نرم افزار اکسس جایگزین خوبی برای نرم افزار اکسل است؟

  • توسط حسینی
  • 2 دیدگاه
  • آموزش ها
نرم افزار اکسس جایگزین خوبی برای نرم افزار اکسل است؟

اکسس یک ترکیب جالب و مینیاتوری از یک بانک اطلاعاتی (مشابه SQL Server) و یک نرم افزار برنامه نویسی (مشابه Visual Studio) است به علاوه اینکه خیلی از امکانات نرم افزار اکسل هم در این برنامه گنجیده شده.
توی این تاپیک می خوام 5 دلیل براتون بیارم که چه زمانی باید از اکسس به جای اکسل استفاده کرد:

مشکل سازماندهی اطلاعات در اکسل

امکان ایجاد Relation Ship (ارتباط) بین جدول ها ، توانایی از یک بانک اطلاعاتی است ، شما در اکسل با فرمولی به نام VlookUp به صورت محدود می تونید از این ویژگی استفاده کنید.

مشکل ضعف امنیت در اکسل

امکانات اکسل در زمینه امنیت محدود میشه به پسورد گذاشتن رو شیت و فایل اصلی ، ولی با مجموعه امکاناتی از اکسس شامل : برنامه نویسی Vba ، فرم سازی اکسس و Query می تونید علاوه بر رمز عبور مجزا برای هر فرد دسترسی های مختلف به کاربران برای اطلاعات بدهیم.

ضعف امکانات ظاهری، اینترفیس و فرم نرم افزار اکسل

امکان ساخت فرم در اکسل فوق العاده ضعیف و کار کردن با آن زمانبر است در صورتی که تو اکسس می تونید از روی یک جدول با یک کلیک ساده چندین مدل فرم بسازید ( فرم مشاهده اطلاعات ، فرم ورود اطلاعات ، فرم منوی اصلی و فرم لاگین و...)

نرم افزار اکسل ابزار گزارش سازی ندارد

اکسل یک نرم افزار فوق العاده برای آنالیز داده ها است ولی گزارش ساختن از روی اطلاعات کار سخت و زمان بری است ولی با نرم افزار اکسس از روی جداول میتونید با چند کلیک ساده گزارشات جالب و داینامیکی بسازید.

در نرم افزار اکسل امکان Query(پرسجو) گرفتن وجود ندارد

Query نحوه پرسیدن سوال از بانک اطلاعاتی است که جوابش میتونه یک مقدار یا یک جدول باشه ، مثل درخواست لیست دانش آموزان ممتاز از کل دانش آموزای مدرسه ، این امکان خاصه دیتابیس است برای آشنایی با این امکان نرم افزار مدیریت املاک معرفی میشه که قابلیت ثبت اطلاعات املاک و جستجو در بین املاک ثبت شده را داره. در انتهای این نرم افزار کوئری زده میشود تا تعداد املاک در هر منطقه محاسبه شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به تصویر زیر دقت نمایید.

نرم افزار اکسس جایگزین نرم افزار اکسل 

نرم افزار اکسس جایگزین خوبی برای نرم افزار اکسل است؟ 4از 5براساس 176 رای

2 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

5 + 15 =

پربازدیدترین ها