دلایل پنالتی شدن سایت و راه های رفع پنالتی وب سایت

  • توسط
  • 0 دیدگاه
  • اخبار تکنولوژی
دلایل پنالتی شدن سایت و راه های رفع پنالتی وب سایت

در ابتدا باید بدانیم پنالتی چیست و چه دلایلی باعث پنالتی شدن سایت شما می شود.
در این مقاله به دلایل پنالتی شدن سایت و نیز راه حل های رفع پنالتی سایت می پردازیم.
پنالتی شدن سایت یعنی این که گوگل سایت شما را متخلف شناخته و دیگر از سایت شما ایندکس نمیگیرد و یا اینکه سایت شما دیگر اعتباری در موتورهای جستجو نظیر گوگل ندارد.


و در تعریف دیگر پنالتی یعنی جریمه شدن صفحاتی از سایت ما که کیفیت خوبی ندارند و فقط به منظور بالا اومدن کلمه کلیدی مدنظرتون تو جایگاه های اول نتایج جستجو اون مطلب را درج کردند.


تلاش گوگل این است که در نتایج خود مطالب با کیفیتی که خواست کاربر جستجو کننده را برطرف می کند به نمایش در بیاورد و مطالب با کیفیت و معتبر در گوگل رتبه بهتری دارند، بدین منظور گوگل پیوسته در تلاش است با طراحی الگوریتم های مربوطه بتواند بهترین و با کیفیت ترین مطالب سایت ها را تشخیص دهد.
در تشخیص پنالتی شدن سایت ابتدا باید تشخیص شما درست باشد به فرض مثال اگر شما در یک کلمه کلیدی در صفحه اول بودید و فردای اون روز رتبه خود را در صفحه دوم دیدید، این افت رتبه به علت پنالتی شدن شما نیست و علت این است که شما رقبای زیادی دارید که همانند شما دارند روی آن کلمه کلیدی کار می کنند و با شما در رقابت هستند و رتبه خود را بهتر از شما می کنند.

 

پنالتی سایت به دو صورت است :

اتوماتیک : Algorithmic
دستی : Manual

در این مورد می توانید مقاله زیر را نیز مطالعه نمایید :

اقدامات مهم برای رفع پنالتی شدن وب سایت توسط گوگل

 

در پنالتی اتوماتیک توسط الگوریتم ها گوگل به صورت خود کار سایت شما چک می شود و مطالب و محتواهای بی کیفیت و کپی شده تشخیص داده می شوند و این کار ار ربات های گوگل انجام می دهند.


و در پنالتی دستی این اتفاق می افتد که شخصی به مهندسان گوگل اطلاع می دهد که سایتی تخلف دارد و یا اسپم است تا اینگونه رتبه خود را بالا ببرد البته که گوگل تمامی مباحث را به دقت زیر نظر می گیرد و فوق العاده باهوش است پس نمی توان گوگل را گول زد و یا نگران قضاوت اشتباه گوگل بود.

 

از چه راه هایی بفهمیم پنالتی شدیم ؟

اگر سایت شما به صورت دستی پنالتی شده باشد در قسمت وب مستر سایت خود پیغامی با عنوان Manual actions دریافت می کنید و این گونه ماتوجه پنالتی شدن سایت خود می شوید.
در صورتی که به صورت اتوماتیک پنالتی شده باشید راهی که بتوانید متجه آن بشوید این است ببینید آیا وب سایت شما مانند گذشته در نتاج دیده می شود؟! اگر مدت زمانی تقریبا طولانی است که وب سایت شما افت رتبه داشته قطعا پنالتی شده اید و در نتایج سرچ دید ه نمی شوید.
اگر به صورت اتوماتیک پنالتی شده باشید وقتی نام سایت خود را جستجو می کنید، سایت شما در نتایج سرچ نمی آید.
و راهی دیگری که از طریق آن می توانید متوجه بشود که به صورت اتوماتک پنالتی شده اید این است که صفحاتی از سایت که روی آن ها سئو بهینه سازی و برنامه ریزی کرده اید در نتایج دید ه نمی شوند و به جای آن صفحات دیگری به معرض نمایش قرار داده می شوند و در نتایج سرچ می آیند.

حال به این موضوع می پردازیم که گوگل چرا سایت ما را پنالتی می کند ؟

 

دلایل پنالتی شدن سایت توسط گوگل

  • درج محتوا و مطلب بی کیفیت و کپی شده
    هنگام درح محتوا در سایتتان باید بدانید این که تعداد مطالب درج شده در سایتان بالا برود و شما هرروز درج محتوا در سایت داشته باشید مهم نیست، مهم این است که اگر شما یک مطلب هم در سایت می گزارید روی آن یک مطلب کار کنید و یک مطلب با کیفید درج کرده و به گوگل معرفی کنید.
    با این توضیحات باید متوجه شده باشید که برا یک کلمه کلیدی مورد نظرتان داشتن 100 مطلب کار شده با آن کلمه کلیدی اشتباه است و گوگل این موضوع را دوست ندارد.

 

  • اصول لینک بیلدینگ را بدانید
    با ددن لینک های بی کیفیت و زیاد به سایت در اصل داریم سایت خود را به سمت پنالتی شدن می کشانیم.
    اگر می خواهیم برای سایتمان لینک سازی کنیم بک لینک بگیریم و ترافیک سایتمان را بالا ببریم ابتدا لازم است که اصول لینک سازی را بدانیم تا با لینک سازی اشتباه باعث پنالتی شدن سایتمان نشویم.

مطالعه بیشتر :

لینک سازی خارجی برای وب سایت چگونه است؟

 

  • پنالتی شدن به خاطر هاست و قالب سایت و طراحی سایت

برای این که یک سایت حرفه ای داشته باشیم باید سایت ما روی یک هاست قوی باشد و قالب سای ما بهینه باشد و همه این ها گرو شرکت طراحی سایت و یا طراحی سایت ما می باشد که با یک طراحی سایت حرفه ای باعث قدرت سایت ما شود چرا که این ایرادات فنی سایت ما را به نابودی می کشاند.

 

  • واکنش گرا و یا ریسپانسو نبودن سایت شما باعث پنالتی شدن و ضعف سایت شما می باشد.
    با پیشرفت امکانات و روی کار امدن گوش های مختلف و تبلت ها گوگل به این موضوع اهمیت می دهد که در گوش های موبایل و تبلت ها نیز سایت شما چگونه است و اگر سایت شما ریسپانسیو و یا واکنش گرا نباشد قطعا این ضعف سایت شما می باشد و باعث افت سایت شما می شود.
    از طریق لینک زیر می توانید اطلاعات بییشتری در این زمینه کسب کنید :

Make sure your site’s ready for mobile-friendly Google search results

  • سعی نکنید از فروم های خارجی لینک بگیرید.
    این که شما از زبانی های دیگر غیر از زبان سایت خودتان بک لینک زیادی داشته باشید از نظر گوگل مشکوک است و باعث افت رتبه شما خواهد شد.

 

  • ایراد در نقشه سایت
    اگر شما نقشه سایت نادرست و با اطلاعات نادرست را به گوگل معرفی کرده باشید نیز باعث افت رتبه سایت خود شده اید.

 

  • تبلیغات زیاد و رپورتاژ آگهی اشتباه و یا غیر اصولی

 

  • استفاده زیاد از کلمات کلیدی
    تکرا و استفاده زیاد از کلمات کلیدی باعث می شوید گوگل از اعتبار شما بکاهد چرا که از نظر گوگل استفاده بیش از حد مجاز از کلمه کلیدی یک جور گول زدن گوگل می باشد.

 

  • سرعت پایین سایت و از دسترس خارج سایت

 

  • ایجاد وبلاگ زیاد به منظور لینک داد به سایت از نظر گوگل بسیار نیز مضر است و باعث پنالتی شدن سایت می شود.

 

حال از کجا بفهمیم که سایت ما جریمه شده یا پنالتی شده؟

تشخیص این موضوع سخته و شاید راه هایی برای بررسی باشه و به شما معرفی بشه ولی برای تشخیص درست نیاز به بررسی درست هم دارید.
شما از طریق وب مستر و ابزار Manual Action می توانید سایت خود را ببرسی کنید ولی موضوعی که وجود دارد این است که اگر سایت شما مشکل جدی داشته باشد در این قسمت به شما هشدار داده می شود و اگر در این قسمت پیغامی نداشتید نباید تصور کنید که سایت شما بدون ایراد و اخطار است.

راه دیگری که باید متوجه جریمه شدن و پنالتی شدن سایتمان بشیم این است که مدام سایت خودمان را آنالیز کنیم.
مثلا نام اصلی سایت ما در یهو به فحات پایین تر می رود و در جای خود ثابت می ماند و این موضوع یعنی سایت ما جریمه شده است و باید بررسی کنیم که چرا ان اتفاق افتاده است. اگر لینک سازی اشتباه در مقاله یا جاید داریم م بایست به اصلاح لینک ها شکسته و حذف شده خود بپردازیم و از طریق fetch as گوگل در وب مستر از گوگل بخواهیم مجدد صفحات اصلاح شده سایت ما را ایندکس بگیرد.
باید به صورت پیوسته و چند وقت یک بار Manual Action را چک کنید.

 

چکار کنیم که سایت ما پنالتی نشود ؟ و راه های رفع پنالتی سایت 

  • طراحی سایت حرفه ای، بدون مشکل فنی و با سرعت لود بالا
  • تولید مطالب با کیفیت و معتبر که کپی نباشد و طولانی باشد .
  • رعایت اصول لین سازی و گرفتن بک لینک های معتبر
  • لینک بی ربط در محتوای خود ندهیم و تمامی لینک های درج شده می بایست مرتبط و معتبر باشند.
  • رعایت و استفاده اصولی از لینک های نوفالو
  • حذف برچسب های تکراری و کلمات کلیدی
  • سئو و بهینه سازی اصولی سایت

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید به منظور رفع پنالتی سایتتان استفاده بهینه نمیایید.

دلایل پنالتی شدن سایت و راه های رفع پنالتی وب سایت 5از 5براساس 1 رای

0 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

4 + 13 =

پربازدیدترین ها