اصول ساخت لینک برای بهبود سئو سایت

  • توسط رضایی
  • 11 دیدگاه
  • سئو
اصول ساخت لینک برای بهبود سئو سایت

ساخت لینک جزء سنگ بناهای اصلی سئو سایت محسوب می شود و گوگل نیز به آن به عنوان یک معیار مهم برای رتبه بندی نگاه می کند. اگر می خواهید وب سایت شما توسط موتور های جستجو قابل مشاهده باشد، باید شروع به لینک سازی کنید اما با آمدن الگوریتم پنگوئن ساختن لینک های  اشتباه می تواند سبب مجازات وب سایت شما گردد. 

ممکن است کمی سردرگم شده باشید اما جای هیچ ترسی نیست. در این مقاله درباره نحوه ساخت لینک های مناسب با روش کلاه سفید توضیح خواهیم داد که سبب افزایش رتبه و قدرت وب سایت شما می شود و از مجازات های الگوریتم پنگوئن و یا به روز رسانی الگوریتم های دیگر گوگل در امان خواهید بود. 

ساخت لینک به روش کلاه سفید چیست؟

قبل از این که به بررسی روش های ساخت لینک های موثر کلاه سفید بپردازیم، ابتدا باید بدانیم دقیقا کدام لینک ها کلاه سفید هستند؟ آیا ساخت لینک ها به صورت دستی موجب جریمه توسط گوگل خواهد شد؟

گوگل درباره لینک های دستی می گوید:

هر گونه لینکی که برای دستکاری رتبه سایت در نتایج  موتور های جستجو انجام شود، نقض بخشی از دستور العمل های گوگل محسوب می شود. این رفتار شامل هر گونه لینک های ورودی به سایت شما یا لینک های خروجی از آن می باشد. 

اما این بدان معنی نیست که ما نمی توانیم لینک سازی را انجام دهیم بلکه باید از اصول و قوانین درست لینک سازی کلاه سفید پیروی کنیم. از هر متدی که استفاده کنیم سه اصل زیر ثابت خواهد بود:

  • هیچ گونه رشوه یا پرداختی صورت نگیرد
  • لینک سازی به صورت اتوماتیک انجام نشود
  • وب مستر می تواند بگوید "نه" 

مصاحبه

مصاحبه 

مصاحبه سبب افزایش قدرت لینک سازی شما خواهد شد. دستیابی به قدرت و جایگاه مناسب از اهداف اصلی بیشتر بازاریابان اینترنتی است و یکی از بهترین راه های ایجاد این اقتدار، توسط نقل قول در سایر وب سایت ها / نشریات است. اما چگونه می توان از این فرصت ها برای وارد نمودن کلمات اصلی خود استفاده نمود. یکی از بزرگ ترین مشکلات وبلاگ نویسان معروف، درخواست های بسیاری زیاد مصاحبه است. اما زمانی که شما وارد صحنه می شوید باید سعی و تلاش بیشتری داشته باشید. 

یک مکان مناسب برای شروع کار شما وب سایت های کوچک هستند که در موقعیت شما مشغول فعالیت هستند. همچنین ممکن است سایت هایی در زمینه فعالیت شما وجود داشته باشند که مصاحبه های منظمی با دیگر وبلاگ نویسان را انجام می هند. سعی کنید به آن ها دسترسی پیدا کنید و بپرسید که آیا برای مصاحبه های آینده خود شما را هم در نظر می گیرند یا خیر؟ اگر از قبل با آن ها رابطه ای نداشته اید به صورت مختصر از پیش زمینه ها و بهترین کار های خود به آن ها بگویید. مصاحبه ها یکی از بهترین راه های کسب لینک از منابع با کیفیت بالا هستند.

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک  

هر چیزی که شما برای استراتژی لینک سازی نیاز دارید 

ایجاد (و توزیع) یک اینفوگرافیک بزرگ یک روش فوق العاده برای ایجاد لینک های با کیفیت بالا از سایت های مرتبط در زمینه شما است. مغز ما عاشق محتوای بصری است (در یک عکس هزاران حرف نهفته است...) . یک اینفوگرافیک بصری غنی و قانع کننده ای که در سایت خود منتشر می کنید، می تواند سبب افزایش به اشتراک گذاری مطالب شما در وب سایت های دیگر و شبکه های اجتماعی نیز گردد.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوابازاریابی محتوا به عنوان هسته اصلی در موفقیت روش های سئو کلاه سفید است. اغلب شما شنیده اید که محتوا پادشاه است و برای دست یابی به موفقیت باید از محتوا عالی استفاده کرد. اغلب محتوا های شگفت انگیز در دنیا از هیچ شروع می شوند، جایی که هیچکس آن را نمی بیند. انتشار محتوا عالی و امید داشتن به استقبال زیاد از آن درست مانند باز کردن یک فروشگاه خرده فروشی جدید و زیبا در یکی از کوچه های پایین و کم رفت و آمد شهر است. 

بنابراین بازاریابی محتوا از اهمیت بالایی برخوردار است که شامل موارد زیر می شود:

  • ایجاد ارتباطات در زمینه های کاری خود
  • تاثیر شبکه های اجتماعی شما 
  • به اشتراک گذاری مطالب دیگران!
  • ایجاد یک محتوای جالب با یک هدف
  • تبلیغ و به اشتراک گذاری بهترین محتوا شما

لینک های شکسته

لینک های شکسته 

همانطور که می دانید لینک های شکسته تاثیر بسیار زیادی در سئو سایت ها دارند و موتور های جستجو نیز هنگام برخورد با این لینک ها دچار اختلال و سردرگمی می شوند. در صورتی که در یک وب سایت تعداد زیادی از این لینک ها وجود داشته باشد، خطر جریمه توسط گوگل بسیار زیاد خواهد بود.

 اگر شما بتوانید یک لینک خراب در یک سایت پیدا کنید و لینک خود را به عنوان گزینه ای جایگزین برای وب مستر آن سایت ارائه دهید، این احتمال وجود دارد که آن لینک را دریافت کنید.

استفاده از وبلاگ ها به عنوان مهمان

وبلاگ مهمان 

وبلاگ نویسی به عنوان مهمان یک راه بسیار عالی برای افزایش مخاطبان شما در زمینه مدنظرتان می باشد. شما می توانید با ایجاد لینک ها در این وبلاگ ها ترافیک ارجاع شده به این وبلاگ ها را به سمت سایت خود جذب نمایید. 
متاسفانه هرچند (مانند بسیاری از موارد در سئو) این عمل در طول سالها مورد سوء استفاده قرار گرفت، گوگل بطور دقیقی بررسی می کند که آیا وبلاگ شما صرفا برای لینک سازی ساخته شده است یا خیر!

هر چند تاثیرات وبلاگ نویسی به عنوان مهمان ممکن است کمی طول بکشد، اما استفاده از محتوا های مناسب و با کیفیت بالا در این وبلاگ ها همچنان به عنوان یکی از مهم ترین راه کار های سئو کلاه سفید شناخته می شود. ایجاد یک پست مهمان در یک سایت معتبر به طور قابل توجهی ترافیک ارجاعی سایت شما را افزایش خواهد داد. 

انجمن ها

انجمن ها 

ایجاد ترافیک ارجاعی بسیار بالا

امروزه به دلیل شیوع اسپم هایی که پست های با کیفیت پایین را ایجاد می کنند، ساختن لینک از طریق انجمن ها ممکن است سبب کاهش اعتبار سایت شما نیز گردد. اما اگر این لینک ها به درستی ایجاد شوند، می تواند سبب افزایش ترافیک و قدرت وب سایت شما نیز بشوند. بیشتر لینک های انجمن ها به هیچ وجه دنبال نخواهند شد، اما این چیزی نیست که شما باید نگران آن باشید. 
اگر لینک انجمن برای سایت شما ترافیک را به ارمغان می آورد، همیشه یک لینک خوب است.

نظردهی در وبلاگ ها

نظردهی 

نظردهی در وبلاگ ها یکی دیگر از روش های لینک سازی است که به واسطه اسپم های زیاد باید به صورت درست این کار انجام شود. در اینجا چند نکته مهم برای استفاده درست از قسمت نظر دهی وبلاگ ها قرار داده ایم:

  • همیشه از نام واقعی خود استفاده کنید.
  • ثبت تصویری برای خود(عکس شما در کنار نظر شما نمایش داده خواهد شد).
  • سعی کنید مکالمه خود را کمی بیشتر کنید.(فقط نگویید "پست خوبی بود").

چه کسی دوست ندارد نظرات دیگران را درباره وبلاگ خود دریافت کند؟

اصول ساخت لینک برای بهبود سئو سایت 4از 5براساس 1657 رای

11 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

15 + 8 =

پربازدیدترین ها