اسکریپت های ساخت انجمن و تالار گفتگو

  • توسط حسینی
  • 0 دیدگاه
  • اخبار تکنولوژی
اسکریپت های ساخت انجمن و تالار گفتگو

اسکریپت های بسیاری در اینترنت وجود دارند که به کمک آنها می توان انجمن و تالارهای گفتگو ساخت. ما در این مقاله می­خواهیم به بررسی بهترین اسکریپت های ساخت انجمن و تالار گفتگو که به صورت سئو شده نیز طراحی شده­اند بپردازیم. چند اسکریپت بسیار معروف و همچنین رایگان در محیط وب برای ساخت انجمن ­ها نیز وجود دارند که جزء بهترین ابزارهای ساخت فروم­ها هستند. قصد داریم این اسکریپت ها را نیز برایتان بررسی کنیم. پس اگر به این مطالب علاقه دارید لطفا با ما همراه باشید.

اسکریپت رایگان myBB  (مای بی بی)

تالار گفتگو mybb 

اسکریپت یا نرم افزار myBB یک نرم افزار متن باز و رایگان است. این اسکریپت بسیار قدرتمند است و امکانات و ویژگی های فراوانی دارد. همین امکانات سبب شده این نرم افزار بسیار محبوب باشد. علاوه بر امکانات بسیار،  به علت وجود افزونه ها و پلاگین های متنوع نیازی به کدنویسی و تغییر کدها نیست و با استفاده از افزونه ها به راحتی می توان تغییرات بسیاری را در انجمن به وجود آورد.

اسکریپت phpBB (پی اچ پی بی بی)

ساخت انجمن با phpbb 

این اسکریپت نیز از اسکریپت های محبوب و پر استفاده مانند myBB است. همچنین نرم افزار phpBB متن باز و رایگان است. متن باز بودن این نرم افزار سبب می­شود برنامه نویسان و طراحان سایت به راحتی و به دلخواه خود در آن تغییراتی به وجود آورند. اما این بدان معنی نیست که دیگر افراد نتوانند از phpBB استفاده کنند. این اسکریپت نیز افزونه های بسیاری دارد و با استفاده از آنها می توان phpBB را شخصی سازی کرد.

افزونه­ های ساخت تالار و انجمن برای وردپرس

اگر سایت شما با وردپرس طراحی شده باشد، افزونه های بسیاری برای ساخت انجمن و تالار هستند که می توانید انتخاب کنید. در این بخش از مقاله به بررسی این افزونه ها می پردازیم.

افزونه bbPress

از افزونه های بسیار قدرتمند برای ساخت انجمن و تالار در وردپرس bbPress است. این افزونه امکانات زیادی دارد به همین علت تعداد دفعات زیادی نیز دانلود و نصب شده است. با استفاده از این افزونه می توان به راحتی انجمن ها را مدیریت کرد. به علاوه می توان انجمن های مختلفی ساخت. این افزونه با اکثر قالب های وردپرس سازگار است. و بسیاری امکانات کاربردی و جالب دیگر دارا می باشد.

Mingle Forum

این افزونه نیز از افزونه های پرطرفدار وردپرس برای ساخت انجمن و تالارهای مختلف به شمار می آید. از ویژگی ها و امکانات این افزونه می توان به مدیر کردن اعضا، ایجاد تاپیک های مختلف توسط اعضای انجمن، جستجو، قفل تاپیک و ... اشاره کرد.

امکانات انجمن ها و تالارهای گفتگو

همه ی تالارها و انجمن ها باید از یک سری امکانات خاص و اولیه برخوردار باشند. البته بسیار خوب است که امکانات یک تالار بسیار زیاد و پیشرفته باشد. پس با توجه به ابزارهای پیشرفته و تکمیل امروزی به امکانات کم بسنده نکنید. اما ما در اینجا قصد داریم مهمترین امکانات انجمن ها و تالارهای گفتگو را بیان کنیم.

  • امکان جستجوی مطالب مورد نظر کاربران
  • امکان ویرایش تاپیک ها و پاسخ های ارسالی توسط کاربران
  • امکان نظر سنجی از اعضا
  • امکان مسدود کردن نظرات و مطالب اسپم
  • امکان اشتراک و پیوست فایل
  • امکان استفاده از استیکرها و اموجی ها
  • و بسیاری امکانات دیگر 

به نظر شما کدام یک از این ابزار ها برای راه اندازی یک تالار گفتگو یا انجمن مناسب تر هستند؟

اسکریپت های ساخت انجمن و تالار گفتگو 4از 5براساس 128 رای

0 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

10 + 7 =

پربازدیدترین ها