روش انتقال اطلاعات مودم

  • توسط امامی
  • 4 دیدگاه
  • امنیت شبکه های کامپیوتری
روش انتقال اطلاعات مودم

مودم دستگاهی است که به وسیله آن می توان دو کامپیوتر را از طریق خطوط تلفن، به منظور تبادل اطلاعات به هم وصل کنیم. در واقع وظیفه اصلی مودم، تبدیل سیگنال های دیجیتال به آنالوگ و بر عکس می باشد.

انواع استاندارد مودم ها

برای آن که مودم هایی که سازندگان مودم تولید می نمایند با مودم های تولیدی شرکت های دیگر سازگار باشد، از استاندارد های تعریف شده ای تبعیت می نمایند. در این استاندارد ها روش فشرده سازی و سرعت تبادل اطلاعات و موارد دیگر در نظر گرفته می شود که در تبادل اطلاعات بین دو نقطه موثر است.
1- V-32: سرعت این استاندارد kbps 14400 می باشد.
2- V-34: سرعت این استاندارد kbps 28800 می باشد.
3- V-90: سرعت این استاندارد kbps 33600 می باشد.
4- V-92: سرعت این استاندارد kbps 56000 می باشد.
5- V-94: سرعت این استاندارد kbps 118000 می باشد.
به صورت کلی مودم ها به دو صورت می توانند ارسال اطلاعات را انجام دهند:

روش غیر هم زمانی

این سیستم که بیشتر توسط مودم های خانگی مورد استفاده قرار می گیرد، از روش غیر هم زمانی برای رد و بدل نمودن اطلاعات استفاده می کند. در این نوع تکنولوژی، اطلاعات در قالب بسته های 8 بیتی از بقیه جدا می شوند و دو کامپیوتر هر زمان که آماده ارسال باشند، اطلاعات خود را می فرستند. در ارسال غیر همزمان داده ها کاراکتر به کاراکتر و در زمان های نامنظم فرستاده می شوند.

روش هم زمانی

این تکنولوژی برای ارسال اطلاعات، از زمان بندی های خاصی که قبلا مشخص شده استفاده می نماید. در این تکنولوژی، برای ارسال اطلاعات بین دو نقطه همزمانی ایجاد می شود. قیمت پیاده سازی این نوع تکنولوژی زیاد است و چند برابر قیمت استفاده از روش های همزمانی است. از این روش بیشتر در خطوط دیجیتال از آن استفاده می گردد. در این روش امکان فرستادن داده هایی که حجم کمتر از هشت بیت را هم دارند ممکن است.

روش انتقال اطلاعات مودم 4از 5براساس 1764 رای

4 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

7 + 9 =

پربازدیدترین ها