نکات رابط کاربری سایت ui و تجربه کاربری سایت ux

  • توسط حسینی
  • 0 دیدگاه
  • آموزش ها
نکات رابط کاربری سایت ui و تجربه کاربری سایت ux

آیا تا به حال کلمه های رابط کاربری و تجربه کاربری را در مبحث طراحی سایت شنیده­ اید؟ آیا می دانید رابط کاربری و تجربه کاربری به چه معنا هستند و چه تفاوت هایی با هم دارند؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی مفهوم این دو واژه و تفاوت آنها با هم بپردازیم. به علاوه اهمیت رابط کاربری سایت یا همان ui و تجربه کاربری یا ux را توضیح خواهیم داد. پس اگر می­خواهید در این باره اطلاعاتی را به دست آورید تا پایان مطلب را بخوانید.

رابط کاربری وب سایت ui به چه معناست؟

رابط کاربری سایت ui در واقع یک مفهوم کلی در ارتباط با طراحی ظاهری و گرافیکی سایت می باشد. در واقع یعنی اصول و فنونی که سبب می­شود ظاهر یک سایت جذاب و کاربر پسند باشد. طراحی رابط کاربری شامل سه قسمت می باشد:

  • قسمتی مربوط به تعامل کاربر با محیط ها و نمایش صفحات مختلف سایت می باشد.
  • بخشی مربوط به طراحی ظاهری و جذابیت سایت می باشد.
  • بخشی دیگر رعایت جزئیاتی در سایت که کار با سایت را برای کاربر آسانتر کرده و سبب می شود کاربر تجربه خوبی از کار با سایت داشته باشد.

تجربه کاربری وب سایت ux به چه معناست؟

تجربه ی کاربری به این معناست که کاربر از کار با قسمت های مختلف سایت رضایت داشته باشد. پس با توجه به این جمله می توان فهمید که تمامی قسمت های سایت می توانند در این رضایت اثر داشته باشند. محتوای مناسب، سهولت در استفاده از سایت، سرعت سایت، امکانات سایت و حتی طراحی خوب ظاهری همگی باعث می­شوند تجربه کاربری خوب یا بد باشد. پس شاید تجربه کاربری و رابط کاربری با هم تفاوت داشته باشند، اما مکمل هم هستند و روی یکدیگر اثر می گذارند.

رابط کاربری و تجربه کاربری چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

رابط کاربری سایت چیزی است که کاربر آن را می بیند و با آن کار می کند. تجربه کاربری به این معناست که زمانی که کاربر با سایت کار می کند چه احساسی دارد و به چه میزان از کار با سایت راضی است. به زبان ساده رابط کاربری یعنی طراحی ظاهری سایت و تجربه کاربری یعنی احساسی که هنگام کار با سایت با توجه به ظاهر و امکاناتش به فرد دست می دهد.

ساخت یک وب سایت با طراحی رابط کاربری قوی تجربه بهتری برای کاربر به ارمغان می آورد و باعث می شود کاربر مدت بیشتری در سایت بماند. اما تجربه کاربری یعنی توجه به اینکه مخاطبان سایت چه کسانی هستند؟ هدف از طراحی سایت چیست؟ و مخاطبان از بازدید از سایت ما به چه چیزی می خواهند دست پیدا کنند؟ با پاسخ به این سوالات می توان یک تجربه کاربری خوب داشت.

نکات ui و ux 

اطلاعات کافی و تحقیق درباره ی تجربه کاربری خوب با توجه به نوع و هدف سایت و مخاطبان سایت، سبب می شود که به یک طراحی کاربری خوب رسید. و طراحی کاربری خوب نیز تجربه کاربری خوبی در پی خواهد داشت.

نکات رابط کاربری سایت ui و تجربه کاربری سایت ux 4از 5براساس 87 رای

0 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

11 + 15 =

پربازدیدترین ها