مفهوم امنیت و تهدید های امنیتی

  • توسط رضایی
  • 14 دیدگاه
  • امنیت شبکه های کامپیوتری
مفهوم امنیت و تهدید های امنیتی

امنیت مجموعه تمام روش ها و فعالیت هایی می باشد که اطمینان می دهد حادثه ای ناخوشایند هرگز روی نخواهد داد و یا احتمال پیشامد آن ها را کاهش می دهد و یا اجازه می دهد وقتی که حادثه ای خطرناک اتفاق افتاد ،شرایط در سریع ترین زمان و با کمترین هزینه به شکل عادی برگردد.

تهدید و امنیت


تهدید امنیتی

هر عاملی که به طور بالقوه بتواند باعث بروز حادثه ای خطر ناک بشود تهدید امنیتی گفته می شود. تهدید های امنیتی از عوامل زیر ناشی خواهند شد:
1. تهدید های طبیعی: این تهدید ها ناشی از عواملی چون سیل و زلزله و... می باشند و انسان ها هم آن را به عنوان حقیقت پذیرفته اند. این گونه تهدید ها معمولا منجر به افشا ی اطلاعات می گردند و برای رفع آن ها می توان از خطوط ماهواره ای یا فیبر نوری بهره گرفت.


2. تهدید های غیر امن: این تهدید ها از اشتباهات و خطا های سهوی و ناخود آگاه انسانی نشئت می گیرند که می تواند باعث افشا و یا نابودی اطلاعات گردد. مثلا شخصی ناخواسته اطلاعات کاربری خود را در اختیار شخص دیگری می گذارد و از طریق آن شخص می تواند به سیستم مورد نظر خود نفوذ کند.


3. تهدیدات عمدی: به فعالیت های برنامه ریزی شده ای می گویند که سبب فاش شدن و نابودی و یا تغییر در داده های شبکه با ایجاد اختلال در خدمات سرویس دهنده می شوند. برای جلوگیری از وقوع این تهدید های امنیتی می توان از خدمات امنیتی مانند محرمانه نگه داشتن اطلاعات، احراز هویت، تضمین صحت اطلاعات، غیر قابل انکار ساختن پیام ها و کنترل دسترسی بهره برد.

خدمات امنیتی چیست؟

پیاده سازی هر گونه مکانیزم و ارائه آن به کاربران به طوری که میزان خطرات را به حداقل برساند، خدمات امنیتی می گویند. عمده ترین خدمات امنیتی عبارتند از: محرمانه ماندن اطلاعات - احراز هویت - غیر قابل انکار ساختن پیام ها - کنترل دسترسی توجه داشتن به مباحث امنیتی از جمله مهم ترین عواملی است که می تواند در حفظ اطلاعات شما و فاش نشدن آن ها تاثیر داشته باشد، پس صرف هزینه در این زمینه نه تنها خوب است بلکه سبب آسودگی خیال بسیاری از کاربران شما نیز خواهد شد.

 

تهدید های امنیتی مهم برای سایت ها

  • انتخاب هاست و سرور قوی

برای خرید هاست و سرور باید خیلی دقت به خرج بدهید تا یک هاست مطمئن و بدون ایراد تهیه کنید تا وب سایت شما روی یک سرور امن آپلود شود.

  • به کاربردن رمز های معتبر

سعی کنید برای انتخاب پسورد از رمز های امن استفاده کنید و با انتخاب رمزهای ساده امنیت پسورد های خود را پایین نیاورید و باعث تهدیدهای امنیتی برای سایت خود نشوید.

  • کامپیوتر و سیستم شاما خلی از ویروس و حفره باشد
    سیستمی که یک ادمین با آن کار می کنید بسیار مهم است و اگر با یک کامپیوتر ویروسی سایت خود را پشتبانی می کند احتمال این که امنیت سایت خود را پایین باورد بسیار بالا است.

 

  • امنیت اپلیکیشن های سایت خود را بالا ببرید
    موضوع مربوط به اپلیکیشن سایتتان برمیگردد به شرکت طراحی اپلیکیشن موبایل نیز دارد که با یک طراحی حرفه ای و امن خطری امنیت شمار ار تهدید نکند.

 

  • کدنویسی حرفه ای و ایمن
    برنامه نویس ها و کد نوس های سایت شما می باییست با یک طراح امن و حرفه ای جلوی تمام تهدیدهای امنیتی مهم برای سایت شما را بگیرد، البته تا جایی که مرتبط با برنامه نویس باشد.
    به منظور طراحی سایت حرفه ای می توانید مشاوره ای رایگان با نوپرداز داشته باشید و صاحب یک سایت حرفه ای باشید.

مفهوم امنیت و تهدید های امنیتی 4از 5براساس 13317 رای

14 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

10 + 4 =

پربازدیدترین ها