نکاتی برای جلب اعتماد مردم در تجارت الکترونیک

  • توسط کربلایی
  • 1 دیدگاه
  • اخبار تکنولوژی
نکاتی برای جلب اعتماد مردم در تجارت الکترونیک

یکی از کسب و کارها در دنیا وسیع اینترنت، فروشگاه های اینترنتی هستند که در واقع همان سایت هایی هستند که به ارائه کالا و یا خدمات به مشتریان می پردازند. در واقع این سایت ها، همان تجارت الکترونیک هستند.

امروز قصد داریم در رابطه با جلب اعتماد مردم در تجارت اکترونیک مطالبی را بیان کنیم تا افرادی که در عرصه ی تجارت الکترونیک مشغول هستند، بتوانند با استفاده از این راهنمایی ها، مشتری و فروش بیشتری را داشته باشند.

فقط راه اندازی یک ایده برای کسب و کار و تجارت الکترونیک، برای جلب مشتری و فروش بیشتر، کافی نمی باشد. کسب و کار در زمینه تجارت الکترونیک، همانند سایر کسب و کار ها، امری آسان نیست. کسب و کار الکترونیک همیشه در حال پیشرفت است، اما برخی از نکات هستند که با رعایت آن ها می توان تعداد بازدید کننده ی سایت فروش کالای اینترنتی را بیشتر از رقبا افزایش داد.

در این جا تعدادی از نکات را برای کسب اعتماد بیشتر به سایت تجارت الکترونیک و جلب بازدید کنندگان بیشتر و نهایتا فروش بیشتر، بیان می کنیم.

فروشگاه اینترنتی ecommerce 

از جمله نکاتی که در این مقاله بیان خواهیم کرد :

1 - مناسب بودن محصول شما برای خرید، 2 -  برقراری ارتباط عاطفی با مشتری، 3 - وسوسه کردن مشتری، 4 - دادن اعتماد به مشتری، 5 - تمرکز بر رضایت مشتری، 6 - ارائه روش های مختلف پرداخت، 7 - ارسال رایگان محصول، 8 - استفاده از ارز محلی در مبادلات، 9 - خاص و منحصر به فرد بودن سایت فروش کالای اینترنتی،  10 - افزایش سرعت سایت فروش کالای اینترنتی.

مناسب بودن محصول شما برای خرید

هر محصول خوبی، رقیبی دارد و شما از این نکته مستثنی نیستید. اگر می خواهید در بین رقبا، خودتان را بهتر نشان دهید، پس باید اثبات کنید که محصول شما برای مشتری مناسب است. محصول شما اگر ارزش لازم را نداشته باشد، هیچ کس از شما خرید نخواهد کرد. محصول خوب تنها به مارک نیست.

پس چگونه این مسئله را حل می کنید و اطمینان حاصل کنید که محصول شما به فروش می رسد؟

اولین قدم این است که لیستی از افراد را از میان دوستان و آشنایان خود که به مشخصات مشتری شما نزدیک تر است، ایجاد کنید. سپس یک فرم نظر سنجی ( 5 تا 10 سوالی ) از محصولتان ایجاد کنید تا بتوانید محصول خود را مورد بررسی قرار دهید و انتظاراتی که مشتریان از محصول شما دارند را بیابید.

با این کار شما با چالش هایی رو به رو خواهید شد که شما را با آن چه را که محصولتان باید داشته باشد، آشنا می کند و شما آن ها را می توانید برطرف کنید.

علاوه بر این، نظرات کاربران، شما را با این موارد بیشتر آشنا خواهد کرد. با بررسی نظرات کاربران در سایت، شناخت چالش ها و برطرف کردن آن ها، محصول شما اعتبار لازم را پیدا خواهد کرد.

برقراری ارتباط عاطفی با مشتری

معرفی محصول در سایت باید به گونه ای باشد که با مشتری ارتباط عمیق برقرار کند. تنها ارائه توضیحات و مشخصات فنی محصولات، کافی نیست. نحوه بیان توضیحات باید به گوه ای باشد که با مشتری ارتباط عمیق داشته باشد و با زبان مشتری و آن چیز هایی که مشتری می خواهد، خوانا باشد. با این کار شما مشتریان را جلب می کنید. این می تواند مشتری بیشتری را جلب کند و نهایتا به فروش بیشتر منجر شود.

وسوسه کردن مشتری

شما باید در سایت خود، محصولات را به نحوی به مشتری معرفی کنید که مشتری احساس کند که محصول شما می تواند بهترین گزینه برای آن ها باشد. تخفیفات در سایت نیز می تواند محصولات را برجسته تر نشان دهد. پیشنهاد های روزانه یا پیشنهاد های ویژه را هرگز فراموش نکنید. هم چنین در برخی از روزها می توان تخفیفات ویژه ای را برای مشتریان قائل شد به عنوان مثال، تخفیفات آخر ماه یا آخر فصل و هم چنین تخفیفات آخر سال و ... .رعایت این نکات می تواند مشتریان را وسوسه کند تا خرید کنند و نهایتا فروش شما بیشتر می شود.

دادن اعتماد به مشتری

برای این که بتوانید در تجارت الکترونیک موفق باشید و فروش بیشتری در سایتتان داشته باشید، یکی از مهم ترین نکات، جلب اعتماد مشتری در سایت است. این امر را می توان با قرار دادن مدال ها و لوح های استاندارد و یا لوح های تقدیر و گواهینامه های کسب شده در سایت، انجام داد. اعتماد مشتری با دیدن آن ها جلب می شود. علاوه بر این، امنیت در سایت نیز در جلب اعتماد مشتری، بسیار مهم است. 

تمرکز بر رضایت مشتری

یکی از بزرگترین مشکلات در اکثر سایت های تجارت الکترونیک این است که تمرکز این سایت ها تنها متمرکز بر "فروش" است. در صورتی که رضایت مشتری، مهم ترین اصل برای توسعه کسب و کار است. اگر مشتری از محصول شما رضایت کامل را داشته باشد، این می تواند مراجعات بعدی برای خرید و نهایتا فروش بیشتر را تضمین کند. رضایت مشتری را می توان با طراحی یک سایت خوب و ارائه محصولات با کیفیت،‌ به دست آورد.

ارائه روش های مختلف پرداخت

نکته ی دیگری که در سایت های تجارت الکترونیک، بسیار حائز اهمیت است، روش های مختلف پرداخت برای خرید محصول است. در تحقیقاتی که توسط FuturePay انجام شد، "فقدان گزینه های پرداخت" یکی از دلایلی است که مشتریان از خرید محصول منصرف شده اند. برخی از مشتریان امکان این که از هر روشی پرداخت کنند را ندارند و این موجب می شود آن ها از خرید منصرف شوند. پس باید روش های مختلف پرداخت را در سایت قرار داد.

ارسال رایگان محصول

در مطالعات متعددی، یکی از دلایل اصلی خرید های لغو شده در سایت های تجارت الکترونیک، هزینه ی جداگانه برای ارسال و حمل و نقل اعلام شده است. راه حل این مشکل بسیار آسان است. ارائه حمل و نقل رایگان. سایت های بسیاری هستند که بر خلاف این که محصولات را با قیمت مناسب ارائه می دهند اما هزینه ی حمل و نقل و ارسال محصول، به یک مانع بزرگ برای خرید بیشتر در آن ها تبدیل شده است.

استفاده از ارز محلی در مبادلات

نکته دیگر برای رونق دادن به سایت های فروش کالا به صورت اینترنتی، مبادلات کالا با ارز محلی است. این نکته برای سایت هایی که به دنبال تجارت بین الملل هستند بسیار حائز اهمیت است. ارز های خارجی برای مشتریان بین المللی، یک مانع خرید است.

خاص و منحصر به فرد بودن سایت فروش کالای اینترنتی

برای این که سایت فروش کالای اینترنتی شما متفاوت به نظر برسد، باید در طراحی آن خلاقیت ها و نوآوری هایی داشته باشید تا شما را منحصر به فرد سازد. اما این مورد نباید موجب فراموشی دکمه های اصلی شود. دکمه هایی که همه ی کار با آن ها انجام می شود. مثل دکمه ی "افزودن به سبد خرید" یا دکمه "خرید" و ... . در برخی از سایت های فروش کالای اینترنتی، این دکمه ها به سختی پیدا می شوند که این یک اشتباه در طراحی سایت فروش کالای اینترنتی است.

افزایش سرعت سایت فروش کالای اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی که سرعت بارگیری در آن ها پایین است، مشتریان خود را از دست خواهند داد. طراحی سایت فروش کالای اینترنتی باید سبک باشد و سرعت بارگذاری آن بالا باشد. مشتریان تحمل و صبر چندانی برای بارگذاری طولانی مدت ندارند و با مشاهده ی بارگذاری کند صفحات، سایت را ترک خواهند کرد.

نتیجه گیری

تجارت الکترونیک یک کسب و کار در حال توسعه است و روز به روز در حال تغییر است. برای موفقیت در چنین کسب و کارهایی باید تاکتیک های جدید را آموخت و در سایت فروش کالای اینترنتی به کار برد. به روز بودن و آشنایی با جدید ترین تکنولوژی ها در این زمینه، می تواند در موفقیت شما در زمینه کسب و کارها و فروشگاه های اینترنتی، تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

 

نکاتی برای جلب اعتماد مردم در تجارت الکترونیک 4از 5براساس 1037 رای

1 دیدگاه

  • هلیا

    به نظرم واسه جلب اعتماد مشتری باید تصاویر خوبی از محصول ارائه داد به علاوه ی توضیحات کامل درباره ی محصول اینا از همه چی مهمترین کیفیت هم که جای خود دارد

    پاسخ

دیدگاه خود را ارسال کنید

10 + 15 =

پربازدیدترین ها