مزیت های فریم ورک های بوتسترپ و فاندیشن

  • توسط کاظمی زاده
  • 10 دیدگاه
  • آموزش ها
مزیت های فریم ورک های بوتسترپ و فاندیشن

در این مقاله قصد داریم برای شما مزایای فریم ورک های بوتسترپ و فاندیشن را مطرح کنیم. شما می توانید بنابر نیاز خودتان از فریم ورکی که فکر می کنید مناسب تر است استفاده نمایید.

مزایای بوتسترپ

  1. پشتیبانی گسترده
    با توجه به محبوبیت بوتسترپ ، کاربران زیادی هستند که از آن استفاده میکنند. باز هم، آن دارای 81000+ رتبه در Github، در مقایسه با 20000+ رتبه فاندیشن است.
    علاوه بر این، اصطلاح "bootstrap-twitter" در سایت stackoverflow بیش از 41000 سوال برچسب گذاری شده در حالیکه “zurb-foundation” حدود 3300 سوال برچسب گذاری شده.
    درنتیجه اگر شما در مورد بوت استرپ سوال دارید احتمال بیشتری برای پیدا کردن پاسخ خود در کمترین زمان خواهید داشت.
    به علاوه، در مورد چگونگی استفاده از Bootstrap، آموزش های بیشتری (و همچنین دوره های کامل و دوره های ویدئویی بسیاری) وجود دارد.
    2. قالب ها و تم های موجود
    از آنجایی که بوتسترپ بین کاربران محبوب تر است، قالب های بسیاری وجود دارد که از این فریم ورک استفاده کرده اند.
    این بدان معنی است که اگر شما از یک پلت فرم مانند وردپرس استفاده می کنید و به دنبال یک تم برای استفاده هستید، این گزینه می تواند گزینه ای بهتر باشد.
    3. سازگاری بیشتر مرورگرها
    یکی از وجوه تمایز بزرگ مابین بوتسترپ و فاندیشن در سازگاری پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر 8 است. داشتن پشتیبانی از مرورگرهای قدیمی تر می تواند یک تفاوت اساسی در نظر گرفته شود. به ویژه برای سایت هایی که با هدف جمع آوری آمارهای جمعیتی روبرو هستند.
    فاندیشن از IE9 + پشتیبانی می کند (نه IE8 +). یک سری گزارش هایی در باره مشکلات فاندیشن در نسخه های پایین تر مرورگر اپرا گزارش شده است ؛ با این حال، تنها تفاوت سازگاری رسمی در اینترنت اکسپلورر است.
    4. میتوانید less یا sass استفاده کنین
    فاندیشن تنها با Sass / Scss کار می کند – که یک پردازنده ی محبوب است. بوتسترپ با پردازنده ی Less کار می کند. پس اگر شما شخصی هستید که Less را ترجیج می دهد، این ممکن است نقطه اوج برای شما باشد.
    البته هردو فریم ورک میتوانند از Css استفاده کنند.
    5. سایت هایی که از بوتسترپ استفاده می کنند
    بسیاری از وبسایت های حرفه ای موفق از این فریم ورک استفاده کرده اند؛ از جمله:
    http://www.newsweek.com
    http://www.vogue.com
    https://www.lyft.com
    https://www.spotify.com/us

    مزایای فاندیشن

    1. قابلیت سفارشی سازی
    فاندیشن محیطی بهتر برای سفارشی سازی وب فراهم می کند. اگرچه ممکن است با بوتسترپ هم سفارشی سازی کنید، اما خیلی باید تلاش کنین تا سایت شما شبیه به دیگر سایتهایی که با این فریم ورک درست شده اند نباشد.
    فاندیشن، خارج از طراحی چهارچوب css، بیشتر به سمت طراحی فلت رفته است و شما لازم نیست که زیاد ان را سفارشی سازی کنید.
  2. مجبور نیستید که کلاسها را برای ریسپانسیو شدن یا رسیدن به استایل خاصی، اضافه کنید. در بوتسترپ اگر شما کلاس های css را به درستی وارد نکنید، استایل آن اجرا نخواهد شد. با فاندیشن، استایل ساختاری و اصلی ساخته شده است.
  3. نوآوری: محبوبیت بوت استرپ مانند شمشیر دو طرفه است. از آن جایی که اغلب سایت ها با استفاده از بوتسترپ ساخته شده اند، به راحتی می توان فهمید که آیا یک سایت با استفاده از بوتسترپ ساخته شده است یا خیر! از آن جایی که فاندیشن نسبت به بوتسترپ کمتر شناخته شده است، نگاه مرد به آن منحصر به فرد خواهد بود. 
  4. ظرفیت های بیشتر گرید بندی: اغلب افراد به دلیل انعطاف پذیری بالای فاندیشن آن را نسبت به فریم ورک های دیگر ترجیح می دهند. در فاندیشن می توانید بیشتر از 12 گرید یا پایین تر از آن برای خودتان تعیین نمایید. برخی از قابلیت های فاندیشن عبارتند از: محاسبه ستون ها می توانید کلاس "collapse" اضافه کنید. می توانید از یک بلوک گرید استفاده کنید که به شما اجازه می دهد ستون های با اندازه یکسان با حداقل نشانه گذاری ایجاد کنید.درست مانند بوتسترپ وب سایت های بزرگی از فاندیشن استفاده می کنند، مثل سایت های زیر : 

 نتیجه گیری

بسیاری از وب سایت های موفق از بوتسترپ و فاندیشن استفاده می کنند. بدون شک استفاده از یک فریم ورک مناسب کار شما را برای ادامه مسیر راحت تر خواهد کرد. بوتسترپ و فاندیشن هر دو می توانند شما را به موفقیت برسانند، اما این که استفاده از کدام یک بیشتر به نفع شماست و شما باید کدام را انتخاب کنید، بر عهده خودتان است.

مزیت های فریم ورک های بوتسترپ و فاندیشن 4از 5براساس 1622 رای

10 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

1 + 4 =

پربازدیدترین ها