بررسی روش های مهم سئو فروشگاه اینترنتی

  • توسط امامی
  • 8 دیدگاه
  • سئو
بررسی روش های مهم سئو فروشگاه اینترنتی

در این قسمت یک راهنمای جامع برای سئو فروشگاه اینترنتی ایجاد نموده ایم. در این قسمت همه نکات کلیدی سئو، از کلمات کلیدی گرفته تا نحوه صحیح لینک سازی توضیح داده خواهد شد. پس اگر به دنبال دریافت ترافیک بیشتر و هدفمندتر از گوگل هستید این مطلب را از دست ندهید. بیشتر

جستجو کلمات کلیدی

اگر می خواهید کمپین سئو شما نتیجه خوبی داشته باشد، باید روی کلید واژه های سایت خود تمرکز داشته باشید. اما دلیل آن چیست؟

شما هر کاری که بخواهید در زمینه سئو فروشگاه اینترنتی خود انجام دهید، مرتبط با کلمات کلیدی خواهد بود و به آن وابستگی دارد و بدون آن شما نمی توانید صفحات مختلف فروشگاه خود را بهینه سازی کنید. شاید باور کردنش کمی سخت باشد اما کلمات کلیدی شما روی تکنیک های مختلف سئو که در فروشگاه خود استفاده می کنید تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال معماری سایت شما و URL ها باید کلمات کلیدی را در نظر بگیرند. اما چگونه کلمات اصلی سایت فروشگاهی خود را پیدا کنیم؟

چگونه کلمات کلیدی صفحات مختلف فروشگاه اینترنتی را انتخاب کنیم؟

این کلمات کلیدی هستند که مردم در موتور های جستجو وارد می کنند و انتظار دارند که به محتوای مفید و مورد نظر خود دست پیدا کنند. اگر این کلمات کلیدی حول محصولات و خدمات شرکت شما انتخاب شوند، مناسب خواهند بود. 

برای مثال وب سایت آمازون که در حقیقت یکی از رقبای شما به حساب می آید را در نظر بگیرید. با استفاده از این وب سایت می توانید نحوه درست انتخاب کلمات کلیدی را یاد بگیرید. پس ابتدا به آمازون بروید و یکی از محصولاتی که شما هم قصد فروش آن را از طریق فروشگاه اینترنتی خود دارید جستجو نمایید. 

فروشگاه اینترنتی آمازون 

همانطور که مشاهده می کنید فروشگاه آمازون کلمات کلیدی را پیشنهاد می کند که هدفمند و مرتبط با کلمه کلیدی وارد شده باشد.

بعد از این که شما توانستید یک لیست از کلمات کلیدی مور نظر خود تهیه نمایید می توانید با استفاده از موارد زیر کلمات کلیدی برای صفحات مختلف را انتخاب نمایید:

میزان جستجو

تقریبا می توان گفت این موضوع مهم ترین معیار برای ارزیابی عبارات جستجو شده می باشد. اگر هیچ کسی برای این عبارت جستجویی انجام نمی دهد، دیگر رقابت بر سر آن در صفحات اول معنایی ندارد. در برخی از صنایع، 100 جستجو در هر ماه تعداد زیادی است. در برخی دیگر، 10،000 جستجو در ماه هیچ چیز نیست. به همین خاطر بهتر است هنگامی که در حال انتخاب کلمات کلیدی فروشگاه اینترنتی خود هستید به این نکته توجه کنید که میزان جستجو کلمات باید به چه صورتی باشد. برای درک بهتر این موضوع می توانید از ابزار های سئو مانند semrush استفاده نمایید.

کلمه کلیدی متناسب با محصول

اگر شما بتوانید کلید واژه ای را انتخاب کنید که جستجو های زیادی در موتور های جستجو دارد، آیا می توانید خود را برنده رقابت بدانید؟

در واقع، پاسخ منفی است. 

به این دلیل که کلمه کلیدی ممکن است با آنچه که سایت شما به فروش می رسد مناسب نباشد. اگر کلمات کلیدی انتخاب شده مناسب نباشند شما بعدا کار سختی برای تغییر آن ها دارید. بنابراین قبل از آن که به مراحل بعدی بروید، در همین قسمت کلمات اصلی وب سایت خود را بررسی کنید.

هدف تجاری

قرار گرفتن فروشگاه اینترنتی شما در رتبه اول برای کلمات کلیدی با میزان جستجو بالا عالی است. پس قبل از این که درباره یک کلمه کلیدی تصمیم گیری کنید بهتر است که فکر کنید که آیا کسانی که از فروشگاه اینترنتی شما خرید می کنند، خریداران واقعی هستند یا خیر؟ 

خوشبختانه امروزه ابزار های سئو امکاناتی را ارائه داده اند که می توانید از آن ها برای این موضوع کمک بگیرید.

رقابت

شما باید لیستی از کلمات کلیدی برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب نمایید که احتمال زیادی برای افزایش مشتریان فروشگاه اینترنتی شما خواهند داشت. در صفحات اول گوگل کلمات کلیدی مورد نظر خود را ارزیابی کنید و ببنید آیا وب سایت هایی که برای این کلمه کلیدی رتبه بندی شده اند، سئو و بهینه سازی شده اند یا خیر.

معماری سایت

معماری سایت و اینکه چگونه صفحات سایت شما سازماندهی و مرتب شده اند، یکی از مهم ترین قسمت های سئو و بهینه سازی برای هر وب سایتی خواهد بود. اما این موضوع برای فروشگاه های اینترنتی دو برابر اهمیت دارد. به دلیل این که فروشگاه اینترنتی شما دارای تعداد صفحات بسیار زیادی خواهد بود. به عنوان مثال، BestBuy.com دارای بیش از 6 میلیون صفحه است.

سئو فروشگاه اینترنتی 

به دلیل وجود همین صفحات، سئو و بهینه سازی سایت شما باید به گونه ای باشد که کاربران هنگام جستجو باید به بهترین نتایج دست پیدا کنند.

دو قانون طلایی سئو:

قانون طلایی شماره 1:
همه چیز ها را ساده و مقیاس پذیر نگه دارید. 

قانون طلایی شماره 2:
تمام صفحات وب سایت فروشگاهی شما نباید با صفحه اصلی بیشتر از سه کلیک فاصله داشته باشند.

مثالی از نحوه تنظیم سایت معماری فروشگاه اینترنتی 

در اینجا یک نمونه از معماری سایت قرار دارد که دو قانون طلایی را نقض می کند:

سئو 

مشکل این تصویر چیست؟

اول، ساده نیست. درک منطقی که در این معماری به کار رفته است دشوار است.

دوم، مقیاس پذیر نیست. هر بار که می خواهید یک دسته جدید اضافه کنید، باید یک لایه جدید ایجاد کنید و دسته های موجود و زیر شاخه های موجود را دوباره مرتب کنید.

اما مهم تر از همه از نظر سئو، این روش بسیار عمیق است. در اغلب فروشگاه های اینترنتی تنها لینک های اصلی و مهم در صفحه اصلی قرار می گیرند و زمانی که شما دارای یک معماری "عمیق" هستید، دچار مشکل خواهید شد.

معماری فروشگاه اینترنتی 

سئو داخلی

اکنون که شما معماری سایت خود را تنظیم کرده اید، زمان بهینه سازی صفحات دسته بندی و محصولات است. برای اکثر سایت های فروشگاهی این دو نوع صفحات سهم زیادی از ترافیک و فروش را بر عهده دارند. به عنوان مثال کسی که برای "کفش ورزشی نایک جدید" جستجو می کند بسیار نزدیک تر از کسی است که عبارت "خرید کفش آنلاین" را جستجو می نماید. 

این جا برخی کلمات مهمی که در هنگام جستجو فروشگاه های اینترنتی توسط مردم وارد می شوند را آورده ایم:

  • ارزان
  • اندازه
  • بررسی
  • بهترین
  • آنلاین
  • حمل رایگان

در زیر برخی کلماتی که در فروشگاه های اینترنتی بیشترین کلیک را داشته اند، آورده ایم:

  • تخفیف
  • ضمانت
  • پایین ترین قیمت
  • حمل رایگان کالا
  • حمل یک روزه
  • فروش

در این جا سه سه نکته اساسی برای سئو داخلی فروشگاه های اینترنتی وجود دارد که در زیر آورده ایم:

  • توصیف محصول را در هزار کلمه یا بیشتر بنویسید.
  • چگالی کلمه کلیدی را رعایت نموده و آن را چندین بار وارد کنید (سه الی پنج بار)
  • از کلمات کلیدی مرتبط با کلید واژه اصلی استفاده نمایید.

تکنیک های سئو

تکنیک های سئو یکی از مواردی است که برای همه سایت ها اهمیت دارد. اما اهمیت آن برای سایت های فروشگاهی دو برابر خواهد بود. دلیل این موضوع هم تعداد زیاد صفحات فروشگاه های اینترنتی است. حتی یک سایت کوچک فروشگاهی هم می تواند بیشتر از 5000 صفحه داشته باشد. تمام این صفحات احتمالا مسائل مربوط به سئو را افزایش می دهند. به بیشتر صفحات فروشگاه های اینترنتی لینک های زیادی اشاره نمی کنند. به همین جهت استفاده از تکنیک های سئو تنها راهی است که شما بتوانید در صفحات محصولات خود از رقبای خود پیشی بگیرید.

ابزار های زیادی هستند که شما می توانید با استفاده از آن ها تکنیک های مختلف سئو را پیاده سازی کنید. در زیر تعدادی از آن ها را نام برده ایم:

  • SEMRush
  • DeepCrawl
  • ScreamingFrog
  • Site Condor
  • Ahrefs

بازاریابی محتوا برای فروشگاه های اینترنتی

مانند هر وبسایت دیگری ، فروشگاه های اینترنتی هم می توانند بخش عظیمی از مشتریان و فروش خود را از طریق بازاریابی محتوا کسب کنند. به عنوان مثال، Sonoma.com یک سایت فروشگاهی لوازم آشپزخانه محبوب است که دارای یک وبلاگ برجسته می باشد که دستور العمل ها، راهنمایی های پخت و پز، مصاحبه با سرآشپزان، و غیره را در آن توضیح می دهد.

سئو 

با یک خروجی منظم از محتوا های با کیفیت صفحه اصلی این وبلاگ به قدرت 66 دست یافته است.

لینک سازی برای فروشگاه اینترنتی

هنگامی که شما محتوا های مناسب را در وبلاگ فروشگاه اینترنتی خود منتشر می کنید، استراتژی های لینک سازی در اختیار شما قرار می گیرند. ایجاد لینک برای صفحات مختلف وب سایت شما می تواند باعث بهبود نتایج سایت شما در موتور های جستجو شود. اما این لینک ها به عنوان لینک هایی که به طور مستقیم به صفحات محصول و دسته های شما اشاره دارند، قدرتمند نیستند. 

ممکن است تعجب کنید:

"چرا کسی به یک صفحه محصول لینک می کند؟"

این همان سوالی است که خواننده Backlinko کریس لورسن را شگفت زده کرد. او یک مشتری فروشگاه اینترنتی داشت که در حال لینک سازی بود. سپس کریس تصمیم گرفت تا روش Moving Man را امتحان کند.(روش Moving Man یک روش برای ایجاد لینک های با کیفیت از سایت های مرتبط در زمینه یا صنعت شما است. این یک اصطلاح است که توسط متخصص سئو Brian Dean در Backlinko، ساخته شده است.)

پس از اجرای این استراتژی، تعداد لینک هایی که به وب سایت مشتری خود مراجعه می کنند به شدت افزایش یافت:

سئو فروشگاه

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده شد در فرآیند سئو و بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی ساختار برنامه نویسی و معماری سایت اهمیت بالایی دارد. انتخاب کلمات کلیدی و نحوه لینک سازی هم از جمله عوامل مهمی است که می تواند سبب بهبود نتایج فروشگاه اینترنتی شما در نتایج موتور های جستجو گردد. همچنین استفاده از ابزار های حرفه ای سئو می تواند به شما برای دریافت گزارش ها و آنالیز وب سایت کمک نماید. بر همین اساس شما می توانید استراتژی های تاثیر گذاری را پیاده سازی کنید و از روال کار ها و نتایج باخبر شوید. استفاده از تکنیک های کلاه سفید در سئو نیز می تواند برای برداشتن گام های سریع تر به شما کمک نماید.

برگرفته از سایت backlinko

بررسی روش های مهم سئو فروشگاه اینترنتی 4از 5براساس 1597 رای

8 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

1 + 12 =

پربازدیدترین ها