ساب دامین چیست؟ آیا ثبت ساب دامین در گوگل وبمستر ضروری است؟

  • توسط امامی
  • 1 دیدگاه
  • آموزش ها
ساب دامین چیست؟ آیا ثبت ساب دامین در گوگل وبمستر ضروری است؟

مدتی پیش سوال جالبی درباره ثبت ساب دامین از من پرسیده شد که تصمیم گرفتم در این مقاله به آن پاسخ بدهم. پاسخ ساده این است که بله چون گوگل با ساب دامین سایت شما مانند یک دامنه جدید برخورد خواهد کرد و حتی نیاز به ایجاد نقشه سایت جدید است. و به همین جهت نیاز دارد تا به موضوع سایت جدید شما پی ببرد.

برای ثبت سایت یا ساب دامین خود در گوگل وبمستر به آموزش زیر مراجعه کنید.

آموزش ثبت سایت در گوگل وبمستر

اما در ادامه به مباحث جامع تری در این مورد خواهیم پرداخت:

ساب دامین چیست؟

یک ساب دامین یک بخش اضافه شده به دامنه اصلی سایت شما است. ساب دامین ها برای سازماندهی و حرکت بهتر به بخش های مختلف وب سایت شما ایجاد می شوند. شما می توانید از چندید ساب دامین در وب سایت خود استفاده کنید.

مانند مثال : blog.yourwebsite.com

در این مثال blog یک ساب دامین از دامنه اصلی (yourwebsite) است. و (.com) نیز یک دامنه سطح بالا (TLD) محسوب می شود. 

دلایل استفاده از ساب دامین چیست؟

دلایل زیادی برای استفاده از ساب دامین ها وجود دارند که در ادامه به بررسی چند مورد مهم می پردازیم:

  • شایع ترین مورد استفاده از یک ساب دامین تست و راه اندازی یک وب سایت است. اغلب توسعه دهندگان وب، سایت پیشنهادی خود را در یک زیر دامنه ایجاد می کنند و پس از طی مراحل و رفع ایرادات آن را به دامنه اصلی منتقل می نمایند.
  • همچنین شما می توانید از ساب دامین ها برای کاربران خاصی که به وب سایت شما می آیند استفاده نمایید. وب سایت هایی مانند blogger.com از این طریق امکانات سفارشی شده ای را به مخاطبان خود ارائه می دهند.
  • همچنین وب سایت های بسیاری هستند که از ساب دامین ها برای نمایش نسخه موبایل وب سایت خود استفاده کرده اند. این کار در واقع بعنوان جایگزینی برای نسخه ریسپانسیو سایت شما خواهد بود.

نکته: به خاطر داشته باشید که ساب دامین ها در سازماندهی محتوا وب سایت شما بسیاری نقش موثری دارند.

ساب دامین سایت شما تاثیری در سئو سایت شما نخواهد داشت. پس توصیه می کنیم اگر نسبت به این قضیه شک دارید همه چیز را در همان دامنه نگه دارید و از استفاده از زیر دامنه برای سایت های عمومی اجتناب کنید.

از ساب دامین استفاده کنیم یا ساب دایرکتوری؟

همانطور که در ابتدا گفتم چون ساب دامین به طور مجزا به گوگل معرفی می شود پس نمی تواند به وضعیت سئو داخلی وب سایت شما به طور مستقیم کمک کند و فقط برای سازماندهی بهتر مورد استفاده قرار می گیرند. اما اگر سئو وب سایت شما برایتان اهمیت دارد بهتر است از ساب دایرکتوری ها استفاده کنید. شما با استفاده از ساب دایرکتوری ها شما وب سایت هایی مختلف در زیر شاخه ای از دامنه اصلی خود ایجاد خواهید نمود. 

برای این که بهتر متوجه این موضوع شوید به تصویر زیر دقت کنید

ساب دامین چیست 

چگونه ساب دامین را از گوگل وبمستر حذف کنیم؟

متاسفانه انجام این کار خیلی هم آسان نیست. چون گوگل دامنه و ساب دامین های شما را به صورت کاملا جداگانه پردازش می کند. 

برای اینکه هر یک از این زیردامنه ها را از جستجوی Google حذف کنید، ابتدا باید آنها را در گوگل وبمستر بررسی کنید و سپس آنها را به صورت جداگانه حذف کنید. همچنین شما باید اطمینان حاصل کنید که هر فایل robots.txt ساب دامین به طور کامل زیردامنه های مربوط به خود را disallow کرده است.

منبع: طراحی سایت نوپرداز nopardazco.com

ساب دامین چیست؟ آیا ثبت ساب دامین در گوگل وبمستر ضروری است؟ 4از 5براساس 81 رای

1 دیدگاه

  • هدیه

    من اصلا نمیدونستم ساب دامین چیه اولین بار بود شنیدم البته در زمینه طراحی سایت و این چیزا اطلاعاتی ندارم طبیعیه ولی الان یاد گرفتم مقالتون خیلی خوب بود.

    پاسخ

دیدگاه خود را ارسال کنید

14 + 6 =

پربازدیدترین ها