وب سایت موز (moz) جایگزینی برای پیج رنک

  • توسط صادقی
  • 0 دیدگاه
  • آموزش ها
وب سایت موز (moz) جایگزینی برای پیج رنک

پیج رنک یکی از معیار های مهم گوگل بود که برای رتبه بندی وب سایت ها مورد استفاده قرار می گرفت. در سال 2016 بود که کارشناسان گوگل به صورت رسمی اعلام کردند که عمر پیج رنک پایان یافته است. وب سایت موز (moz) یکی از جایگزین هایی بود که بعد آن ارائه شد. رنکینگ موز عددی بین یک تا صد است که گوگل، توئیتر و ویکی پدیا رنک صد را دارند.

 اما دلیل حذف پیج رنک چه بود؟

در واقع پیج رنک به ابزاری برای تقلب کردن مدیران سایت ها تبدیل شده بود. بسیاری از صاحبان وب سایت ها با خرید لینک نسبت به افزایش پیج رنک سایت خود اقدام می کردند و این ابزار باعث راه افتادن یک بازار سیاه بین وبمستر ها شده بود. 

این موضوع به یک مشکل بزرگ برای گوگل تبدیل شده بود و کاربران به بهترین نتایج دست پیدا نمی کردند. همین موضوع سبب شد پیج رنک پس از مدتی از تولبار کروم و همچنین ابزار وبمستر حذف گردد.

Page Authority و Domain Authoirty چیست؟

پس از روی کار آمدن معیار موز، ما با Page Authority و Domain Authoirty رو به رو شدیم. Domain Authority معیاری برای سنجش قدرت دامنه اصلی سایت است و Page Authority برای سنجیدن قدرت سایر صفحات مثل صفحه https://nopardazco.com/blog در سایت خودمان استفاده می شود.

در این معیار هر چقدر که یک وب سایت بخواهد عدد بیشتر را به دست بیاورد، کار سخت تری خواهد داشت. مثلا یک وب سایت اگر بخواهد از 20 به 30 برسد به مراتب کار سختری از رسیدن 10 به 20 دارد.

قدرت صفحات و دامنه سایت چیست؟ 

معیار های زیادی وجود دارند که می توانند در افزایش قدرت دامنه سایت شما تاثیر داشته باشند، که از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • تعداد و کیفیت لینک هایی که سایت شما دریافت کرده است.
  • محتوا وب سایت شما
  • سن دامنه ای که استفاده می کنید
  • تعداد صفحات ایندکس شده سایت شما در موتور های جستجو و .....

منبع: شرکت طراحی سایت نوپرداز

وب سایت موز (moz) جایگزینی برای پیج رنک 5از 5براساس 1 رای

0 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

11 + 9 =

پربازدیدترین ها