نقش تصاویر و رنگ ها در جذب کاربران به وب سایت چیست؟

  • توسط صادقی
  • 1 دیدگاه
  • آموزش ها
نقش تصاویر و رنگ ها در جذب کاربران به وب سایت چیست؟

اولین قدم در جذب بازدیدکنندگان یک طراحی زیبا و مناسب برای وب سایت است. بدون شک کاربران مدت زیادی را در یک وب سایت با ظاهر نامناسب نمی گذرانند و به سرعت از آن خارج می شوند. در این میان استفاده از تصاویر زیبا و باکیفیت برای پست ها، تصاویر شاخص و دیگر قسمت های سایت کمک شایانی به جذب کارب خواهد کرد.

چرا تصاویر بازدیدکنندگان را جذب می کنند؟

 نتایج تحقیقات علمی ثابت کرده مغز انسان تصاویر را دوست دارد. و این بر همه ی ما کاملا روشن است. جهان ما متشکل از طرح ها و رنگ های مختلف است پس می خواهیم این تصاویر رنگارنگ و مهیج را در فضای مجازی نیز ببینیم. همچنین تجزیه و تحلیل مطالب با تصاویر برای کاربران راحت تر است، زیرا بیشتر کاربران اینترنت مطالب را به صورت کامل نمی خوانند و با اسکن کردن تصاویر و عنوان ها، انتخاب می کنند کدام قسمت از یک مطلب را بخوانند.

با توجه به دلایل گفته شده با به دست آوردن اطلاعاتی کوتاه از روانشناسی رنگ ها، و استفاده از تصاویر مرتبط با عنوان پست مورد نظر و همچنین رنگ هایی مناسب با نوع سایت، زمان و ... مخاطبین بیشتری را جذب کنید.

مزایای استفاده از تصاویر در سایت

همانطور که گفته شد برای کاربران اینترنت راحتتر است که بخواهند مفاهیم و هدف مورد نظر ما را از طریق تصاویر پردازش کنند. قطعا اینکار ساده تر از خواندن چندین پاراگراف و پردازش اطلاعات متون است.

با استفااده از تصاویر در وقت خود نیز صرفه جویی کرده و زمان کمتری را برای تولید و ویرایش یک محتوا میگذارید. تصاویر به سرعت درک می شوند، در ذهن نقش می بندند و می توانند در ضمیر خودآگاه یا ناخودآگاه انسان باقی بمانند، پس استفاده از تصاویر مناسب بازدهی تبلیغات را نیز بسیار بالا می برد. به همین دلیل است که در انواع تبلیغات زمان زیادی را صرف طراحی تبلیغ، کاتالوگ و ... می کنند.

پس شما نیز می توانید با استفاده از تصاوی و رنگ های زیبا در قسمت های مختلف سایت مانند بک گراند، تصویر شاخص، به خصوص برای پست ها بازدیدکنندگان زیادی را جذب کنید. در قدم بعدی با داشتن محتوای مناسب و جذاب کاربران را در سایت نگه دارید؛ و با رعایت همین نکات باعث شوید تا کاربران دوباره به سایت شما مراجعه کنند.

تصویر سایت 

روانشناسی رنگ های سایت

از آن جا که در این مقاله درباره ی روانشناسی رنگ ها و اهمیت آن برای جذب کاربران سایت صحبت کردیم. قصد داریم به صورت مختصر تاثیر هر رنگ را بر روی انسان بررسی کنیم.

رنگ سفید

سفید نماد پاکی و معصومیت است. این رنگ به دلیل روشن و خنثی بودن در زمره رنگ های تابستانی قرار می گیرد. رنگ سفید به علت ملایم بودن، یکی از پرکاربردترین رنگ ها در مد، دکوراسیون و حتی طراحی سایت می باشد.

رنگ آبی

آبی انسان را به یاد آسمان و دریا و سخاوتشان می اندازد. رنگ آبی بسیار آرامش بخش است. همچنین این رنگ باعث افزایش فعالیت انسان می شود. آبی از رنگ های سرد است و استفاده از آن در فصل تابستان حس خوب و خنکی را به انسان القا می کند.

رنگ سبز

رنگ سبز مظهر جنگل و طبیعت است. این رنگ آرامش بخش و شادی آور است. رنگ سبز ملایم است و دید انسان را افزایش می دهد.

رنگ قرمز

قرمز رنگی تند و نشانه شور هیجان بالاست. این رنگ ضربان قلب را افزایش داده و استفاده از آن در لباس برای جریان بهتر گردش خون مفید است. می توان گفت در میان تمامی رنگ ها، رنگ قرمز سریعا توجهات را به سوی خود جلب می کند. پس برای تاکیید روی قسمت های مهم مقاله یا سایت بسیار مناسب است.

رنگ بنفش

بنفش ترکیب رنگ تند و گرم قرمز و رنگ سرد آبی می باشد. رنگ بنفش بسیار قدرتمند است و حس ارزش و اعتبار را به انسان القا می کند. این رنگ می تواند موجب آرامش شود اما استفاده ی زیاد از آن سبب افزایش افسردگی و تشدید فشارهای عصبی می شود.

رنگ زرد

زرد رنگی گرم و زیباست که انسان را به یاد آفتاب دلپذیر نیمروز می اندازد. این رنگ تمرکز را افزایش می دهد اما استفاده زیاد از آن موجب عصبانیت می شود. لیمویی نیز از خانواده رنگ زرد است اما با ملایمتی بیشتر و برای رفع خستگی بسیار مناسب است.

رنگ سیاه

رنگ سیاه رنگی مرموز، مقتدر و هراسناک است. این رنگ تمرکز را افزایش داده اما استفاده ی بیش از اندازه از آن موجب ناامیدی و افسردگی می شود.

نظر شما درباره نقش رنگ ها و تصاویر در سایت ها چیست؟

نقش تصاویر و رنگ ها در جذب کاربران به وب سایت چیست؟ 4از 5براساس 131 رای

1 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

6 + 1 =

پربازدیدترین ها