غلبه بر چالش های سئو فروشگاه های اینترنتی

  • توسط احمدی
  • 12 دیدگاه
  • سئو
غلبه بر چالش های سئو فروشگاه های اینترنتی

وقتی که راجع به فروشگاه های اینترنتی صحبت می کنیم بایستی این نکته را یاد آور شویم که بحث سئو در آن ها مقداری متفاوت می باشد. فروشگاه های اینترنتی با چالش های زیادی رو به رو اند که در رتبه بندی آن ها توسط موتور های جستجو تاثیر مستقیمی دارد. اکثر فروشگاه های اینترنتی شامل هزاران صفحه می باشند که همه آن ها نیاز به بهینه سازی دارند. چالش هایی که فروشگاه های اینترنتی با آن ها دست به گریبان هستند عبارت هستند از : 

پیوند داخلی: هزاران صفحه در فروشگاه های اینترنتی هستند که تصمیم گیری درباره انتخاب صفحه ای به عنوان صفحه اصلی را دشوار نموده اند.

ناوبری مناسب: با توجه به حجم زیاد مطالب در فروشگاه های اینترنتی، ایجاد یک ساختار ناوبری که استفاده از آن برای مشریان راحت باشد و بتواند موتور های جستجو را به راحتی هدایت کند.

محتوا تکراری: امروزه بسیاری از فروشگاه های اینترنتی از توضیحات محصول ارائه شده توسط ابزار های تولید کننده محصولات استفاده می کنند. این یک چالش می باشد زیرا بسیاری از فروشگاه ها و وب سایت های مشابه نیز از این گونه ابزار های استفاده می کنند.

ساختار URL ضعیف: بسیاری از فروشگاه های اینترنتی به صورت اتوماتیک URL های ناخوانا و نامشخص تولید می کنند. این باعث می شود موتور های جستجو نتوانند به درستی به موضوع سایت پی ببرند.

ناتوانی در به دست آوردن لینک های با کیفیت بالا: در اکثر فروشگاه های اینترنتی محتوای زیادی برای لینک دادن وجود ندارد، پس بسیاری از وب سایت ها هیچ لینکی به این سایت ها نخواهند داشت.

سئو 

6 استراتژی برای بهبود سئو فروشگاه های اینترنتی 

در حالی که ممکن است سئو و بهینه سازی وب سایت های فروشگاه اینترنتی غیر ممکن به نظر بیاید، اما بسیاری از استراتژی های سئو هستند که می تواند در بهبود رتبه این وب سایت ها تاثیر به سزایی داشته باشند. اگر شما یک وب سایت فروشگاه اینترنتی دارید یا برنامه ای برای سرمایه گذاری در آن دارید به تکنیک های زیر توجه داشته باشید. 

ناوبری فیلتر شده: این فرآیند به مشتری امکان می دهد که از طریق فیلتر کردن محصولات مورد نظر خود در فروشگاه شما هدایت شود و به بر اساس تنظیمات مد نظر خود به نتایج دست پیدا کند.

پیوند عمیق (Deep Linking): فرایند پیوند دادن کلمات کلیدی به صفحات مهم در وب سایت شما می باشد. با ارائه دسترسی فوری به صفحات عمیق تر، شما شانس بیشتری برای افزایش بازدید های وب سایت خود دارید.

ایجاد نقشه سایت (Sitemap): نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند صفحات را در وب سایت خود شناسایی کند و شانس خود را برای نشان دادن آنها افزایش دهد. یک نقشه سایت کمک می کند تا مشتری به سرعت محصولات و صفحات مورد نظر خود را پیدا کند.

نام آدرس اینترنتی سایت شما (URL): این موضوع به موتور های جستجو کمک می کند تا بتواند صفحات وب سایت شما را بهتر جستجو نمایند.

استراتژی ساخت بک لینک: به دست آوردن لینک های با کیفیت بالا برای سایت های فروشگاه اینترنتی دشوار است. این به خاطر این است که محتوای وب سایت آن ها کم بوده و همچنین به روز رسانی نیز نمی شود. بنابراین برای ساخت بک لینک در این زمینه باید بسیار خلاق باشید. برخی از استراتژی های دریافت بک لینک از فروشگاه های اینترنتی عبارتند از : شبکه های اجتماعی، نظرات وبلاگ، بررسی محصولات، نشریات سئو و غیره.

توسعه محتوا: این امکان برای فروشگاه های اینترنتی وجود دارد که بتوانند از طریق ایجاد محتوای جدید نیز به رتبه خوبی دست پیدا کنند اما این مورد به صفحات زیر محدود می شود:

  • صفحه محصولات: از آن جا که بسیاری از فروشگاه های اینترنتی شامل قسمتی برای توضیحات محصولات هستند، شما می توانید با نوشتن محتوا مناسب و با کیفیت در این قسمت به بهبود رتبه سایت خود کمک کنید. 
  • صفحات دسته بندی (Category): شما می توانید با نوشتن توضیحات مناسب برای دسته بندی ها به بهبود سئو سایت خود کمک نمایید. این موضوع هم به موتور های جستجو کمک می کند تا سایت شما را پیدا و ایندکس کنند و هم به مشتریان کمک می نماید به آسانی به محصول مورد نظرشان دست پیدا کنند. 
  • نظرات: مشتریان خود را تشویق نمایید تا در وب سایت شما نظر بگذارند. این موضوع ترافیک وب سایت شما را افزایش داده و به مشتریان نیز کمک می کند تا آگاهانه درباره خرید محصولات از فروشگاه شما تصمیم بگیرند.
  • ارائه اطلاعات مفید: اغلب مشتریان وقتی به فروشگاه اینترنتی شما می آیند، قصد دارند تا آن جا که امکان دارد درباره محصول مورد نظرشان اطلاعات کسب کنند. شما می توانید با ارائه اطلاعات مفید در قسمت راهنما خریداران، یا ارائه دادن فیلم های آموزشی یا هر اطلاعاتی که به خرید بهتر آن ها کمک می کند محتوا مناسبی را فروشگاه خود قرار دهید.

فروشگاه اینترنتی 

سئو و بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی چالش های زیادی را به همراه دارد، با این حال اگر شما از این استراتژی های پیشرفته استفاده نمایید، به خوبی خواهید توانست فروشگاه اینترنتی خود را توسط موتور های جستجو بهینه سازی کرده و همچنین مشتریان بیشتری را به دست آورید.

موارد بیشتر

غلبه بر چالش های سئو فروشگاه های اینترنتی 4از 5براساس 1585 رای

12 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

11 + 11 =

پربازدیدترین ها