آموزش بیت کوین و بلاک چین

  • توسط کربلایی
  • 12 دیدگاه
  • آموزش ها
آموزش بیت کوین و بلاک چین

معرفی بیت کوین

بیت کوین یک نوآوری اینترنتی (پول بی پشتوانه) می باشد و دلیل اهمیت زیاد آن رشد سریع آن در مدت بسیار کمی می باشد. تا به حال هیچ دولتی بیت کوین را به عنوان پول به رسمیت قبول نکرده است اما بسیاری از دولت ها بر کالا بودن آن تاکید دارند. کاربران می توانند از طریق بیت کوین نسبت به انتقال پول های خود به صورت غیر قابل بر گشت اقدام کنند. بیت کوین یک شبکه است که در حقیقت توسط هیچ کسی هدایت نمی شود و واحد کنترل کننده مرکزی ندارد. گفته می شود مخترع بیت کوین ساتوشی ناکاموتو نام دارد ولی این شخصیت همچنان نیز مجهول بوده و برخی معتقدند این فقط یک نام است و بیت کوین محصولی از یک شرکت بسیار بزرگ برنامه نویسی می باشد. قبل از شروع به استفاده از آن توجه داشته باشید که بیت کوین هم چنان در دست آزمایش است و دولت جمهوری اسلامی نیز بار ها به مردم نسبت به خرید و فروش این ارز دیجیتالی هشدار داده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر به بیت کوین در ویکی پدیا مراجعه کنید.

بیت کوین 

کار با سایت بلاک چین

ابتدا برای افتتاح حساب شما باید به وب سایت بلاک چین مراجعه کرده و ثبت نام کنید. بعد از افتتاح حساب شما به صفحه خود هدایت خواهید شد. در منو سمت چپ که شما تصویر آن را در زیر می بینید می توانید به قسمت های مختلف حساب خود دسترسی داشته باشید. در بخش  DASHBOARD شما می توانید میزان موجودی حساب خود و قیمت بیت کوین را بر اساس روز، هفته ماه و غیره مشاهده کنید. از قسمت BITCOIN شما می توانید تراکنش های انجام شده خود را بررسی نمایید. در قسمت ETHER شما می توانید نسبت به خرید و فروش ارز دیجیتالی اتر نیز اقدام کنید. در قسمت EXCHANGE شما می توانید واحد های پولی حساب خود را به یک دیگر تبدیل نمایید. مهم ترین بخش حساب شما قسمت SETTINGS می باشد که آدرس های کیف پول شما و تنظیمات امنیتی را باید در این قسمت انجام دهید.
 بلاک چاین 

بخش general در بلاک چین

در زیر منو general شما می توانید اطلاعات مربوط به والت یا حساب خود را مشاهده نموده و برای همگام سازی کیف پول خود با تلفن همراه تان اقدام نمایید. در بخش Preferences شما می توانید تنظیمات زبان حساب خود و تایید شدن ایمیل و تلفن همراه تان را بررسی نمایید.

بخش SECURITY CENTER در بلاک چین

بلاک چاین در این قسمت تنظیمات مختلفی برای تامین امنیت بیشتر حساب شما وجود دارد که در دو level ارائه شده است. شما بایستی برای افزایش امنیت حساب تان این تنظیمات را انجام دهید. توجه داشته باشید که قبل از انجام هر تراکنشی به این قسمت ها مراجعه کرده و تنظیمات امنیتی لازم را انجام دهید. 

خرید بیت کوین در بلاک چین

خرید بیت کوین شما در صفحه اصلی حسابتان تصویری مانند بالا را مشاهده می کنید و می توانید برای خرید بیت کوین بر روی Request کلیک کنید که با صفحه زیر رو به رو می شوید. 

خرید در این بخش شما می توانید مقدار بیت کوین مورد درخواست خود را در بخش Enter Amount وارد کنید. در بخش Description شما می توانید توضیحی درباره این انتقال بنویسید و مهم ترین قسمت copy & Share Address می باشد که در آن آدرس کیف پول شما ثبت شده است و باید آن را کپی کرده و به شخصی که قصد ارسال بیت کوین به حساب شما را دارد بدهید. سپس بر روی NEXT کلیک نموده و مرحله بعدی که مربوط به کپی کردن لینک شما هست را طی کنید.

فروش بیت کوین در بلاک چین

فروش بیت کوین 

در این بخش هم مثل بخش خرید بیت کوین شما باید ابتدا آدرس حساب شخصی را که قصد دارید بیت کوین را برای او بفرستید در قسمت بالا بنویسید. سپس مانند قسمت قبل مقدار را وارد کرده و همچنین می توانید توضیحاتی درباره این انتقال بنویسید. در پایین صفحه با قسمتی به نام Transaction Fee مواجهه می شوید که مقدار بیت کوینی را که شما باید برای این ارسال پول بدهید را نشان می دهد. تغییرات در این قسمت سبب طولانی یا سریع تر شدن زمان کانفرم تراکنش شما می باشد. شما هر چقدر Fee بیشتری بپردازید امکان این که تراکنش شما زودتر کانفرم شود بالاتر خواهد بود. توصیه می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر در باره کانفرم تراکنش به آدرس زیر مرجعه نمایید.

https://exchanging.ir/bitcoin-5

در پایان باید گفت که کارشناسان زیادی درباره بیت کوین نظرات مختلفی را ارائه داده اند و این ارز دیجیتالی مخالفان و موافقان زیادی دارد. اما این ارز دیجیتالی در ماه های اخیر پیشرفت بسیار چشم گیری داشته به طوری که از  نظر سرمایه گذاران زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

سایت های ایرانی خرید و فروش بیت کوین و ارز دیجیتال

در کشور ما نیز وب سایت هایی فعالیت دارند که شما می توانید از طریق آن ها نسبت به خرید و فروش بیت کوین اقدام کنید. هر کدام از این وب سایت ها در بخش آموزش، روش های خرید و فروش بیت کوین در وب سایت شان را به طوری کامل توضیح داده اند. از جمله معروف ترین این سایت ها https://exchanging.ir و https://farhadexchange.com می باشند.

آموزش بیت کوین و بلاک چین 4از 5براساس 1566 رای

12 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

6 + 10 =

پربازدیدترین ها