چقدر زمان برای مشخص شدن نتایج سئو و بهینه سازی سایت نیاز است؟

  • توسط امامی
  • 0 دیدگاه
  • سئو
چقدر زمان برای مشخص شدن نتایج سئو و بهینه سازی سایت نیاز است؟

یکی از پرسش های مهمی که اغلب ذهن مشتریان را درگیر می کند این است که چقدر زمان برای مشخص شدن نتایج سئو و بهینه سازی سایت نیاز است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا این مورد را دقیق تر بررسی کنیم.

به گفته Maile Ohye :"در بیشتر موارد حداقل 4 ماه زمان نیاز است تا سئو به کسب و کار شما کمک کند و شاهد ظهور مزایای آن باشید". برخی از نتایج را می توان در عرض چند هفته کسب کرد اما برخی از استراتژی های سئو ممکن است ماه ها طول بکشد تا به سوددهی برسند. بسیاری از افراد هم اعتقاد دارند استفاده از ابزار تبلیغات گوگل نتایج سریع تری به دنبال دارد و می توان با پرداخت هزینه از آن استفاده کرد.

بهینه سازی وب سایت یک فرآیند پر سرعت نیست و ایجاد یک کمپین موفقیت آمیز می تواند ماه ها و سال ها مورد بررسی قرار گیرد و باید از بهترین روش های سئو و بهینه سازی وب سایت در این زمینه استفاده کرد. 

کیفیت یکی از مهم ترین فاکتور هایی می باشد که گوگل به آن توجه دارد و اغلب پاداش های خود را به کیفیت اختصاص داده است.

برای ایجاد یک کمپین موفقیت آمیز عوامل زیادی هستند که باید به آن ها توجه داشته باشید. در زیر تعدادی از موارد مهم را لیست کرده ایم:

  • سن و قدمت سایت شما نسبت به 10 سایت برتر نتایج جستجو چقدر است؟
  • سایت شما نسبت به آن ها چه تعداد بک لینک دارد؟
  • کیفیت بک لینک های آن ها نسبت به سایت شما چقدر است؟
  • مردم بیشتر از چه کلماتی برای لینک دادن به سایت شما استفاده کرده اند؟
  • سایت شما چقدر به عنوان یک منبع خوب شناخته می شود؟
  • آیا سایت شما توانسته بک لینک های طبیعی به دست آورد؟ ( از طریق ایجاد محتوا مناسب یا ارائه سرویس های با کیفیت ) یا فقط تکیه بر بک لینک های خریداری شده و ساختگی کرده اید؟
  • چقدر محتوا اختصاصی برای سایتتان تولید کرده اید؟
  • آیا شما پول داده اید تا به سایت شما لینک بدهند (ریسک بالایی دارد)، یا اینکه طبق دلایل طبیعی مردم به شما لینک داده اند؟

گوگل می خواهد صفحات با کیفیت را به نتایج اول خود بیاورد اما این مورد نیاز به زمان دارد تا محتوا با کیفیت ساخته شده و توسط گوگل شناسایی شود. 

بسیاری از منتقدان سئو معتقد هستند که هزینه های سئو و بهینه سازی سایت به صورت تخصصی بالاتر از هزینه های تبلیغات در گوگل است. اما در حقیقت هزینه های مربوط به تبلیغات در گوگل مخصوصا در کشور ما بسیار بیشتر خواهد بود.

برای رقابت آنلاین بهتر است یک وب سایت با کیفیت ایجاد کنید و با ارائه پیشنهادات منحصر به فرد بازدید کنندگان و نتایج بهتری را به دست آورید. اگر شما الان شروع کرده اید و برای ساخت برند کسب و کارتان مصمم هستید، یک وب سایت با محتوایی کاربر پسند ایجاد کنید و گوگل نیز به شما پاداش خواهد داد. 

نرخ بازگشت سرمایه یا (ROI)

بهینه سازی وب سایت یک کانال بازاریابی است درست مثل روش های دیگر و هیچ تضمینی برای موفقیت در هیچ کدام وجود ندارد، چرا که باید دلایل روشن باشند. در Google Adwords هم هیچ تضمینی وجود ندارد، مگر آنکه هزینه های رقابت به صورت تصاعدی افزایش یابد. 

در حال حاظر من شناختی از کسب و کار شما، وب سایت شما، منابع شما، رقبا و محصولات شما ندارم. اما با دانستن همه این موارد هم محاسبه ROI بسیار دشوار است. زیرا در نهایت گوگل تصمیم می گیرد که کدام رتبه را در نتایج خود برای سایت شما در نظر بگیرد. گاهی اوقات رتبه بندی سایت شما بهتر است و گاهی اوقات (اغلب) سایت هایی که بیشتر کار های مورد پسند گوگل را انجام می دهند، رتبه بندی بهتری کسب می کنند.

در بازاریابی موتور های جستجو هیچ چیز مطلقی وجود ندارد. با وجود ادعای برخی شرکت ها اما هیچ تضمینی وجود ندارد. آن چه شما روی آن سرمایه گذاری می کنید بستگی به چیز های زیادی دارد، به ویژه اینکه آیا وب سایت شما برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان بالقوه مناسب است یا خیر!؟

هر وب سایت متفاوت است.

مبارزه در نام های تجاری بزرگ به مراتب سخت تر است نسبت به شرکت های سئو کوچکی که هیچ لینکی برای آغاز کار خود ندارند که بعنوان نمونه به شما ارائه دهند. در حقیقت، سئو محلی همیشه جای خوبی برای شروع کسب و کارهای کوچک است.

زمانی منظور از یک وبسایت Google-Friendly وب سایتی بود که ربات های گوگل بتوانند به خوبی آن را پیمایش و رتبه بندی کنند. اما الان الگوریتم ها و معیار های مختلفی برای بررسی مفید بودن و کاربر پسند بودن وبسایت ها وجود دارند که باید به آن ها توجه ویژه ای داشته باشید.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. همچنین شما می توانید سوالات و نظر های خود را در کامنت ها با ما در میان بگذارید.

منبع: شرکت طراحی سایت و سئو نوپرداز

چقدر زمان برای مشخص شدن نتایج سئو و بهینه سازی سایت نیاز است؟ 4از 5براساس 31 رای

0 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

5 + 1 =

پربازدیدترین ها