اقدامات مهم برای رفع پنالتی شدن وب سایت توسط گوگل

  • توسط احمدی
  • 10 دیدگاه
  • سئو
اقدامات مهم برای رفع پنالتی شدن وب سایت توسط گوگل

قطعا پنالتی شدن توسط گوگل یکی از ترسناک ترین اتفاقات برای وب مستران خواهد بود. در این هنگام ترافیک وب سایت شما بسیار کاهش خواهد یافت و شما باید سریعا علت را مشخص کنید و سپس مراحل رفع پنالتی را دنبال نمایید. اغلب مواقع به روز رسانی یکی از الگوریتم های گوگل سبب پنالتی شدن وب سایت ها می شود.، اما خوشبختانه پیدا کردن منبع مشکلات و رفع نمودن آن ها امکان پذیر است. در این مقاله مراحل تشخیص و حل مشکل آورده شده است: 

پنالتی دستی یا الگوریتمی؟

مجازات های گوگل معمولا در این دو دسته قرار می گیرند. اولین اقدام شما این است که نوع مجازات وب سایت خود را کشف نمایید و سپس اقدامات لازم را برای رفع آن انجام دهید.

نوع اول مجازات دستی است. مجازات های دستی اغلب ساده تر حل می شود، چرا که آن ها معمولا با یک پیام از Google در حساب Google Webmaster Tools همراه شما هستند. مجازات های دستی زمانی اتفاق می افتد که الگوریتم اسپم گوگل چیزی را مربوط به وی سایت شما مشخص کرده باشند و Google تصمیم به اعمال مجازات دستی در رتبه بندی سایت شما می کند. این اقدام می تواند در برابر صفحات شخصی در وب سایت شما باشد یا می تواند برای هر صفحه ای در دامنه شما اعمال شود. در موارد شدید تر، تمام دامنه شما ممکن است به طور کامل از فهرست گوگل حذف شود. تنها راه پاسخ دادن به مجازات دستی، از طریق یک درخواست در Google Webmaster است. شما باید دلیل خود را حتما به زبان انگلیسی ارسال نمایید. متن شما ممکن است ماه ها طول بکشد تا توسط متخصصان گوگل بررسی شود پس سعی کنید متن مناسبی را آماده و ارسال نمایید.

نوع دوم مجازات الگوریتمی است. این نوع مجازات ها به طور طبیعی اتفاق می افتد، Google هنگامی که به روز رسانی الگوریتم های خود را انجام می دهد، تغییری کوچک یا یک سری تغییرات می تواند مجازات الگوریتمی ایجاد کند. در این زمان رتبه سایت شما به طور ناگهانی در لیست های جستجو گوگل کاهش می یابد. پنگوئن و پاندا از معروف ترین الگوریتم های گوگل هستند.

شناسایی مجازات های الگوریتمی معمولا سخت تر است، زیرا معمولا آن ها با هیچ اعلانی در Google Webmaster Tools همراه نیستند. با این حال، کاهش شدید ترافیک ارگانیک وب سایت معمولا بهترین راه تشخیص این مدل پنالتی ها می باشد. بنابراین، زمانی که یک حساب کاربری Google Webmaster Tools ایجاد کنید، به راحتی می توانید نوع مجازات وب سایت خود را بفهمید. شما می توانید پس از ورود در بخش "Manual Actions" در زیر دسته "Search Traffic" دستی بودن نوع پنالتی وب سایت خود را بررسی کنید. 
اگر مجازات سایت شما از نوع الگوریتمی باشد، باید تعیین کنید که آیا این امر توسط Google Panda یا Penguin انجام شده است یا خیر! به طور خلاصه، تفاوت بین این دو این است که Panda به عناصر و محتوا وب سایت شما توجه دارد، در حالی که پنگوئن برای بررسی لینک های ناخواسته ورودی به وب سایت شما (به عنوان مثال، لینک هایی که به صورت پولی خریداری شده اند) ساخته شده است. ساده ترین راه برای فهمیدن اینکه کدام الگوریتم روی وب سایت شما تأثیر می گذارد، تجزیه و تحلیل اطلاعات وب سایت می باشد.

پنالتی گوگل 

روش های حل مشکل پنالتی سایت

هنگامی که شما نوع پنالتی را تشخیص دادید می توانید از مراحل زیر برای رفع آن استفاده کنید:

مجازات های دستی معمولا با یک پیام در Google Webmaster مشخص می شوند که شما را از دلیل پنالتی شدن آگاه می سازد. اغلب پنالتی های دستی به دلیل وجود لینک های نامناسب ایجاد می شوند و شما باید به سرعت آن لینک ها را حذف نمایید و درخواست حذف لینک ها را توسط ابزار وب مستر برای کارشناسان گوگل ارسال نمایید.

مجازات های الگوریتمی کمی جالب تر هستند، زیرا هیچ اشاره ای در وب مستر به آن نمی شود و پیامی برای شما ارسال نخواهد شد و شما بایستی با تجزیه و تحلیل اطلاعات سایت خود به آن ها پی ببرید. اگر پاندا شما را مجازات کرده است، سایت شما به یکی از دلایل زیر کارایی مناسبی ندارد:

  • تبلیغات بیش از حد در وب سایت شما
  • محتوای کوتاه
  • محتوای تکراری
  • سرعت ضعیف وب سایت
  • ساختار ناوبری نامناسب

با ارزیابی آگهی ها در وب سایت خود شروع کنید. آیا در سایت شما تبلیغات بیش از حد وجود دارد؟ سپس، محتوای سایت خود را ارزیابی کنید. آیا وبلاگ به طور مرتب به روز شد؟ آیا کیفیت محتوا عالی است یا کم عمق است؟ آیا محتوای تکراری و بدون رعایت قوانین کپی رایت در صفحات سایت شما وجود دارد؟ سپس، سرعت وب سایت را ارزیابی کنید. Pingdom یک ابزار مناسب تست سرعت است. سرعت وب سایت اغلب به ارائه دهنده میزبانی سایت شما بستگی دارد. در نهایت، ساختار ناوبری سایت را ارزیابی کنید. آیا کاربر پسند و منطقی است؟

اگر الگوریتم پنگوئن شما را مجازات کرده باشد، ممکن است به یکی از دلایل زیر باشد:

  • سایت شامل بک لینک های نامناسب و اسپم است.
  • بک لینک های بسیار زیاد در مدتی کوتاه
  • درصد زیادی از بک لینک های ورودی سایت شما با یک کلمه خاصی باشد.
  • استفاده از سایر استراتژی های کلاه سیاه سئو

ارزیابی بک لینک های ورودی به وب سایت شما از طریق ابزار وب مستر و حذف بک لینک های نامناسب و اسپم از جمله مهم ترین وظایف شما برای رفع پنالتی پنگوئن می باشد.

 

استفاده از طراحی و استراتژی جدید

از بین بردن لینک های نامناسب وقت گیر، پر هزینه است پس بهتر است راه بهتری را انتخاب کنید. بنابراین، بهتر است استراتژی بازاریابی آنلاین خود را بر اساس قوانین جدید گوگل دوباره طراحی کنید. تاکتیک های قدیمی سئو که سال ها پیش مورد استفاده قرار می گرفت، الان دیگر قابل اعتماد نیست. یک استراتژی هوشمند شامل جذب لینک های مناسب، توجه به شبکه های اجتماعی و تولید محتوا منحصر به فرد طراحی کنید.

طراحی جدید 
ترجمه از سایت searchenginejournal

شرکت نوپرداز با ما همراه باشید: http://nopardazco.com

اقدامات مهم برای رفع پنالتی شدن وب سایت توسط گوگل 4از 5براساس 2197 رای

10 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

2 + 12 =

پربازدیدترین ها