کشف قرص دیجیتالی جدید

  • توسط حسینی
  • 5 دیدگاه
  • اخبار تکنولوژی
کشف قرص دیجیتالی جدید

قرص دیجیتالی دارویی با ویژگی های جالب و شفت انگیز است که یک دسته از آن با اسم Abilify MyCite در آمریکا به ثبت رسیده است. این قرص دارای سنسوری خوراکی و قابل هضم است که اطلاعات جالبی را در اختیار بیمار قرار می دهد. برای نمونه اطلاعاتی در مورد اندازه داروی مصرفی بیمار و تعداد مراتبی که از دارو استفاده نموده است.

در واقع این قرص اطلاعاتی را از بدن بیمار تهیه می کند و آن ها را با یک برچسب خاص منتقل می نماید, بعد این اطلاعات توسط برنامه های گوشی هوشمند دریافت می شود و در اختیار بیمار و یا دکتر قرار می گیرد. این اتیکت اطلاعاتی که از بدن بیمار دریافت کرده است را از طریق بلونوث به برنامه های خاص ایجاد شده بر روی تلفن های هوشمند منتقل می کند. مختراعان این قرص گفته اند: سنسورهایی که توسط این دارو وارد بدن انسان می گردد, مستلزم این می باشد که هر هفت روز یک دفعه تعویض شود.

اختراع این داروی بسیار کوچک نتیجه فعالیت و زحمات دانشمند های زیادی می باشد که مشکلات ناشی از مصرف اشتباه دارو یا تجویز نادرست آن توسط پزشک و هزینه هایی که در پی آن به وجود خواهند آمد را کاهش می هد. تا به امروز استفاده از این قرص به زمینه اعصاب و روان محدود شده است, البته پیش بینی می شود به زودی شاهد استفاده از این تکنولوژی در سایر زمینه های پزشکی باشیم. 

قرص دیجیتالی 

کشف قرص دیجیتالی جدید 4از 5براساس 1887 رای

5 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

1 + 13 =

پربازدیدترین ها