6 زبان برنامه نویسی برتر برای طراحی اپلیکیشن

  • توسط رضایی
  • 0 دیدگاه
  • آموزش ها
6 زبان برنامه نویسی برتر برای طراحی اپلیکیشن

صنعت توسعه نرم افزار و اپلیکیشن ها طی سال های گذشته جهش های زیادی داشته و سبب جابه جا شدن و تغییر عملکرد کسب و کار های سراسر جهان شده است. امروزه شرکت های زیادی هستند که اپلیکیشن های مختلفی را با نسخه های متعدد راهی بازار کرده اند و عواملی چون کیفیت، کارآیی و سرعت را مبنی کار خود قرار داده اند. اما همه آن ها از یک زبان برنامه نویسی مشخصی استفاده نمی کنند. در ادامه این مقاله از نوپرداز همراه ما باشید تا به بررسی برترین زبان های برنامه نویسی در طراحی اپلیکیشن ها بپردازیم.


هنگامی که قصد دارید ایده ی برنامه تلفن همراه خود را تحقق بخشید، باید اعتبار زمانی آن را بسنجید، بازار هدف را درک کنید و پلتفرمی مناسب را انتخاب نمایید. به همین جهت است که شما برای یک زبان برنامه نویسی مناسب برای ساخت اپلیکیشن خود انتخاب کنید.

زبان برنامه نویسی درست را انتخاب کنید

HTML5

اگر به دنبال ساخت یک برنامه وب سایتی و اپلیکیشنی در زمان کم برای تلفن همراه خود هستید، HTML5  انتخاب مناسبی است. مشکل با HTML5 این است که هنوز یک استاندارد پیشنهادی است ولی در حال حاضر توسط بسیاری از مرورگرهای مختلف پشتیبانی می شود.

Objective-C

Objective-C، زبان برنامه نویسی اولیه برای برنامه های IOS است که توسط اپل برای ساخت برنامه های کاربردی قوی و مقیاس پذیر انتخاب شد. این زبان به عنوان بخشی از چارچوب توسعه اپل، به طور کامل در تمامی سیستم عامل iOS و MacOS یکپارچه شده است. اما در حال حاظر در اکوسیستم اپل زبان قوی تری به نام سوئیفت در حال گرفتن جای آن است.

Swift

Swift جدیدترین زبان برنامه نویسی است که در اکوسیستم اپل وجود دارد. این زبان برای از بین بردن احتمال بسیاری از آسیب پذیری های امنیتی ممکن با Objective-C، طراحی شده است. امروزه بسیاری از شرکت ها به دنبال استخدام توسعه دهندگان نرم افزار با زبان برنامه نویسی Swift هستند.

++C

این قوی ترین زبان برای ساخت اپلیکیشن های موبایل اندروید و ویندوز است و عمدتا برای برنامه نویسی سطح پایین مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان یک زبان برنامه نویسی قدرتمند، ++C برنامه های تلفن همراه را برای تقریبا هر هدف در هر پلتفرم می توان ایجاد کرد.

#C

C زبان برنامه نویسی برای توسعه نرم افزار های ویندوزی است و دقیقا برای ماکروسافت همان قدر اهمیت دارد که Objective-C برای اپل اهمیت دارد. اگر یک زبان برای توسعه نرم افزار های ویندوزی نمی تواند در صنعت اپلیکیشن ها جای زیادی داشته باشد اما کاربران وفادار ویندوز می توانند با آن اپلیکیشن های قدرتمندی بسازند.

جاوا

زبان برنامه نویسی جاوا یکی از محبوب ترین زبان هایی است که برای توسعه برنامه های اندروید استفاده می شود. یک زبان برنامه نویسی شی گرا که در Sun Microsystems (که در حال حاضر متعلق به اوراکل است) ایجاد می شود. جاوا می تواند به دو روش مختلف اجرا شود: در پنجره مرورگر یا در یک ماشین مجازی که می تواند بدون مرورگر باز شود.

اما در انتها این شما هستید که انتخاب می کنید کدام زبان برنامه نویسی برای طراحی اپلیکیشن موبایل مورد نظرتان مناسب تر است؟

 منبع: نوپرداز

6 زبان برنامه نویسی برتر برای طراحی اپلیکیشن 5از 5براساس 1 رای

0 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

9 + 11 =

پربازدیدترین ها