مفهوم سیستم های اطلاعاتی کامپیوتری

  • توسط حسن امامی
  • 5 دیدگاه
  • مدیریت سیستم های اطلاعاتی
مفهوم سیستم های اطلاعاتی کامپیوتری

سیستم های اطلاعاتی کامپیوتری در حقیقت از یک دیتابیس برای ذخیره داده ها و آنالیز آن ها تشکیل شده اند. امروزه این سیستم ها فقط به چشم نگه داری از داده ها دیده نمی شوند بلکه برای انجام آنالیز های مختلف بر روی داده های بزرگ و انجام کار های مدیریتی مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع می توان گفت این سیستم نوعی رابطه علمی را بین افراد مختلف ایجاد می نماید و کار آن ها را در تبادل مطالب علمی ساده تر می نماید.

در ابتدا بایستی به این نکته توجه داشت که همه سیستم های اطلاعاتی حتما نباید کامپیوتری باشند. سیستم اطلاعاتی کامپیوتری (CBIS) سیستمی می باشد که از تکنولوژی کامپیوتر برای وظایف خود بهره می گیرد. در واقع سیستم اطلاعاتی کامپیوتری از کامپیوتر شخصی و نرم افزار تشکیل شده و یا از تعداد زیادی کامپیوتر در ابعاد متفاوت و شبکه های ارتباطی مختلف تشکیل شده است.

سیستم های اطلاعاتی کامپیوتری دارای انواع مختلفی می باشند که هر کدام یک به یک بخش خاصی از حوزه مدیریت کمک می کنند. این سیستم ها در زیر آمده است:

شاید در قدیم متخصصان فکرش را هم نمی کردند که این سیستم ها تا این مقدار بتوانند پیشرفت کنند اما امروزه شاهد این هستیم که از سیستم های اطلاعات کامپیوتری در اغلب زمینه های مدیریتی استفاده می شود و در آینده فضای گسترده تری در اختیار این سیستم ها قرار داده خواهد شد. استفاده از این سیستم ها در پزشکی نیز یکی دیگر از کاربرد های مهم آن ها است که زمینه های مختلف پزشکی مانند پزشکی از راه دور را پایه گذاری نموده است.

مفهوم سیستم های اطلاعاتی کامپیوتری 4از 5براساس 1517 رای

5 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

6 + 12 =

پربازدیدترین ها