همه چیز درباره‌ی کسب و کار های استارتاپی

  • توسط جهانی
  • 0 دیدگاه
  • آموزش ها
همه چیز درباره‌ی کسب و کار های استارتاپی

استارتاپ به کسب و کارهای شخصی گفته می‌شود. کسب و کارهایی که با خلاقیت و نوآوری همراه هستند و سعی دارند یکی از مشکلات انسان را حل کرده یا یکی از نیازهای او را برطرف کنند. آقای چونگ مدیرعامل یکی از استارتاپ های برتر می‌گوید: استارتاپ شیوه مدرنی برای فکر کردن در دنیای تجارت است. ما سعی کردیم یک مفهوم کلی از استارتاپ را بیان کنیم اما نمی‌توان گفت به طور دقیق استارتاپ چیست زیرا کافی است این سوال را از مدیران استارتاپ ها بپرسید هر کدام از آنها با توجه به حیطه کاری خود درک خاصی از استارتاپ دارند و پاسخ متفاوتی خواهند داد. به همین دلیل بهتر است به دنبال درک استارتاپ باشید. بیشتر

به کمپانی های بزرگی نظیر فیسبوک و علی بابا فکر کنید. این کمپانی ها در ابتدا یک استارتاپ بوده‌اند که هدف آنها با نوآوری عجین بوده است. نوآوری به دو صورت وجود دارد. ابتدا ایجاد تکنولوژی‌های جدید و سپس استفاده و تجاری سازی تکنولوژی های موجود، زیرا هدف از تکنولوژی راحتتر کردن زندگی انسان است و نوآوری و استارتاپ در پی یافتن این راحتی با استفاده از تکنولوژی ها است.

معنی لغوی استارتاپ چیست؟

در ویکی پدیا استارتاپ به معنای کسب و کار جدید است. کسب و کاری نوپا که یک کارآفرین ایجاد کرده و رشد سریعی در جهت رفع یک نیاز به صورت نوآورانه دارد.

البته باید اضافه کنیم که استارتاپ ها حول محور فناوری می‌چرخند و احتمال زیادی دارد که در آینده به یک کسب و کار بزرگ تبدیل شوند.

البته این در کشور ما صادق است و بیشتر استارتاپ ها حول محور تکنولوژی می‌چرخند. اما در سایر کشورها استارتاپ های سنتی نیز وجود دارند.

عمر یک استارتاپ چقدر است؟

استارت آپ در ایران 

به هیچ عنوان نمی‌توان عمر یک استارتاپ را تخمین زد از یک سال تا چندین سال ممکن است یک استارتاپ فعالیت داشته باشد تا بتواند به جایگاه خود برسد. در این بین استارتاپ های بسیاری شکست می‌خورند و از بین می‌روند و برخی نیز به برندهایی بزرگ تبدیل می‌شوند.

ویژگی‌های استارتاپ

بررسی ویژگی های استارتاپ 

استارتاپ تنها در راه اندازی یک کسب و کار با ایده‌ای نو خلاصه نمی‌شود بلکه ممکن اسن کسب و کاری که رقبای بسیار کمی دارد و امکان کپی برداری از آن به راحتی میسر نباشد را بتوان استارتاپ نامید.

اصولا استارتاپ‌ها برای شروع کار خود نیاز به سرمایه زیادی دارند که این سرمایه توسط سرمایه گذار یا شرکت‌های شتاب دهنده تهیه می‌شود.

دلایل رشد استارتاپ ها در ایران چیست؟

دلایل رشد استارتاپ در ایران چیست؟ 

امکان ثروتمند شدن از طریق موفقیت یک استارتاپ بسیار بالا است. اما باید گفت این کار به این راحتی ها نیست. زیرا مشکلات بسیاری در برابر موفقیت یک استارتاپ وجود دارد و آینده آن مشخص نیست.

امیدواریم توانسته باشیم دید خوبی نسبت به واژه استارتاپ به شما کاربران عزیز داده باشیم.

منبع: نوپرداز

 

همه چیز درباره‌ی کسب و کار های استارتاپی 5از 5براساس 1 رای

0 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

11 + 1 =

پربازدیدترین ها