عوامل رتبه بندی سئو موتور های جستجو

  • توسط حسن امامی
  • 8 دیدگاه
  • سئو
عوامل رتبه بندی سئو موتور های جستجو

آیا می دانید این روزها با اهمیت ترین عوامل رتبه بندی موتور جستجو چیست؟ مدتی پیش در مراسمی داوران در SMX East نتایج خود را مورد بحث قرار دادند و توصیه هایی برای استفاده از این داده ها در عمل ارائه دادند. به عنوان یک تکنولوژی پیشرفته، موتورهای جستجو می توانند الگوریتم های رتبه بندی خود را برای مشخص تر بودن نتایج مربوطه و بازگشت نتایج مناسب تر که با جستجوگر هماهنگ می باشند، بهبود بخشند. از آن جا که این الگوریتم های رتبه بندی و سئو به طور مداوم در حال بهبود و تصفیه هستند، عوامل رتبه بندی موتور جستجو همیشه در حال تکامل می باشند.

اطلاعات بیشتر: سئو و بهینه سازی نوپرداز nopardazco.com

عواملی که ممکن است تأثیر زیادی بر رتبه بندی جستجو داشته باشند: موضوع زیاد مهمی نیست که مطالب شما بسیار طولانی باشند. عوامل رتبه بندی جدید مثل طراحی ریسپانسیو سایت و یا استفاده از https می توانند برای نمایش دادن تکنولوژی های تغییر یافته و رفتار کاربران استفاده شوند.
هیئتی از SMX East به دنبال جواب این سوال بود که چه عواملی برای رتبه بندی وب سایت اهمیت خواهند داشت و چه عواملی اهمیتی ندارند. این هیئت روی داده های ویژه ای مطالعات گسترده ای انجام داد که این کار توسط SEMrush و Searchmetrics انجام گردید، و همچنین مطالعات موردی و توصیه های عملی برای تطبیق استراتژی های سئو خود با واقعیت های جاری انجام داد.

سئو وب سایت 

عوامل رتبه بندی SEMrush 2.0

اولین عضو هیات علمی، اولگا آندریکوکو از SEMrush بود، که نتایج یک مطالعه گسترده در مورد عوامل رتبه بندی را که از 100 جایگاه برای 600،000 کلمات کلیدی مورد بررسی قرار دادند، به اشتراک گذاشت. کلمات کلیدی با حجم جستجو به دسته های زیر تقسیم بندی گردیدند:

بسیار زیاد: 10،001 جستجو ماهانه و بالا
بالا: 1،001 تا 10،000 جستجو ماهانه
متوسط: 101 تا 1000 جستجو ماهانه
کم: 1 تا 100 جستجو ماهانه

SEMrush به عوامل درون صفحه، ارجاع دامنه ها و داده های ترافیکی توجه کرد، سپس نتایج خود را جمع آوری نمود تا ببینید که کدام عوامل رتبه بندی، اهمیت بیشتری دارند. در اینجا بعضی از یافته های آنها آمده است:
امنیت وب سایت (HTTPS)
SEMrush متوجه شد که 65 درصد از دامنه ها در سه موقعیت برتر برای کلمات کلیدی با حجم بسیار بالا در حال حاضر امن هستند. اگر چه این یک عامل بسیار با اهمیت در رتبه بندی نیست، آندریکو توصیه تغییر آدرس ها به HTTPS برای کمک به ایجاد اعتماد برای وب سایت ها را پیشنهاد داد.
طول محتوا
SEMrush دریافت که طول محتوا به طور کلی با رتبه بندی جستجو ارتباط مثبتی دارد. با این حال، Andrienko توصیه نمی کرد که فقط حجم زیادی از مطالب را بنویسید، نکته اصلی این است که محتوای کافی را بنویسید که مرتبط است و با قصد کاربر منطبق باشد. به آنچه که رقبای شما انجام می دهند نگاه کنید و دریابید که چگونه می توانید محتویاتی را ایجاد کنید که ارزش بیشتری برای کاربران ایجاد می کند.
کلید واژه ها

SEMrush اطلاعات جالبی را درباره برخی از کلمات کلیدی یافته است. آنها دریافتند که:

سی و پنج درصد از دامنه های رتبه بندی برای کلمات کلیدی با حجم بالا کلمه ای کلیدی در عنوان ندارند. این نشان دهنده این می باشد که الگوریتم های گوگل در درک مفاهیم،مترادف ها هر روز باهوش تر می شوند، یا کلمات کلیدی در عنوان صفحه تبدیل به یک عامل رتبه بندی با اهمیت کمتر می شوند. لینک های بسیار محدودی حاوی یک کلمه کلیدی در anchor text هستند، در حقیقت، حتی در بین کلمات کلیدی بسیار زیاد، تنها 8 درصد از لینک ها شامل کلمه کلیدی هستند. این به این نکته اشاره می کند که کلمات کلیدی در anchor text عامل اصلی رتبه بندی نیستند، اما این ممکن است بازخوردی از جستجوگرها باشد که بیشتر به روش های ساخت بهترین پیوند ها می پردازند که پیوندهای متنی را به عنوان هرزنامه متصل می کنند.
ترافیک وب سایت

SEMrush به طور انحصاری تاثیر ترافیک وب سایت بر رتبه بندی را بررسی نمود. آنها دریافتند که تعداد بازدیدها برای کلمات کلیدی با حجم بالا اهمیت دارند. جالب توجه است، ترافیک جستجو هیچ تاثیر خاصی در رتبه بندی ندارد با این حال، ترافیک مستقیم تاثیر دارد.
سیگنال های کاربر
مطالعه SEMrush به سیگنال های مختلف کاربر نگاه کرد، از جمله:
نرخ گزاف گویی. سایت های برتر محتوای مرتبط تری را دارا هستند، سرعت سایت بالاتر است، کاربران اعتماد بیشتری به آن ها دارند و ... .
لینک ها
لینک های با کیفیت هنوز هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند، بک لینک های مهم، به ویژه برای سایت هایی دارای کلمات کلیدی هدفمند کمتر از 10،000 جستجو ماهانه بسیار با اهمیت می باشند.
مهم ترین عامل چیست؟
جالب توجه است، SEMrush دریافت که سیگنال های کاربر و (مستقیم) ترافیک وب سایت در واقع بالاترین پیش بینی کننده از رتبه بندی بالا بوده است.
چرا عوامل رتبه بندی عمومی مرده اند!
شخص بعدی Marcus Tober از Searchmetrics بود. شرکت او نیز عوامل رتبه بندی را تجزیه و تحلیل نمود، اما به جای بررسی نمودن عوامل به وسیله جستجو در کلمات کلیدی، او به عواملی نظیر روند کلی در مقایسه با روند صنعت انفرادی و خصوصیات فردی نگاه کرد.
توبر یادآور شد که در حالی که رگرسیون های گسترده و عمومی از لحاظ عوامل رتبه بندی کلی وجود دارد، صنایع خاص به نظر می رسد که عوامل خاص رتبه بندی را به شدت افزایش می دهند. در زیر برخی از یافته های Searchmetrics ذکر شده است:
گرایش عمومی
زمان بارگذاری صفحه یک عامل مهم است اما باید در نظر داشت که شما باید خود را با رقبایتان مقایسه کنید. او همانند Andrienko و Tober متوجه شد که کلمات کلیدی در عناوین مهم نیستند. در واقع، تنها 48 درصد از وب سایت های برتر کلمات کلیدی خود را در تگ عنوان وارد می کنند، که نشان می دهد Google بدون در نظر گرفتن این موضوع قضاوت می نماید. Searchmetrics نیز دریافت که تعداد کلمه برای صفحات برتر در حال افزایش می باشد.سئو 

روند خاص صنعت

توبر فهمید که عوامل مختلف سئو سایت ها با توجه به پرس و جو آن ها متفاوت می باشد، به طوری که جستجوگرها به عوامل صنعتی در تحقیق خود (به ویژه در تجارت الکترونیک، مالی، رسانه های بهداشتی و مسافرت) توجه می نمایند. به عنوان مثال، HTTPS یک عامل بزرگ برای سایت های مالی است؛ زیرا آن ها نیاز به اعتماد بیشتری از سوی کاربران خواهند داشت. این جا هدف کاربر می باشد: کاربر چه چیزی می خواهد؟ این به طور طبیعی برای صنایع مختلف متفاوت است.
روند خاص Niche
این فقط صنایع مختلفی نیستند که دارای عوامل رتبه بندی متفاوت هستند و موتور های جستجو همچنین به انواع مختلف وب سایت ها نگاه می کنند تا ببینند چه روندی دارند. این سایت ها شامل سایت های دوستیابی، سایت های خدمات جستجوگرها و سایت های آموزشی می باشند. باز هم توبر اذعان كرد كه برخي عوامل رتبه بندي بر اساس طرز تفكيك كردن متفاوت است. به عنوان مثال، استفاده از HTTPS در میان سایت های جستجوگر، اما نه در بین سایت های دوستیابی و آموزشی بالا است.
چگونه می توان این نتایج را به عمل آورد؟
سخنران آخر Herndon Shasty، مدیر بازاریابی دیجیتال فروشگاه Container بود. ارائه ایشان بیشتر به گرفتن اطلاعات و یافته های سخنرانان قبلی و ارائه برنامه های عملی متمرکز بود. وی همچنین مطالعات موردی را برای نمایش یافته های خود مورد استفاده قرار داد.
سرعت سایت

سرعت سایت یک عامل رتبه بندی قدیمی و در حال افزایش می باشد، مخصوصا این که استفاده از تلفن همراه هر روز در حال افزایش است. در زیر توصیه های اصلی برای بهبود سرعت سایت قرار گرفته است:
• کش کردن عناصر و اطلاعات در وب سایت
• ترکیب فایل های خارجی
• مدیریت برچسب ها
• بهینه سازی تصاویر وب سایت

HTTPS
SEOs تا به حال از زمانی که گوگل در سال 2014 اعلام نموده است که HTTPS یک مقدار ارتقاء اندکی را برای وب سایت ارائه می دهد، تلاش کرده تا سایت های خود را محافظت نماید. هنگام تغییر به HTTPS، باید سرعت سایت را بررسینمایید، زیرا سرعت سایت کمی کاهش می یابد اما هنوز هم این اعتقاد وجود دارد که این تغییر ارزشش را دارد.
بخشی ناگوار در مورد تغییر به HTTPS این است که تمام ریسک ها و چالش های طراحی مجدد سایت را متحمل می شوید.

بزرگترین عنصر که اغلب در مهاجرت HTTP به HTTPS مفقود می شود، تگ های کانونی است. به روزرسانی تگ های کانونی بسیار مهم است.
داده های متا
جدیدا بر خلاف نتایج SEMrush و Searchmetrics، Hasty فهمیده است که عنوان ها می توانند تاثیر گذار باشند و به ویژه در صفحات رتبه بندی پایین تر تفاوت ایجاد کنند. البته توصیف متا، یک عامل رتبه بندی نیست، اما می تواند نرخ های کلیک را بهبود بخشد. چه چیزی در متا توضیحات کار میکند؟ این برای همه صنایع متفاوت است، اما Hasty متوجه شد که از جمله موارد زیر در متا توضیحات منجر به افزایش عملکرد می شود:

کلید واژه ها.
حمل و نقل رایگان / بازده.
نام های برندی که مردم می شناسند.
"سایت رسمی" (یک سیگنال اعتماد).
تبلیغات و فروش.

تغییرات SERP

تغییرات در صفحات نتایج جستجو (SERPs) می تواند باعث کم شدن سرعت کلیک گردد. برای یافتن یک جایگاهی مناسب توسط موتور های جستجو، شما باید در صفحه اول باشید. Hasty پیشنهاد داد که استفاده از داده های ساخت یافته در صورت امکان نیز مناسب می باشد. این به شما کمک می کند تا جستجو های دقیق را ذخیره نمایید، زیرا گوگل در درک قصد پرس و جو بسیار دقیق عمل می کند. سعی کنید که با رعایت کردن قوانین سئو و استفاده از روش های اصولی و دقیق به بهبود رتبه وب سایت خود در موتور های جستجو کمک نمایید.

برگرفته از وب سایت searchengineland

 نظر شما چیست؟ آیا عوامل دیگری هم وجود دارند که اهمیت بیشتری داشته باشند؟

عوامل رتبه بندی سئو موتور های جستجو 4از 5براساس 2117 رای

8 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

2 + 12 =

پربازدیدترین ها