویژه ای را تجربه کنید. برای راه اندازی وب سایت با این ابزار نیازی به تخصص زیادی ندارید و به همین دلیل می توانید محبوبیت زیادی را در استفاده از این ابزار ببینید. شما می توانید یک سری ابزار رایگان داشته باشید و همچنین یک سری دیگر داشته باشید تا با پرداخت پول کار خود را حرفه ای تر کنید.

Avocode

Avocode باعث می شود توسعه دهندگان رابط کاربری برای کد کردن وب سایت ها یا برنامه ها راحت تر باشند. Avocode به سرعت و به طور خودکار فایل PSD یا Sketch را تجزیه و تحلیل می کند و یک UI زیبا به شما تحویل می دهد. شما همچنین می توانید بر روی عناصر در طراحی کلیک کنید و کد آن را به یک ویرایش گر متنی دلخواه ارسال نمایید. وو هوانگ آنه، یکی از بنیانگذاران Avocode، می گوید:"بهترین چیزی که این برنامه ارائه می دهد این است که توسعه دهندگان هرگز به Photoshop یا Sketch نیاز نخواهند داشت."

طراحی سایت 

Vivaldi

گاهی اوقات بهترین ابزار می تواند یک مرورگر جدید باشد. Vivaldi یک مرورگر وب سریع، قدرتمند و قابل تنظیم برای کاربران است که توسط برخی از افرادی است که Opera را شروع کرده بودند ساخته شده است. Vivaldi قابل تنظیم ترین مرورگر وب است و همچنین ویژگی های دیگری مانند کنترل خط فرمان، پانل برای گرفتن یادداشت ها، جمع آوری و مرتب سازی بروشور و پانل های وب را فرآهم می کند که شما را قادر می سازد تمام سایت های مورد علاقه خود را برای دسترسی آسان در یک مکان قرار دهید.

طراحی 

CodePen

CodePen در سال 2012 توسط Alex Vazquez تاسیس گردید از بزرگترین و شایسته ترین جوامع وب برای تست و نمایش کد های HTML، CSS و jаvascript می باشد. طی پنج سال گذشته، این برنامه دارای دو ویرایشگر کد آنلاین و یک محیط آموزشی مجازی با قابلیت اجرا بوده است که توسعه دهندگان می توانند از طریق آن بازخورد های مهمی را دریافت کنند. به تازگی CodePen یک جهش بزرگ دیگر را با راه اندازی IDE خود انجام داده است، که به شما اجازه می دهد وب سایت های خود را در مرورگر خود، ایجاد کنید. با استفاده از این ابزار شما می توانید سایت خود را قبل از ساختن آن پیش نمایش دهید.

codepen 

بوت استرپ 

بوت استرپ قطعا یک ابزار جدید نیست ولی نسخه جدید محبوب ترین فریم ورک طراحی رابط کاربری سایت در جهان شامل تغییراتی بوده که در زیر ذکر کرده ایم:

  • کاهش پشتیبانی از IE8 و iOS6
  • حرکت فایل های CSS از Less به Sass
  • واحد های اندازه گیری اصلی از px به rem تغییر کرده است.
  • پشتیبانی از Flexbox در گرید ها
  • استفاده از یک کامپوننت جدید برای جایگزینی اجزای قدیمی تر

بوت استرپ پیشرفت های انقلابی کرده است و بدون شک این فریم ورک همچنان نیز برای طراحی وب سایت ها استفاده خواهد شد.

بوت استرپ 

کویل

کویل به عنوان یک ویرایشگر WYSIWYG متن باز برای طراحی سایت های مدرن به حساب می آید. این ویرایشگر بسیاری از زمینه های مختلف برنامه های کاربردی را شامل می شود، بنابراین جای تعجب نیست Quill از زمان عرضه نسخه 1.0 بتا در اواسط سال 2016 محبوبیت زیادی نداشته است.

اما قدرتمند ترین ویژگی های کویل انعطاف پذیری و قابلیت توسعه آن با استفاده از ماژول ها و یک API قدرتمند است. کویل تم ها و ماژول هایی ارائه می دهد که حاوی نوار ابزار، صفحه کلید، کلیپ بورد و تاریخ است. شما می توانید بسیاری از این ویژگی ها را در کویل تست کنید.

کویل 

SVGito 

SVGito یک برنامه وب رایگان است که فایل های SVG شما را پاک می کند تا شما را از ویرایش دستی آن ها نجات دهد. با استفاده از این ابزار به طور خودکار SVG های خود را با لمس یک دکمه بهینه می کنید و معمولا اندازه و پیچیدگی آن ها را بدون تغییر آنچه که در واقع بر روی صفحه نمایش است، کاهش می دهد.

svg 

wordpress

 

از بسیاری جهات، وردپرس دنیای خودش را اشغال می کند. این نرم افزار که به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا در نظر گرفته می شود به شما این امکان را می دهد که به دلخواه محتوا بسازید. شما باید پلن های هاست خود را برای این برنامه داشته باشید، می توانید این کار را بدون دردسر و به راحتی انجام دهید.

این برنامه را می توانید از طریق سایت wordpress.org به صورت رایگان دانلود و در اختیار داشته باشید. به این ترتیب می توانید سفارشی سازی مورد نظر را داشته باشید، این کار توسط شما یا طراحان وب سایت انجام می شود. همچنین در این قسمت می توانید برنامه های زیادی را به صورت رایگان یا با هزینه کم دریافت کرده و در موارد مختلف طراحی سایت از آنها استفاده کنید.

نکته بسیار جالب این است که حتی در هنگام طراحی وب سایت باید شروع به کدنویسی آنها کنید و به راحتی وب سایت خود را بدون هیچ مشکلی خواهید داشت.

Adobe Photoshop

Adobe Photoshop نرم افزار بسیار قدرتمندی برای ساخت و ویرایش تصاویر می باشد که نرم افزار بسیار پر کاربردی می باشد و طراحان وب از طریق این نرم افزار می توانند گرافیک های و طرح های مورد نیاز خود را آماده سازی نمایند.

Adobe Fireworks

Adobe Fireworks نرم افزار ایجاد گرافیک به صورت وکتور می باشد. این نرم افزار به طراحان سایت قابلیت ایجاد گرافیک های بسیار سبک را می دهد. این ابزار در حقیقت نسخه بهینه سازی شده photoshop برای طراحان سایت می باشد که به طراح امکان ایجاد گرافیک های بسیار کم حجم را می دهد.

همه این موارد ابزار های طراحی وب سایت ولی اگر شما نیاز به طراحی اپلیکیشن موبایل نیز نیاز داشتید می توانید با طراحی اپلیکیشن موبایل نوپرداز یک اپ حرفه ای داشته باشید و بازار کسب و کار خود را رونق دهید.

معرفی ابزار های طراحی وب سایت 4از 5براساس 10471 رای

15 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

15 + 10 =

پربازدیدترین ها