نکاتی برای خرید کارت های کامپیوتری

  • توسط صادقی
  • 0 دیدگاه
  • آموزش ها
نکاتی برای خرید کارت های کامپیوتری

کارتهای کامپیوتری هنگام خرید کامپیوتر باید راجع به امکانات آن تصمیم بگیرید. بسیاری از امکانات مهم کامپیوترها، در قالب کارتهایی عرضه می شود که داخل شکافهایی که روی بورد اصلی تعبیه شده اند قرار می گیرد. کارت گرافیکی، کارت صوتی، کارت شبکه، کارت مودم و ... رابطهای کامپیوتر با دنیای خارج هستند. بعضی از این کارتها و رودی (مانند کارت TV')، بعضی خروجی (مانند کارت گرافیکی) و بعضی ورودی خروجی (مانند کارت صوتی) هستند. کارتهایی که در اولین کامپیوتر های IBMI مورد استفاده قرار گرفتند، از خانواده کارتهای XT بودند. نسلهای بعدی کارتهای کامپیوتری عبارتند از MCA ، EISA ISA و PCI'. کارتهای گرافیکی به دلیل نیاز به پهنای باند و سرعت بالا راه خود را در پیش گرفتند.

کارتهای AGP و PCI - EXPRESS در زمره کارتهای گرافیکی پرسرعت هستند. لپ تاپها نیز دارای کارتهایی ویژه (مانند کارتهای خانواده PCMCIA") هستند. چون هر کارتی داخل یک شکاف روی بورد اصلی قرار می گیرد، هرکدام از این نامها هم به کارت و هم به شکاف متناظر با آن اطلاق می شود. مثلا کارت مودم PCI در شکاف PCI بورد اصلی کامپیوتر قرار می گیرد. در این فصل ما از نام کلی گذرگاه برای اشاره به هر دو استفاده می کنیم. بنابراین در یک دید کلی می توان گفت: گذرگاه، واسطه ارتباط کامپیوتر با دنیای خارج است.

گذرگاه XT

گذر گاه xt 

این گذرگاه در سال ۱۹۸۱ در اولین کامپیوترهای شخصی IBM برای اتصال دستگاههای ورودی خروجی به کامپیوتر ایجاد شد. تمام کارتهای کامپیوترهای اولیه از نوع XT بودند و در این شکافها قرار می گرفتند. هم اکنون نیز نمونه های زیادی از این کارتها را در ماشینهای صنعتی می توانید پیدا کنید. از کارت XT عموما برای اتصال ورودی خروجی به کامپیوتر استفاده میشود (که البته می تواند حاوی حافظه هم باشد). به شکل فصل قبل که پینهای پردازنده ۸۰۸۸ را نشان می دهد دقت کنید. انتظار داریم گذرگاه XT کدام پایه های این پردازنده را در اختیار ما قرار داده باشد؟ حضور پایههای داده، پایه های آدرس، سیگنالهای IO / M و RD و WR الزامی است.

گذرگاه کامپویتر 

با ما همراه باشید. شرکت نوپرداز

نکاتی برای خرید کارت های کامپیوتری 5از 5براساس 1 رای

0 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

12 + 14 =

پربازدیدترین ها