هزینه سیستم اطلاعاتی

  • توسط امامی
  • 2 دیدگاه
  • مدیریت سیستم های اطلاعاتی
هزینه سیستم اطلاعاتی

در سیستم های اطلاعاتی هزینه ها را می توانیم در دو دسته مستقیم و غیر مستقیم در نظر بگیریم. هزینه های مستقیم هزینه هایی می باشند که مستقیما صرف موضوع مربوطه می گردد، مانند هزینه هایی که صرف کارکنان می شود. هزینه های غیر مستقیم شامل هزینه هایی مثل وقت، زمان و هزینه از دست رفته هستند. در بیشتر سیستم های اطلاعاتی بررسی این هزینه ها بر عهده تحلیلگر سیستم می باشد. 

تحلیلگر سیستم اطلاعاتی باید بتواند هزینه های مستقیم و غیر مستقیم سیستم پیشنهادی را مشخص نماید. برای نمونه می توان هزینه های مستقیم را شامل هزینه های سخت افزار، نرم افزار، کارکنان، کارمندان و.. در نظر گرفت و هزینه های غیر مستقیم را شامل هزینه های نگه داری سیستم، آموزش، جایگزینی و توسعه سیستم دانست. 

پس لازم است که در سیستم های اطلاعاتی همه آن چه می تواند منجر به هزینه شود، از جمله سخت افزار، نرم افزار و خدمات و غیره مد نظر قرار گیرند و ترجیحا تخمین هزینه در بالاترین مقدار ممکن که محتاطانه تر می باشد، انجام گردد. تخمین هزینه ها به شیوه طبقه بندی شده و بر مبنای عوامل مختلف باعث می گردد تا از هزینه ها غفلت نشود. در صورتی که این برآورد هزینه ها درست انجام نشود ممکن است آسیب های مالی جبران ناپذیری را به شرکت وارد کند.

هزینه های سیستم اطلاعاتی 

هزینه سیستم اطلاعاتی 4از 5براساس 1234 رای

2 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

13 + 7 =

پربازدیدترین ها