تاثیر لینک سازی در سئو سایت چیست؟

  • توسط صادقی
  • 12 دیدگاه
  • سئو
تاثیر لینک سازی در سئو سایت چیست؟

یکی از مهمترین جنبه های بهینه سازی موتور های جستجو (سئو نوپرداز) لینک سازی است. اما، دقیقا منظور از لینک سازی چیست؟ به سادگی، لینک سازی روند گرفتن لینک از وب سایت های دیگر است که به سایت شما اشاره می کنند. راهبردهای زیادی برای ایجاد لینک های موثر وجود دارد. با این حال، قبل از آن که شروع به کار کنیم ابتدا باید سایر استراتژی های ارتباطی را که نقش مهمی در سئو وب سایت ما را دارند، کشف کنیم. 

انکر تکست کلید اصلی شما برای ساختن لینک های موثر است. انکر تکست ها کلمات یا عباراتی هستند که به یک مکان دیگری از وب پیوند داده می شود. به عنوان مثال، فرض کنید شما یک مربی هستید و یکی از کلمات کلیدی که می خواهید رتبه بندی کنید، "بدنسازی" است. در این صورت شما کلمه "بدنسازی" را پیوند می دهید و این باعث می شود موتور های جستجو موضوع وب سایت شما را بهتر تشخیص دهند و تاثیر به سزایی در سئو وب سایت شما خواهد داشت.

تاثیر لینک سازی 

انواع لینک ها در بهینه سازی موتور های جستجو

سه نوع لینک وجود دارند که می توانند رتبه بندی و سئو سایت شما را بهبود ببخشند و موقعیت وب سایت شما را به عنوان یک سایت قدرتمند قرار دهند. این 3 نوع پیوند عبارتند از:

  • لینک داخلی: لینک هایی هستند که به صفحات دیگر در وب سایت شما پیوند دارند.
  • لینک های خارجی: لینک هایی هستند که به صفحات وب غیر از سایت شما اشاره دارند.
  • لینکهای ورودی / لینکهای برگشتی: لینک هایی هستند که از وب سایت های دیگر به صفحات وب سایت شما اشاره دارند.

مزایای ساختن لینک های داخلی

اغلب صاحبان وب سایت ها درباره کیفیت لینک هایی که به وب سایتشان داده می شود، نگران هستند. اما باید به این نکته توجه داشت که لینک های داخلی درست به اندازه لینک های برگشتی به وب سایت شما اهمیت دارند. لینک سازی داخلی به موتورهای جستجو و همچنین بازدیدکنندگان سایت کمک خواهد کرد که به راحتی به قسمت های مختلف وب سایت شما هدایت شوند. مزایای لینک سازی داخلی عبارتند از:

  • بهبود تجربه کاربری: لینک سازی داخلی به بازدید کنندگان وب سایت شما کمک خواهد کرد، اطلاعات و صفحات مورد نظر خود را با استفاده از کلمات کلیدی که لینک داده شده اند راحت تر پیدا کنند و سرعت جستجو آن ها در وب سایت شما را افزایش خواهد داد.
  • سبب افزایش لینک های ورودی وب سایت شما خواهد شد: اگر وب سایت شما مناسب، آموزنده و کاربر پسند باشد، بسیاری از مردم به طور طبیعی می خواهند به آن پیوند داشته باشند.
  • ناوبری آسان: پیوند دادن کلمات کلیدی اصلی خود به صفحات دیگر، کاربر را قادر می سازد تا اطلاعات مورد نظر خود را در عرض چند ثانیه بیابند. این سهولت استفاده، باعث افزایش استفاده از وب سایت شما می شود.

مزایای لینک سازی خارجی

بسیاری از صاحبان وب سایت ها از لینک دادن به وب سایت های دیگر ترس دارند و نگران تاثیر آن بر رتبه وب سایتشان هستند. از لحاظ فنی، پیوند دادن می تواند تاثیر منفی بر رتبه سایت شما داشته باشد. با این حال، ارائه لینک های خارجی به سایت های دیگر می تواند مزایای بسیاری نیز داشته باشد:

  • وب سایت شما به عنوان یک وب سایت قدرتمند شناخته می شود: به دلیل دسترسی آسان کاربران به اطلاعات، سایت شما را به عنوان یک منبع با ارزش و معتبر شناخته می شود.
  • ردیابی ترافیک وب سایت: هنگامی که شما به سایت های دیگر لینک می کنید، آنها قادر به ردیابی وب سایتی هستند که ترافیک آنها از آن می آید. چه کسی می داند، آن ها ممکن است به شما یک لینک با کیفیت بالا ارائه دهند که ترافیک بیشتری را به وب سایت شما می فرستد.
  • لینک های متقابل: هنگامی که شما به سایت های دیگر لینک می دهید، آنها نیز در مقابل به سایت شما پیوند می دهند.

لینک ها در سئو ملکه هستند

اگر در سئو محتوا پادشاه است، لینک ها ملکه هستند. علاقه زیاد موتورهای جستجو به وبلاگ ها به دلیل آن است که به آن ها کمک می کنند تا محبوبیت یک صفحه وب را تعیین کنند. هر چه لینک های با کیفیت تری به وب سایت شما اشاره داشته باشند، باعث می شود تا وب سایت شما نزد گوگل و سایر موتور های جستجو مهم تر شناخته شود. به همین دلیل است که استفاده از لینک های با کیفیت سبب افزایش قدرت دامنه و وب سایت شما خواهد شد. 

راه های زیادی برای به دست آوردن لینک وجود دارند، اما آیا آنها به درستی کار می کنند؟ بله، اگر استراتژی لینک سازی درستی را به کار ببرید. بسیاری از مردم و موسسات برای به دست آوردن رتبه بهتر از مزارعه لینک و دایرکتوری ها و استراتژی های نامناسبی استفاده می کنند که متاسفانه این کار سبب دریافت نمرات منفی و یا حتی جریمه توسط موتور های جستجو خواهد شد.

تاثیر لینک سازی در سئو سایت چیست؟ 4از 5براساس 1431 رای

12 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

12 + 7 =

پربازدیدترین ها