اینترنت اشیا IOT چیست؟ کاربرد آن چیست؟

  • توسط جهانی
  • 0 دیدگاه
  • اخبار تکنولوژی
اینترنت اشیا IOT چیست؟ کاربرد آن چیست؟

اینترنت اشیا یا (IOT (Internet of Things واژه ای که امروزه زیاد می شنویم یا می بینیم. اما معنای این کلمه چیست؟ اینترنت اشیا علم جدیدی در دنیای اینترنت و تکنولوژی است که بستری را برای ارتباط اشیا با اینترنت فراهم می کند. در حال حاضر مدتی است که از این تکنولوژی استفاده می شود و تلاش بر این است که اینترنت اشیا را گسترده تر و وسیع تر کنند. با ما همراه باشید تا درباره ی اینترنت اشیا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

کاربرد اینترنت اشیا چیست؟

گفتیم اینترنت اشیا یعنی اتصال اشیا به اینترنت. اما این کار چه فایده ای دارد؟ با اتصال اشیا و وسایل مختلف به اینترنت، افراد می توانند از راه دور و از طریق اپلیکیشن های مختلف وسایل خود را مدیریت کنند با اینکار تعامل بهتری بین انسان و اشیا به وجود می آید. حتی اشیا مختلف نیز می توانند از طریق اینترنت با هم در ارتباط و تعامل باشند. در این صورت ساخت خودروها و خانه های هوشمند به راحتی ممکن خواهد شد.

اتصال همه ی اشیا به یکدیگر از طریق اینترنت، علاوه بر اینکه زندگی را برای شهروندان بسیار ساده تر می کند، با جمع آوری اطلاعات و تحلیل این اطلاعات توسط کامپیوترهای پیشرفته و هوش مصنوعی به راحتی می توان از بسیاری هزینه ها جلوگیری کرد و وظایف سخت که در آنها امکان خطای انسانی زیاد است را به کامپیوترها سپرد. با این حال اینکار نیاز به یک بستر عظیم و پیشرفت بیشتر هوش مصنوعی و کامپیوترها دارد.

هدف اینترنت اشیا چیست؟

با اینترنت اشیا می توان از هزینه های اضافی بسیار کم کرد در حالی که ارتباطات گسترش می یابد، امنیت بیشتر می شود، زندگی انسان ها راحتتر شده و کسب و کارها بهتر می توانند به مشتریانشان کمک کنند. اینترنت اشیا می تواند هر جنبه از زندگی انسان را تحت تأثیر قرار دهد. کنترل سلامتی، حمل و نقل، بهبود کسب و کارها و... مثال هایی از این مورد هستند.

اینترنت اشیا 

با کنترل اشیا از راه دور می توان امنیت را افزایش داد. برای مثال خودرو یا منزل و حتی تک تک وسایل خانه یا محل کار همگی می توانند به راحتی تحت کنترل افراد باشند. و در صورت فراموشی یا بروز مشکل به راحتی از راه دور کنترل شوند. به علاوه اینکه خود اشیا نیز هوشمندتر شده و اطلاعات مختلفی را در اختیار انسان قرار می دهند.

برای راه اندازی چنین تکنولوژی مفیدی در سطح جهانی قطعا هزینه های بالا و مشکلات بسیاری وجود خواهد داشت. با این حال فواید مختلف از جمله کاهش هزینه ها، کنترل از راه دور، امنیت بیشتر و ... سبب شده تا انسان به فکر پیاده سازی این تکنولوژی در زندگی خویش باشد.

اینترنت اشیا IOT چیست؟ کاربرد آن چیست؟ 4از 5براساس 55 رای

0 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

4 + 12 =

پربازدیدترین ها