آیا شبکه های اجتماعی تاثیری در سئو سایت دارند؟

  • توسط امامی
  • 0 دیدگاه
  • سئو
آیا شبکه های اجتماعی تاثیری در سئو سایت دارند؟

بسیاری از افراد این سوال را می پرسند که آیا فعالیت در شبکه های اجتماعی در سئو سایت تاثیر دارد یا خیر؟!

پاسخ به این سوال بله هست. در سال 2010 بود که هم گوگل و هم بینگ به استفاده از سیگنال های دریافت شده از شبکه های اجتماعی برای تعیین رتبه وب سایت ها اعتراف کردند. از سال 2014، گوگل به طور عمومی انکار کرده است که شبکه های اجتماعی تاثیر مستقیمی در رتبه بندی دارد.

اما اکنون 5 سال گذشته و شبکه های اجتماعی در مقیاس بسیار گسترده تری نسبت به گذشته ظاهر شده اند.

سیگنال هایی که از شبکه های اجتماعی دریافت می شود، تاثیر زیادی در سئو و بهینه سازی سایت شما دارد و می توانند مفید باشند. اما سوالی که این جا پیش می آید این است که...

کدام شبکه های اجتماعی بیشترین تاثیر را دارند؟

تصویر زیر رابطه بین شبکه های اجتماعی و رتبه بالاتر را در موتور جستجو گوگل نشان می دهد که توسط سایت moz بررسی شده است. بین بسیاری از موارد همبستگی وجود دارد اما این بدان معنا نیست که یکی باعث ایجاد دیگری شود. این ارتباطات جالب را در نظر بگیرید ...

تاثیر شبکه های اجتماعی در سئوسه ارتباط واقعی بین شبکه های اجتماعی و سئو 

1. به اشتراک گذاری می تواند منجربه دریافت لینک و بهبود رتبه شود

به اشتراک گذاری یک مطب در شبکه های اجتماعی می تواند منجربه افزایش بازدید آن محتوا شود. این افزایش بازدید می تواند منجر به دریافت لینک و رتبه بندی بهتر محتوا سایت شما در موتور های جستجو شود.

2. ارتباط بین شبکههای اجتماعی و "سیگنال های تعامل کاربر"

فرض کنید یک بازدید کننده روی یکی از ده لینک صفحه اول گوگل کلیک می کند و محتوایی را می بیند که هیچ کمکی به او نخواهد کرد و سریعا دکمه بازگشت را می فشارد. سپس روی لینک دیگری از نتایج کلیک می کند تا صفحه مفید تری را بیابد. 

گوگل از موارد زیادی بررسی تعامل کاربران استفاده می کند و در صورتی که محتوا شما مفید نباشد رتبه خوبی نخواهید گرفت.

تعداد لایک ها، اشتراک گذاری مطالب و کامنت ها از مواردی هستند که نشان می دهد مردم آن محتوا را دوست دارند و این تعاملات شبکه های اجتماعی تاثیر به سزایی در سئو سایت شما خواهد داشت.

3. چگونه گوگل پلاس تاثیر مستقیم بر سئو سایت شما دارد؟

زمانی که شما محتوا خود را در گوگل پلاس به اشتراک می گذارید، محتوا شما ابتدا توسط گوگل رتبه بندی می شود و در صورتی که تعاملات بیشتری از جمله لایک، کامنت و... داشته باشید رتبه بهتری را کسب خواهید کرد. در تصویر زیر این روند نمایش داده شده است.

سئو شبکه اجتماعی

امیدوارم که از این مقاله استفاده کرده باشید. با ما همراه باشید

شرکت نوپرداز 

آیا شبکه های اجتماعی تاثیری در سئو سایت دارند؟ 5از 5براساس 1 رای

0 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

9 + 2 =

پربازدیدترین ها