آموزش ثبت سایت در وب مستر تولز (Google Webmaster Tools)

  • توسط معین
  • 1 دیدگاه
  • آموزش ها
آموزش ثبت سایت در وب مستر تولز (Google Webmaster Tools)

بعد از این که اقدام به طراحی سایت مدنظرتان کردین و خواسته هاتون رو به شرکت طراحی سایت دادین و سایت دلخواه شما آماده شد و به اصطلاح طراحان سایت آپلود شد مرحله بعدی ثبت سایت در وب مستر است.

اگر با وب مستر تولز آشنایی ندارید باید گفته شود با ثبت سایت خود در گوگل، گوگل این امکان را به شما می دهد تا سایت خود را از لحاظ ترافیک و رتبه آنالیز کنید و همچنین گول نیز سایت شما را زودتر مورد بررسی قرار می دهد پیشرفت شما را به شما نشان می دهد. و شما جهت سئو و بهینه سازی سایتتان خیلی می توانید از Google Webmaster Tools کمک بگیرید.

شاید برای شما مفید باشد : 9 تکنیک موثر و پر بازده برای سئو 2019

برای ثبت سایت در وب مستر تولز باید چکار کنیم؟


اولین اقدامی که برای معرفی سایت Google Webmaster Tools باید انجام دهیم این است که یک اکانت Gmail داشته باشید. سپس به لینک Google Webmaster Tools برید و روی گزینه add a site کلیک کرده و آدرس سایتتان را وارد کنید.
سپس continue را زده و در این مرحله شما می بایست به گوگل ثابت کنید که شما مالک همان سایتی هستین که معرفی کردین.
گوگل 4 روش برای اثبات مالکیت برای شما گذاشته است که روش HTML File Upload از باقی روش ها راحت تر است و به گونه ای است که بعد از انتخاب این روش وب مستر به شما یک فایل اچ تی ام ال می دهد که شما باید آن فایل را دانلود کرده و در هاست خود در ریشه (Root) فایل دانلود شده را آپلود کنید.
پس از آپلود به وب مستر برگردید و گزینه Verify را کلیک کنید.هم اینک سایت شما در وب مستر تولز Google Webmaster Tools ثبت شده است.

 
در روش دوم فایلی که در لینک آبی گذاشته شده را سیو کرده و در هاست در قسمتی که فایل ایندکس وجود دارد انتقال بدیم و بعد در وب مستر گزینه verify رو بزنیم
در روش سم و چهارم شما باید کدی را به هدر سایت اضافه کنید و یا تغییراتی در دی ان اس دامنه خود ایجاد کنید که ما این روش ها را پیشنهاد نمیکینم چون امکان مواجهه با اشتباه زیاد است.

نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که شما باید حالت های مختلف دامین را در گوگل ثبت کنید. به طور مثال :
http://www.nopardazco.com
http://nopardazco.com
https://www.nopardazco.com
https://nopardazco.com

امیدواریم که این مقاله از نوپرداز برای شما مفید بوده باشد و بتوانید به راحتی سایت خود را در وب مستر ثبت و آنالیز کنید.
چنانچه قصد طراحی سایت یا طراحی اپلیکیشن موبایل دارید می توانید از نوپرداز کمک بگیرید.

آموزش ثبت سایت در وب مستر تولز (Google Webmaster Tools) 5از 5براساس 1 رای

1 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

7 + 5 =

پربازدیدترین ها