معرفی سایت گوگل و چشم انداز های این شرکت

  • توسط حسینی
  • 0 دیدگاه
  • اخبار تکنولوژی
معرفی سایت گوگل و چشم انداز های این شرکت

یکی از بزرگترین و مشهورترین سایت ها که می توان گفت به سرعت جایگاه خوبی در عرصه دنیای اینترنت برای خود کسب کرده سایت گوگل است. همه ی ما برای جستجو و بدست آوردن اطلاعاتی که نیاز داریم به این موتور جستجو سر می زنیم و جالب است که بدانید گوگل از سال 1377 شروع به کار کرده است و تا به امروز پیشرفت زیادی داشته اما با این حال دست از پشتکار و تلاش بر نداشته و هر روز به دنبال توسعه و ارتقای برنامه ها و امکانات خود است.

درباره گوگل

بگذارید به کمی عقب تر برویم به تاریخ ژانویه سال 1996 زمانی که دو دانشجوی دکترای دانشگاه استنفورد به نام لری پیج و سرگئی برین (مشهور به "پسران گوگل") یک پروژه تحقیقاتی را توسعه دادند که بر اساس آن یک موتور جست و جوگر مبتنی بر آنالیز ریاضی رابطه میان سایت های اینترنتی می توانستند نتایج بهتری را ارائه دهند. این پروژه BackRub نام داشت.

گوگل 

وظیفه این موتور جستجوگر بررسی لینک های پشتیبانی سایت ها بود تا به اهمیت هر سایت پی ببرد که امروزه آنرا با رتبه بندی سایت یا همان پبج رنک می شناسند. در ابتدا دامنه ای که گوگل بر روی آن قرار داشت google.stanford.edu بود اما با توسعه آن بعدها به دامنه ی google.com تغییر کرد، این کار در تاریخ 15 سپتامبر 1997 به ثبت رسید.

گوگل از کلمه گوگول به معنی "عدد یک و صد صفر جلوی آن" گرفته شده و بدین معنی است که قصد دارد اطلاعات و سرویس های خود را در جهان وب به این مقدار برساند. هدف گوگل از ساخت این موتور جستجو سازماندهی کردن اطلاعات دنیا و سهولت دسترسی برای عموم بود.

در تاریخ 4 سپتامبر 1998 این شرکت تاسیس شد. فعالیت این شرکت فقط به اطلاعات و محتوای متنی ختم نشد و در زمینه های عکس، ویدئو، نقشه و اخبار هم فعالیت داشته. موتور جستجو گر تنها برنامه گوگل نبوده بلکه در طول سالیان مختلف سرمایه گذاری های زیادی داشته از قبیل مرورگر گوگل کروم و شبکه اجتماعی google+ و سرویس جی میل. گوگل دومین برند با ارزش دنیا را دارد.

خلاقیتی که گوگل بر روی شکل ظاهری خود در ایام و مناسبت های مختلف داشته مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. همچنین سادگی طراحی و استفاده آسان و نتایج مرتبط از دلایل محبوبیت این جستجوگر است. جالب است بدانید گوگل در سال 2013 سودی بالغ بر 2.89 میلیارد دلار نسبت به سال گذشته داشته.

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که گوگل درآمد خود را از کجا بدست می آورد؟ حدود 99 درصد گوگل از طریق تبلیغات است. این شرکت از ادسنس و double click هم برای بازاریابی و تبلیغ استفاده می کند. در سال 2007 میلادی گوگل بزرگترین خرید خود را انجام داد و آن خرید دابل کلیک بود که با این اتفاق 300 نفر از کارمندان دابل کلیک آمریکا از کار خود اخراج شدند.

چشم انداز گوگل

لازمه هر کسب و کاری این است که برای آینده اهدافی را مشخص کند تا فعالیت ها را به سمت مقصد سوق دهد. گوگل با این همه پیشرفت هم از این قضیه مستثنی نیست و برای خود چشم اندازهایی دارد.

پیتر نورویگ در سخنان خود گفته است که "جستجوی اینترنتی به آن شکلی که ما می‌شناسیم، تنها یک دهه قدمت دارد؛ اما تا سال 2020 خیلی بیشتر از مرزهای فعلی خود رشد خواهد کرد. محتوای مورد جستجو ترکیبی از متن، سخنان، تصاویر ثابت و متحرک، تاریخی از  تعامل با همکاران، دوستان، منابع اطلاعاتی و رهگیری‌های خوانده‌های حسگرها از ابزارهای مجهز به سیستم مکان‌یابی جهانی(جی‌.پی‌.اس)، ابزارهای پزشکی و دیگر حسگرهای نصب شده در محیط پیرامون ما خواهد بود."

 

معرفی سایت گوگل و چشم انداز های این شرکت 4از 5براساس 59 رای

0 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

13 + 13 =

پربازدیدترین ها