چگونه برای وب سایت خود محتوا سئو شده تولید کنیم؟

  • توسط امامی
  • 10 دیدگاه
  • سئو
چگونه برای وب سایت خود محتوا سئو شده تولید کنیم؟

ایجاد محتوا یک راه اصلی برای تولید درآمد برای همه کسب و کارها و وب سایت های آنلاین است. وقتی به دنبال ترافیک (رایگان) برای وب سایت خود هستید، اطلاع داشتن از نحوه نوشتن مقاله ای که در صفحه اول موتور های جستجو رتبه بندی می شود، حیاتی است. اگر محتوا شما میان برترین نتایج گوگل قرار نگیرد، در واقع وقت شما هدر رفته است. سئو وب سایت شما وابستگی شدیدی به محتوا ایجاد شده در وب سایت شما دارد. در اینجا گام های اثبات شده ای برای ایجاد محتوا شگفت انگیز وجود دارد که مورد علاقه موتورهای جستجو نیز می باشند:

سئو سایت 

استفاده از کلمات کلیدی مناسب و متنوع

بخش بزرگی از کار که سبب می شود محتوا شما به خوبی در موتور های جستجو رتبه بندی شود یا اصلا رتبه بندی نشود، کلید واژه هایی هستند که شما آن ها را انتخاب می کنید. اگر شما به دنبال رقابت و سئو کردن وب سایتی برای کلمات کلیدی مشکل با یک دامنه کم سن و سال و بک لینک های کم و بی کیفیت هستید بهتر است وقت خود را هدر ندهید. شما بهتر باشد با کلمات کلیدی ساده تر شروع کنید. برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی، می توانید لیستی از کلمات کلیدی را که میخواهید هدف قرار دهید بنویسید و با استفاده از ابزار های مختلف سئو آن ها را به ترتیب دسته بندی نمایید.

اگر به همین مقاله سئو دقت کنید متوجه خواهید شد که من چگونه کلمات کلیدی مورد نظر خود را که قصد دارم در موتور های جستجو رتبه بندی کنم قرار داده ام. کلمات کلیدی LSI کلماتی هستند که به معنی کلمه کلیدی مورد نظر شما مرتبط هستند که می توانید از آن ها نیز در مقلات خود استفاده نمایید. هنگامی که از کلمات کلیدی مختلف استفاده می کنید، نه تنها احتمال دارد مقاله شما رتبه بندی بیشتری برای کلمات کلیدی داشته باشد، بلکه همچنین به گوگل کمک می کنید که محتوای شما را درک کند. در واقع، آخرین الگوریتم گوگل، تنوع کلمات کلیدی را خیلی دوست دارد.

بهترین ابزار سئو برای بررسی کلمات کلیدی

ابزار Google Keyword Planner

شاید بتوان گفت این ابزار، بهترین ابزار شناخته شده است. با استفاده از این ابزار میتوانید علاوه بر بررسی میزان ترافیک برای یک کلمه کلیدی از ارزش آن ها اطلاعاتی به دست آورید.

ابزار Answer the public

"چگونه سایت خود را سئو کنیم؟"

"چگونه سلامت بمانیم؟"

"چگونه سایت بسازیم؟"

این ها پرسش هایی هستند که افراد هر روز در گوگل تایپ می کنند. با استفاده از ابزار Answer the Public، شما به سرعت می توانید ببینید که کدام سوالات را پرس و جو می کنید و پست های وبلاگ را برای پاسخ به این پرسش ها طراحی می کنید.

ابزار تجزیه و تحلیل Ahref

سئو 

چه چیزی بهتر از پیدا کردن کلمات کلیدی خواهد بود که رقبای شما روی آن تمرکز دارند. با استفاده از این ابزار می توانید به سادگی یک سایت را که میخواهید تجزیه و تحلیل کنید تایپ کنید و به اطلاعات مورد نیاز دست پیدا کنید. 

ابزار Google Trends

ابزار سئو گوگل 

اگر می خواهید محتوایی را تولید کنید که بعدا ترافیک مناسبی را برای شما به همراه داشته باشد، استفاده از این ابزار برای وب سایت شما ضروری خواهد بود. 

ابزار SEMRush

ابزار سئو 

این ابزار بسیار شبیه به ابزار Ahref می باشد و به شما این امکان را می دهد تا رقبای خود را به خوبی تجزیه و تحلیل نمایید. شما می توانید به صفحات پربازدید خود مراجعه کنید و بفهمید که کدام کلمات کلیدی بیشترین تعداد ترافیک را به آنها می دهند.

تعداد کلمات مقاله شما

تعداد کلمات موجود در مقاله شما بهتر است بیت 1500 تا 2000 کلمه باشد. تحقیقات نشان داده است که هر چقدر محتوا وب سایت شما طولانی تر باشد، کاربران در آن زمان بیشتری را سپری می کنند که این خود تاثیر به سزایی در سئو وب سایت شما خواهد داشت. من هم می دانم که تولید محتوا های کوتاه تر زمان کمتری را از شما می گیرد و ساده تر است، اما به شما قول می دهم که با تولید محتوا های سنگین تر بهای آن را دریافت خواهید نمود. این یک روش طلایی در سئو کلاه سفید محسوب می شود.

نوشتن پست های طولانی تر نیازمند صرف زمان بیشتر و جستجو بیشتر در اینترنت برای یافتن اطلاعات لازم است. یک راه جامع برای نوشتن پست های طولانی این است که موضوعی را که می خواهید در مورد آن بنویسید را در گوگل جستجو کنید و تمام اطلاعاتی را که موتور های جستجو در صفحات اول ارائه می دهند بررسی کنید. 

استفاده از عنواین و توضیحات متا برای افزایش CTR

CTR(نسبت کلیک به رتبه وب سایت) یکی از عوامل اصلی است که گوگل در هنگام رتبه بندی سایت ها مورد توجه قرار می دهد. سایتی که برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی می شود به احتمال زیاد بیشترین کلیک را دریافت می کند. بنابراین یک تمرین خوب این است که عناوین مناسبی را ایجاد کنید که باعث می شود مخاطب روی سایت شما کلیک کند حتی اگر رتبه دوم یا سوم باشد. برخی از نکاتی که در انتخاب عنواین به شما کمک می کنند عبارتند از:

  • استفاده از اعداد. مثلا: "6 حقیقت تلخ طراحی سایت"
  • استفاده از واژه های استرس آور مانند "لغات ضروری"، "باور های غلط" و "دستورات ویژه".
  • استفاده از سال ها مانند "روش های سئو در سال 2018"

در توضیحات متا، سعی کنید تا حد ممکن مختصر باشد و سعی کنید تا ایده کلی پست خود را به پایان برسانید و در نهایت برخی از صاحب نظران را از بین ببرید، به طوری که مردم تمایل دارند بیشتر بدانند. به خاطر داشته باشید که فقط 160 کاراکتر دارید تا این کار را انجام دهید. آن ها را شمارش کنید.

لینک دادن به سایت های قدرتمند و صفحات دیگر سایت خودتان

سایت هایی که به آن ها لینک می دهید بایستی با کلمه کلیدی مورد نظر شما ارتباط داشته باشند در غیر این صورت نمی توانند کمکی به رتبه بندی وب سایت شما کنند. همچنین لینک دادن بین صفحات مختلف باعث می شود کاربران از وب سایت ها و صفحات دیگر به صفحه مورد نظر شما دسترسی داشته باشند و از خدمات و محصولات آن باخبر شوند.

ساختار مقاله سئو

سعی کنید ساختار مقاله خود را با استفاده درست از تگ های H، فونت ها، مقدمه و نتیجه گیری و قرار دادن متن ALT در تصاویر پیاده سازی کنید. در اینجا یک لیستی از کار هایی که باید انجام دهید قرار داده ایم:

  • اطمینان حاصل کنید که فقط از یک برچسب H1 استفاده کنید (برای عنوان پست وبلاگ خود).
  • مطالب خود را به بخش های H2، H3، H4 تقسیم کنید.
  • کلمات کلیدی خود را از طریق متن برجسته کنید تا ارتباط آن ها را با کاربران افزایش دهید.
  • شامل مقدمه و نتیجه گیری باشد.
  • استفاده از تصاویر برای ایجاد محتوا جذاب تر
  • از متن alt در تمام تصاویر خود استفاده کنید.

پیوند یکتا سایت شما شامل کلمات کلیدی باشد

URL اصلی خود را تا حد ممکن کوتاه کنید، در حالی که ایده اصلی پست خود را حفظ کنید. توجه داشته باشید که پیوند یکتا در این پست چگونه است و چگونه شامل کلید واژه های اصلی می باشد. در بیشتر موارد استفاده نکردن از کلمات اضافی مناسب است. (مثلا کلماتی مانند "یک"، "آن"، "است"). اگر از وردپرس استفاده می کنید، مطمئن شوید که پیوند یکتا شما از "post name" در پسوند آن استفاده می کند. 

ایجاد لینک برای مقاله بهینه شده (این عامل واقعی رتبه بندی است.)

بسیاری از راهنمایی هایی که در مورد نوشتن مقالات مناسب به نظر می رسند همیشه این واقعیت را حذف می کنند که شما نیاز به ایجاد لینک برای آن صفحه یا پست خاص دارید. شما می توانید با استفاده از سرویس های وبلاگ دهی مختلف لینک های خود را ایجاد کرده و آنها را به مقاله خود پیوند دهید.

جمع بندی

بنابراین شما به همه این ها برای تولید یک مقاله سئو شده در وب سایت خود نیاز دارید. برای خلاصه می توان لیستی از موارد را به صورت زیر مرتب کرد:

  • کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید.
  • پست های طولانی در حدود 2000 کلمه بنویسید.
  • برای افزایش CTR از متا های درست استفاده کنید.
  • لینک دادن به وب سایت های پرقدرت و پیوند به پست های دیگر در صورت لزوم.
  • ساختن پست شما با برچسب های H، کلمات کلیدی جسورانه، متن بالا، مقدمه و نتیجه گیری
  • تمیز و منظم کردن پیوند یکتا
  • ایجاد لینک برای مقاله تازه

باز هم اگر به دنبال تولید مقالات سئو محور اختصاصی برای کسب و کار خود هستید، پیشنهاد من این است که این وظیفه را به یک سئو کار با تجربه یا شرکت معتبر بسپارید. امروزه تولید محتوا از همیشه مهم تر است و اگر شما به طور مرتب محتوا را تولید کنید، ترافیک ارزشمندی را کسب خواهید نمود.

آیا نظر یا پیشنهادی در این زمینه دارید؟ ما در شرکت طراحی سایت نوپرداز بی صبرانه منتظر شنیدن نظرات شما هستم.

ترجمه از سایت alejandrorioja

منبع: نوپرداز

چگونه برای وب سایت خود محتوا سئو شده تولید کنیم؟ 4از 5براساس 1520 رای

10 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

5 + 4 =

پربازدیدترین ها