آموزش اضافه کردن دامین در cpanel

  • توسط معین
  • 1 دیدگاه
  • آموزش ها
آموزش اضافه کردن دامین در cpanel

اضافه کردن دامین در cpanel یعنی چی؟


اگر شما به دنبال طراحی سایت هستید و به این نتیجه رسیدید که برای اینترنتی کردن کسب و کار خود به یک سایت نیاز دارید حتما با یک سری مفاهیم آشنا شدید و یه کلماتی در مضون سایت و طراحی سایت به گوشتان خورده.
درست است که اگر وب سایت شما توسط شرکت طراحی سایت و یا تیم های حرفه ای طراحی سایت انجام شده باشد شما مشکلی در این زمینه ها ندارید چرا که شرکت های طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل تمامی این موضوعات از قبیل اضافه کردن دامین در cpanel و .. را خودشان انجام می دهند و نیازی به انجام این کار ها ندارید.


شما بعد از خرید دامنه یاسد برای سایت خود هاست و یا همان میزبانی وب بخرید، چنانچه هاست شما cpanel باشد که انتخاب خود شماست در محیط سی پنل گزینه domain را دیده اید. ما زمانی از بخش add domain می خواهیم دامنه ای را به هاست خود اضافه کنیم که تمایل داشته باشیم که کاربران سایت ما از آدرس های دیگه ای نیز وارد سایت ما بشوند، بدین معنی که اگر دامنه هایی که ما در بخش add domain هاست خودمان اضافه می کنیم را در قسمت url تایپ کنیم وارد وب سایت اصلی خودمان بشویم.
مثال : سایت اصلی ما nopardazco.com است و ما دامین nopardazco.net را در cpanel ادد می کنیم از این پس هر کاربری که دامین nopardazco.net را سرچ کرد وب سایت اصلی یعنی nopardazco.com نمایش داده شود.

 
به منظور اضافه کردن دامین و یا همان add domain ابتدا می بایست DNS های دامنه مد نظرتون را که قصد ادد کردنش را در هاست دارید طبق اطلاعات هاست انتخابیتان تنظیم کنید.
بعد از اینکه DNS دامنه یا دامنه های جدید را تنظیم کردید به بخش کنترل پنل هاستتون برید و از بخش Domain ، گزینه Addon Domain را کلیک کنید
 

  

بعد از این که وارد بخش ادد دامین شدین در صفحه ای که برای شما باز شده است در قسمت New Domain Name دامنه جدید خود را تایپ کنید.

بخش Subdomain/FTP username و Document Root به صورت خودکار ایجاد میشوند.

در قسمت Password یک رمز برای اکانت وارد کرده و در بخش Password again رمز انتخابی خود را تکرار کنید.

و در آخر Add Domain را کلیک کنید.


چنانچه شما طراحی سایت خود را به شرکت طراحی سایت نوپرداز سپرده اید که دارای سابقه مفید در زمینه طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن موبایل می باشد و همچنین نمونه کارهای متعددی در زمینه طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل می باشد، نیازی نیست نگران آموزش و انجام این موارد در مورد وب سایت خود باشید.

آموزش اضافه کردن دامین در cpanel 5از 5براساس 1 رای

1 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

8 + 9 =

پربازدیدترین ها