تکنیک های سئو برای جلوگیری از اتلاف وقت

  • توسط احمدی
  • 11 دیدگاه
  • سئو
تکنیک های سئو برای جلوگیری از اتلاف وقت

در این مقاله می خواهیم به معرفی تکنیک هایی بپردازیم که از هدر رفتن زمان شما هنگام سئو و بهینه سازی وب سایت مد نظرتان جلوگیری خواد کرد. با توجه به تغییرات و به روز رسانی های مداوم الگوریتم های سئو گوگل، بعضی تکنیک های سئو در گذشته وجود داشتند که استفاده از آن ها در زمان حال نه تنها سبب بهبود رتبه وب سایت شما نمی گردد بلکه امکان دارد سبب جریمه وب سایت شما شوند. در این زیر به بررسی برخی از این نکات سئو پرداخته ایم:

اتلاف وقت در سئو 

استفاده غلط از کلمات کلیدی

بسیاری از افراد برای افزایش بک لینک های ورودی به سایت خود اقدام به استفاده زیاد و نادرست از کلمات کلیدی می کنند. این افراد با تکرار نامناسب و خارج از محدود کلمات قصد دارند تا وب سایت خود را به موتور های جستجو بیشتر نشان دهند. مثلا به جمله زیر توجه کنید:

"فروشگاه الیانس برترین فروشگاه در مواد غذایی در کل کشور می باشد. در فروشگاه الیانس ما خدمات الیانس ارائه می دهیم. اگر شک دارید به فروشگاه الیانس مراجعه کنید. آدرس ما www.ailyans.com"

واضح است که این یک نوشته کپی رایت است. موتور های جستجو تا این حد قدرت درک و فهم دارند که متوجه این موضوع بشوند. آن ها به راحتی کلمات کلیدی را شناسایی می کنند. با این حال شما نه تنها ممکن است به رتبه پایین تری بروید بلکه امکان پنالتی شدن شما توسط الگوریتم پاندا نیز وجود دارد. اما باید چکار کنیم؟

گوگل با استفاده از Latent Semantic Indexing به روابط معنایی موجود در محتوا شما پی می برد و از این راه به روابط معنایی بین اصلاحات و محتوا متن مورد نظر دست می یابد. بنابر این اگر تلاش نمایید از اصلاحاتی استفاده کنید که واقعا برای متن شما مناسب هستند قطعا به نتایج خوبی دست پیدا خواهید کرد.

استفاده از عنوان جذاب

تلاش کنید به جای تمرکز بر روی کلید واژه ها بر روی خوانایی عنوان های خود توجه داشته باشید. بیشتر عنوان هایی را که ما می بینیم شامل تمام کلمات کلیدی ممکن هستند، که خوانایی خوبی هم ندارند. به نظر می رسد نویسندگان اغلب به کلمات کلیدی توجه بیشتری دارند و سپس به سراغ مولفه های دیگر برای انتخاب عنوان مورد نظر خود می روند. در حالی که به نظر می رسد این استراتژی مناسب باشد، اما باید گفت که از نظر سئو مناسب نیست و ممکن است غیر قابل اعتماد و اسپم در نظر گرفته شود. برای استفاده درست از عنوان، سعی کنید یک عنوان جذاب را در نظر بگیرید و عنوان هایی را انتخاب کنید که نزد مردم محبوب تر هستند. شما می توانید از سایت https://trends.google.com/trends برای یافتن کلمات کلیدی محبوب مردم استفاده کنید.

سئو 

استفاده از متن لنگر در لینک های داخلی

لینک داخلی لینکی می باشد که به صفحات داخلی وب سایت شما اشاره دارد. یک متن لنگر متن قابل کلیک در یک لینک است که بیشتر به آبی رنگ ظاهر می شود. استفاده از لینک های داخلی هم برای کاربران مفید است و هم از دید موتور های جستجو سودمند است. دلیل آن هم این است که این لینک ها به کاربران اجازه می دهند که به صفحات مختلف وب سایت شما بروند و یک ساختار سلسله مراتبی از وب سایت شما ایجاد خواهد کرد. با تمام این تفاسیر اگر تعداد متن های لنگر کلمات کلیدی در وب سایت شما زیاد شود می تواند باعث مشکوک شدن الگوریتم پنگوئن گوگل شود و ممکن است وب سایت شما را اسپم در نظر بگیرد.

ایجاد صفحات برای کلمات کلیدی متنوع

ایجاد صفحات مختلف برای انواع کلمات کلیدی از جمله روش هایی بود که در سال های گذاشته استفاده می شد (زمانی که شما قصد داشتید بیشترین ظرفیت را برای کلمات کلیدی انحصاری استفاده کنید و آن صفحات توسط گوگل ایندکس شوند). در حال حاظر الگوریتم های گوگل از همه این عوامل آگاه هستند و تنها چیزی را که دنبال خواهد کرد محتوای مفید است و به سادگی امکان ساخت صفحات مختلف برای وب سایت شما وجود ندارد.

استفاده از تکنیک های قدیمی بک لینک

با وجود بروز رسانی الگوریتم های مختلف گوگل، هنوز هم بک لینک ها نقش مهمی را در سئو وب سایت ها ایفا می نمایند. اما برای گوگل تشخیص صادقانه بودن یک بک لینک کار سختی است و سعی کنید که از ساخت بک لینک های اسپم و نامربوط خودداری نمایید. این بک لینک ها شاید نتایج کوتاه مدتی را برای وب سایت شما در پی داشته باشند ولی خطرناک هستند و ممکن است سبب پنالتی شدن وب سایت شما شوند.

از گذاشتن نظر در وب سایت های نامربوط خودداری کنید، هر چند اغلب وبلاگ ها بک لینک درج شده توسط شما را به صورت no-follow ثبت می کنند.یکی دیگر از مواردی که برای وب سایت شما بسیار خطرناک است استفاده از مزرعه های لینک است. بسیاری از بک لینک هایی که شما از این مزارع دریافت می کنید با موضوع وب سایت شما ارتباطی ندارد و ممکن است اسپم در نظر گرفته شوند.

استفاده از محتوا بی ارزش

نوشتن مقاله ای با کیفیت برای وب سایت شما زمان، پول و تلاش زیادی را می طلبد. الگوریتم پاندا برای جلوگیری از فعالیت سایت هایی با محتوا ضعیف تهیه شده است و اگر محتوایی ایجاد کنید که از نظر کیفی مناسب نباشد، قطعا رتبه پایینی برای شما در نظر گرفته می شود. تلاش نمایید از محتوا های خیلی کوتاه استفاده نکنید و از ساختن صفحات زیاد با محتوا های بی ارزش خودداری نمایید.

محتوا بی ارزش

 منبع: طراحی سایت و اپلیکیشن نوپرداز

تکنیک های سئو برای جلوگیری از اتلاف وقت 4از 5براساس 1578 رای

11 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

2 + 4 =

پربازدیدترین ها